וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני המשטרה נחשפים: חצי מהפיגועים הסתיימו בחיסול המחבל

7.1.2018 / 12:17

לבקשת וואלה! NEWS ובצל הצעת עונש מוות למחבלים, חשפה המשטרה כי מתחילת גל הטרור בספטמבר 2015, נורו למוות 201 מחבלים שהשתתפו ב-411 פיגועים וניסיונות פיגוע. יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לא נספרו במניין הפיגועים בשל המרחק בין המפגע לקורבן

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

201 מחבלים שנטלו חלק בביצוע פיגוע או שניסו לבצע פיגוע מאז תחילת גל הטרור בספטמבר 2015 ועד היום נוטרלו ונורו למוות על ידי כוחות משטרה ולוחמי משמר הגבול - כך עולה מנתונים שהתקבלו לבקשת וואלה! NEWS. לפי נתוני המשטרה, באותה תקופה בוצעו 411 פיגועים וניסיון לבצע פיגועים ברחבי הארץ. הנתונים מתקבלים על רקע הניסיון לקדם את הצעת החוק לפיה בתי משפט בישראל יוכלו לגזור עונש מוות על מחבלים.

נתוני המשטרה מתייחסים לתקופה שמתחילה ב-19 בספטמבר 2015, עם פרוץ העימותים האלימים בהר הבית, לאחר ביקור השר אורי אריאל במתחם. מאז ועד השבוע שעבר בוצעו 411 פיגועים וניסיונות פיגוע ברחבי הארץ, במתווה של ירי, דריסה, דקירה, השלכת מטען, פיגועי התאבדות ופיגועים משולבים. בחלק מהאירועים שאליהם מתייחסת המשטרה השתתפו גם חיילי צה"ל, וזאת בהתאם לגזרה שבה אירעו. הנתונים לא כוללים מקרים שטופלו רק על ידי צה"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחבל מנוטרל בזירת הפיגוע בשער שכם באוגוסט האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי נתוני שב"כ, באותה התקופה ביצעו 509 מחבלים פיגועים וניסיונות פיגוע. הנתונים אינם מוחלטים, כשלשב"כ, למשטרה ולצה"ל שיטות ספירה משלהם. עם זאת, הכמות נותנת מושג יחסי על כמות המחבלים שביצעו פיגועים נגד ישראלים ועל כמות המחבלים שנהרגו.

הנתונים מתייחסים לאירועים שבהם הייתה סמיכות פיזית בין המפגע לקורבן, או במקרים שבהם נעשה שימוש בירי. מקרים שבהם יודו בקבוקי תבערה או הושלכו אבנים לעבר אזרחים ישראלים או אנשי כוחות הביטחון לא נספרו במניין הפיגועים; כך, למשל, הפיגוע שבו נהרג אלכסנדר לבלוביץ' מיידוי אבנים לעבר רכבו בירושלים – אחד מאירועי הטרור הקטלניים הראשונים בתחילת גל הטרור – אינו חלק מנתונים אלו.

בימים אלו מקדמת הקואליציה את חוק עונש המוות למחבלים, שנועד להסמיך בתי דין בישראל, ולא רק בתי דין צבאיים, להטיל עונש מוות על מחבלים שביצעו פיגועי טרור שבהם נרצחו אזרחים. משפחות שכולות, ובהן משפחותיהם של החייל רון קוקיא וניצב משנה ברוך מזרחי הביעו תמיכה בחוק, אך ראש השב"כ נדב ארגמן הביע התנגדות לרעיון בהופעה בפני ועדת החוץ והביטחון בכנסת.

ארגמן אמר כי במהלך 2017 חלה ירידה משמעותית במספר הפיגועים, אך ייחס זאת ליעילות פעילותם של כוחות הביטחון, שסיכלו לדבריו מאות פיגועים, ולא לירידה במוטיבציה.

ראש השב"כ נדב ארגמן, במהלך סקירת ראש השב"כ בישיבת ועידת חוץ וביטחון בכנסת. 24 בדצמבר 2017. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
ראש השב"כ ארגמן בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה פועלת כל העת כנגד הטרור, לשמירה על בטחונם, שלומם ורכושם של כל אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully