וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ערך ביקורת חוזרת בשיזפון: "תנאי החיילים שופרו משמעותית"

26.12.2017 / 23:07

שר הביטחון ביקר פעם נוספת בבסיס השריון בדרום, בעקבות תלונות חיילים על תנאי מחיה ירודים - וקיבל עדכון על השיפוצים במקום. "מודה על המאמץ הגדול לשיפור התנאים, עוצבות הפלדה שלנו מוכנות לכל תרחיש ומשימה"

צילום: ערן מולדובסקי, משרד הבטחון, עריכה: תום זואילי

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים היום (שלישי) ביקורת חוזרת בחטיבת השריון 460 בבסיס ההדרכה שיזפון, ארבעה חודשים לאחר שביקר בבסיס בעקבות תלונות חיילים על תנאים ירודים במקום. ליברמן מסר: "אני רוצה להביע תודה והערכה על מאמץ שנעשה בזמן קצר לשפר משמעותית את תנאי המשרתים ואת המוטיבציה שלהם".

את הביקורת ניהל מבקר מערכת הביטחון, חגי טננבאום ארז והשתתפו בה מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק וקצין השריון הראשי (קשנ"ר), תא"ל גיא חסון. זו הביקורת השלישית במחנה שמתקיימת בהנחיית ליברמן. בצה"ל עדכנו את השר בהתקדמות התכנית לשיפור תנאי המשרתים בבסיס, הכוללת התקנת מזגנים בכל מגורי החיילים, שיפוץ מבני הפלוגות והתשתיות ההכרחיות לחיילים, הקמת מטבח חטיבתי חדש בעלות של כ-30 מיליון שקל, קירוי מטווחים, הקמת סככות עבודה ועוד.

ליברמן אמר בסיום הביקורת: "אני רוצה להביע תודה והערכה למפקד מז"י, לקשנ"ר ולמפקד חטיבה 460, על מאמץ גדול שנעשה בזמן קצר לשפר משמעותית את תנאי המשרתים ולהעלאת המוטיבציה. התרשמתי מהיכולת המקצועית ומהאמצעים החדישים שנכנסו לאחרונה לשירות בחטיבה שמכשירה אלפי חיילים בשנה. אני בטוח שעוצבות הפלדה שלנו מוכנות לכל תרחיש ומשימה. הלוואי שלא נצטרך להוכיח את זה".

שר הביטחון ליברמן בביקורת בבסיס השריון שיזפון. דובר צה"ל
ליברמן בביקורת בשיזפון/דובר צה"ל

מוקדם יותר השנה התלוננו חיילים המשרתים בבסיס כי הם מתקשים לתפקד בגלל חוסר היערכות לתנאי הקיץ בבסיס. לדבריהם, בחדרים לא מותקנים מזגנים והדבר מונע מהם שינה בלילות, ובחדר האוכל נמצאו מקקים במזון. לטענתם, למרות שפנו למפקדים בבסיס דבר לא השתנה. "אלו לא תנאים ראויים למחייה, בטח שלא בימים אלו", אמרה קרובת משפחה של חיילת המשרתת בבסיס.

בעקבות המחאה, בעמוד הפייסבוק "חיילים מצייצים" אף פורסמה תמונה של חיילת שלפי הטענה נאלצה לישון על שולחן מחוץ לחדרה בגלל היעדר המיזוג.

מדובר צה"ל נמסר אז כי "מחנה שיזפון עובר תהליך שדרוג משמעותי בתשתיות הבינוי, במסגרתו תושלם התקנתם של כ-200 מזגנים וכן יחולקו מאווררים, על מנת להקל על החיילים והחיילות השוהים במחנה. תהליך זה צפוי להסתיים בשבועות הקרובים. נציין מדי שבוע מתבצע במטבח ריסוס נגד מזיקים וקיימת הקפדה על הניקיון השוטף".

חיילת ישנה על ספסל מוחץ לחדרה בשיזפון בשל החום הכבד והיעדר המזגנים, 19 ביולי 2017. עמוד הפייסבוק חיילים מצייצים, מערכת וואלה! NEWS
חיילת ישנה מחוץ למגורים בבסיס/מערכת וואלה! NEWS, עמוד הפייסבוק חיילים מצייצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully