וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם ה-13: הוארך מעצרו של הקטין שהואשם במעורבות בפיגוע בדומא

26.12.2017 / 18:53

הנער הואשם יחד עם עמירם בן אוליאל ברצח בני משפחת דוואבשה ונמצא במעצר יותר משנתיים. בעוד בית המשפט בוחן ראיות בתיק, נדחו חלופת המעצר שהציעה ההגנה. עורך דינו: "אף שופט לא מוכן לשים סוף למעצר ממושך שטרם נראה כמוהו בישראל"

שנה לפיגוע בדומא - אחמד דוואבשה עדיין מתאושש, המשפחה רוצה צדק: "מצית נוסף מסתובב חופשי"/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שי ענבל, עריכת וידאו: שניר דבוש ואביב אירגז

בית המשפט העליון האריך לאחרונה בפעם ה-13 את מעצרו של קטין שהואשם יחד עם עמירם בן אוליאל במעורבות ברצח שלושה מבני משפחת דוואבשה בדומא. הקטין, ששמו נאסר לפרסום ביחד עם פרטים נוספים על הפרשה, נמצא במעצר זה יותר משנתיים באגף שמור בבית הכלא איילון.

בניגוד לבן אוליאל, הקטין, שלא נכח בליל האירוע בדומא, אינו מואשם ברציחתם של בני משפחת דוואבשה. כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בלוד בינואר 2016, לפני קרוב לשנתיים, מייחס לו עבירה של חברות בארגון טרור, עבירת קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני וארבע עבירות הצתה נוספות נגד פלסטינים שאינן קשורות לפרשת דומא. הוא נעצר ב-25 בנובמבר 2015, ומעצרו הוארך שוב ושוב על ידי בית המשפט העליון מאז.

עוד בוואלה! NEWS:
מני נפתלי הודה: "שיניתי חשבוניות בהוראת סיידוף כדי לקבל עובד מדינה"
גורם באוצר: חקיקה בעניין קק"ל - כבר בשבוע הבא
אחוז העוברים בבחינות לשכת עורכי הדין - הנמוך מאי פעם

הבית בו נרצחו בני משפחת דוואבשה שנה לאחר הפיגוע בדומא, יולי 2016. ניב אהרונסון
בית משפחת דוואבשה בכפר דומה/ניב אהרונסון

לפי סדר הדין הפלילי, נאשם שהיה נתון במעצר עד תום ההליכים נגדו, בעקבות הגשת כתב אישום נגדו, ישוחרר לאחר תשעה חודשים אם לא ניתנה הכרעת דין בעניינו. לפי סעיף 62 לחוק, "רשאי שופט של בית המשפט העליון לצוות על הארכת המעצר או על מעצר מחדש לתקופה שלא תעלה על 90 ימים, ולחזור ולצוות כך מעת לעת". כלומר, בית המשפט העליון רשאי להאריך מחדש את מעצרו של נאשם לפי שיקול דעתו. בשנת 2009 נכנס לתוקף תיקון לחוק הנוער, ולפיו שופט עליון יכול להאריך את מעצרם של קטינים שהואשמו בפלילים ושלא הוכרע דינם – רק ב-45 יום. במקרה של הקטין, התבצעה פרוצדורה זו 13 פעמים.

התיק העיקרי בדומא ממתין להכרעה במשפט זוטא – משפט שבו נבחנות קבילות ראיות. הטענות שהעלו סניגוריו של בן אוליאל ושל הקטין, עורכי הדין אשר אוחיון (בן אוליאל – אל"ס) וציון אמיר ועדי קידר (המייצגים את הקטין – אל"ס), העלו שורה של טענות שעסקו בעיקר ב"אמצעים המיוחדים" שהפעיל שב"כ בחקירת הפרשה. עד כה התקיימו 31 דיוני הוכחות בתיק, ונשמעו 32 עדי תביעה ו-6 עדי הגנה במשפט הזוטא, שנמצא לקראת סיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשוד בהצתת בית משפחת דוואבשה. בן אוליאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופט יצחק אלרון, שדן בבקשת המעצר שהגישה פרקליטות מחוז מרכז, דחה לפני כמה ימים את טענות ההגנה הנוגעות לגילו של הקטין ולמצבו הנפשי ה"פוסט טראומטי", וקבע כי נשקפת ממנו מסוכנות וכי לא חל שינוי מהותי במצבו. השופט אלרון גם סירב להזמין תסקיר משירות המבחן שיבחן חלופות מעצר אפשריות. תסקיר כזה הוזמן עוד בתחילת ההליך אולם בו נקבע כי הקטין אינו זקוק לעזרה טיפולית ולא הוצעה חלופת מעצר בעניינו. בהמשך, ולאור אינדיקציות על מצבו הנפשי של הקטין, המליץ שירות המבחן בספטמבר האחרון על שחרורו לחלופת מעצר, אולם המלצה זו נדחתה על ידי בית המשפט המחוזי.

בשלב מאוחר יותר של ההליך נדחתה חלופת המעצר שהציע הקטין. עמדת הפרקליטות היא כי המסוכנות שנשקפת מקטין גבוהה ביותר, לנוכח העבירות שיוחסו לו, וכי לא ניתן ליתן בו אמון לאור העובדה כי הפר את תנאי שחרורו בתיקים אחרים.

עו"ד עדי קידר המייצג את הקטין מסר: "במהלך הדיונים המתנהלים זה שנתיים העידו באופן חריג בכירי שב"כ ונחשפה תמונה מזעזעת של התעללות ועינויים בנחקרים שטרם נראו. הופעלו אמצעי חקירות והתנהלויות משפטיות חריגות ביותר והוראות החוק נמתחו עד לקצה ומעבר לכך. גם בשאלת המעצר נחשפה תמונה קודרת לפיה אף שופט אינו מוכן לקחת אחריות לעשות סוף להליך המעצר הממושך שטרם נראה כמוהו במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully