וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית כנסת ראשון בקיבוץ כרם שלום: "חזון של שותפות בין אנשים"

27.12.2017 / 19:22

התושבים ביישוב בעוטף עזה הצביעו בעד הקמת המבנה הראשון מסוגו בקיבוץ לאחר שנים. זאת לאור גרעין תורני שישתלב בקהילה. "מקווה שקיבוצים אחרים גם יבינו את החשיבות", אמר תושב הקיבוץ

כנס משרד החקלאות,תנופה וצמיחה בישובי עוטף עזה, כרם שלום, 12 בדצמבר 2017. בני בן סימון
"קיבוץ כרם שלום מנסה להוביל חזון". אירוע תרבות בקיבוץ/בני בן סימון

לפני כמה שבועות התקיימה הצבעה דרמטית בקיבוץ כרם שלום בעוטף עזה, התושבים היו צריכים להחליט אם יוקם בית כנסת בפעם הראשונה בקיבוץ. ההחלטה הייתה גורפת. חוץ משני חברים כולם הצביעו בעד הקמת בית הכנסת ובכך סללו את דרכם של משפחות דתיות להגיע לקיבוץ.

בשנים האחרונות מנסה קיבוץ כרם שלום, שעבר משבר עזיבה לפני כעשור, להביא משפחות נוספות אל הקיבוץ, אך ללא הצלחה מרובה. הפחד מהמצב הביטחוני גורם לאנשים לחשוש למרות שהם מתאהבים במקום. בשנה האחרונה מנהלים חברי הקיבוץ מגעים עם גרעין תורני שכולל כמה משפחות שיעברו לגור בקיבוץ, המגעים הבשילו והמשפחות יגיעו בקרוב. לפני כשבועיים הונחה אבן פינה לבית הכנסת ובחודש מרץ הקרוב כבר יהיה אפשר להתפלל בקיבוץ.

רקטת 107 מ?מ ששוגרה מרצועת עזה נפלה באזור מעבר הסחורות כרם שלום. אוגוסט 2014. משרד הביטחון
רקטה שנפלה בסמוך לקיבוץ/משרד הביטחון

אייל דפנר מנכ"ל קיבוץ כרם שלום טען שהקיבוץ עובר שינוי מסוים, ומקבל קהילה מעורבת של דתיים וחילונים.
"קיבוץ כרם שלום מנסה להוביל חזון, לא רק של התיישבות אלא חזון קהילתי של שותפות בין אנשים. עד עכשיו היו בקיבוץ רק חילונים והם החליטו על הקמה של בית כנסת וגם על קליטה של משפחות דתיות מתוך רצון להקים פה קהילה מעורבת ועכשיו אנחנו עובדים על קליטת הגרעין הדתי".

דניאל מטר תושב הקיבוץ בירך על ההחלטה ואמר כי "סוף סוף יישוב יהודי על הגבול מקבל את הייחודיות שלו עם בית כנסת. לי אישית היה מאוד חשוב, בעבר היינו צריכים ללכת ליישובים מרוחקים כדי לחגוג בר מצווה או אירוח משפחתי ובקרוב ייבנה פה בית כנסת שייתן מענה לצרכים האלה. אני מקווה שקיבוצים אחרים גם יבינו את חשיבות בית הכנסת ויבנו גם לטובת הציבור, אני שמח מאוד על המהלך" אמר מטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully