וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פחות מאלף לוחמי דאעש נותרו בעיראק ובסוריה

27.12.2017 / 14:57

בהערכה חדשה של הקואליציה הבינלאומית, שמנהלת מלחמה בארגון הקיצוני מאז 2014, נמסר כי הכוחות הנותרים ניצודים באזורי המדבר בשתי המדינות השכנות. "עושים הכל כדי למנוע מהם לברוח למדינות השכנות"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

פחות מאלף לוחמים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נותרו בעיראק ובסוריה – כך אמרה היום (רביעי) הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, בהערכה הקטנה בשליש מזו שניתנה לפני שלושה שבועות בלבד. בגדאד ודמשק הכריזו בחודשים האחרונים ניצחון על הארגון הקיצוני, אחרי שחרור רוב מוחלט של השטח שהיה בידיו מאז 2014.

"בזכות המחויבות של הקואליציה והיכולת שהפגינו בעלי בריתנו בעיראק ובסוריה, יש לפי ההערכות פחות מאלף טרוריסטים של דאעש בשטח הפעילות שלנו, רובם ניצודים באזורי המדבר במזרח סוריה ובמערב עיראק", מסרה הקואליציה בהודעה שהועברה במייל לרויטרס.

ארצות הברית סייעה לצבא עיראק ולמיליציות כורדיות וערביות בסוריה נגד דאעש, שספג מהלומות גם מצד צבא סוריה, הנתמך על ידי רוסיה, איראן וחיזבאללה.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שלוש שנים בשבי אכזרי: האחיות שדאעש הפריד באיחוד מרגש

לוחמים של מיליוציות שיעיות בעיר אל-קאים שבמערב עיראק אחרי שחרורה מדאעש, נובמבר 2017. רויטרס
לוחמי מיליציות שיעיות חוגגים את שחרור העיירה אל-קאים מידי דאעש, בחודש שעבר/רויטרס

הנתונים אינם כוללים את השטחים במערב סוריה, שנמצאים תחת שליטו של הנשיא בשאר אסד. גם רוסיה אמרה היום כי הקרב המשמעותי מול דאעש בסוריה הסתיים, וכי עתה היא מתמקדת בהשמדת הארגון תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה.

לפי הקואליציה האמריקנית, רוב לוחמי דאעש נהרגו או נפלו בשבי במהלך שלוש השנים האחרונות. עם זאת, היא סירבה להשיב אם חלק מאנשי הארגון נמלטו למדינות אחרות. "אנחנו יכולים לומר שאנחנו עובדים יחד עם בעלי בריתנו כדי להרוג או ללכוד את יתר הטרוריסטים של דאעש, להרוס את הרשת שלהם ולמנוע מהם להתארגן מחדש, כמו גם לברוח למדינות השכנות", נמסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא טורקיה ארדואן בטקס לפתיחת קו מטרו חדש באיסטנבול, 15 בדצמבר 2017. רויטרס
דורש בהדחתו של אסד. ארדואן/רויטרס

למרות תבוסתו של דאעש, סיום המלחמה בסוריה טרם נראה באופק. בעוד רוסיה מנסה לארגן פסגת שלום בין נציגי המשטר לאופוזיציה - הצעה שנדחתה על ידי ארגוני המורדים המרכזיים - אמר נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי אסד אינו יכול להיות חלק משום פתרון, וכינה אותו טרוריסט.

"אסד הוא טרוריסט שייסד מדינת טרור", אמר במסיבת עיתונאים בתוניס, לצדו של הנשיא המקומי בג'י קאיד א-סבסי. "זה לא אפשרי להמשיך עם אסד. איך אפשר לקבל עתיד עם נשיא סורי, שהרג קרוב למיליון מאזרחיו".

הייתה זו אחת ממתקפותיו החריפות ביותר של ארדואן נגד אסד זה כמה שבועות. נשיא טורקיה סייע למתנגדיו של נשיא סוריה מאז תחילת המלחמה, אך לנוכח שיתוף הפעולה שלו עם רוסיה, המגבה את דמשק, הוא ריכך את הטון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully