וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי שתאמינו: שש תיאוריות קונספירציה שעשויות להתברר כנכונות

2.1.2018 / 10:55

לאורך השנים נפוצו תיאוריות רבות בשלל נושאים ותחומים, ולמרביתן אין אחיזה אמיתית במציאות. יחד עם זאת, הנה כמה תיאוריות קונספירציה שהן הגיוניות וסבירות יותר מאחרות. בואו לבדוק במה אתם מאמינים

הנחיתה על הירח זוייפה וצולמה באולפן?/צילום: יוטיוב, עריכה: יוסי אלטר

משחר ההיסטוריה נוהגת האנושות להגות ולהפיץ תיאוריות קונספירציה שונות ומשונות. לרובן, כמו זו שגורסת שכדור הארץ הוא שטוח, אין אחיזה אמיתית במציאות או סיבות מוצדקות לקחת אותן ברצינות, אך פה ושם יש גם תיאוריות סבירות יותר. באתר 'רדיט' הרכיבו רשימה של שש תיאוריות יחסית אפשריות, כאלה שיש בהן מעט יותר היגיון מאשר אלה שכולנו נוהגים לבטל בלי לחשוב פעמיים. הקונספירציות לפניכם:

1. הרשות האמריקאית לבטיחות בתעופה הוקמה רק למראית עין, כדי להעניק תחושת ביטחון מזוייפת לאזרחים. הרשות הוקמה לאחר אירועי הטרור המפורסמים ב-11 בספטמבר 2001, וכתוצאה מכך גברו מספר ורמת הבדיקות הביטחוניות בשדות התעופה במדינה. למרות זאת, הרשות נחשבת מאוד לא יעילה: סוכנים של הרשות לביטחון פנים הצליחו להכניס לשדות תעופה כלי נשק ב-67 מ-70 הפעמים שניסו. יכול להיות שהרשות כולה היא הצגה אחת גדולה?

2. אלה לא רק פייסבוק וטוויטר, גם רדיט לא בטוחה עבור הגולשים. אנשים רבים מאמינים שכמו ברשתות החברתיות הפופולריות האחרות, גם ברדיט קיימים חשבונות פיקטיביים רבים, שנועדו רק כדי להפיץ תעמולה ופרסומות ברשת.

עוד בנושא

המכשפה העיוורת המתה בשתי נבואות ל-2018 שישנו את העולם
החיידקים המסוכנים שנמצאים במכונת הקפה שלכם - כך תמנעו מזיהומים

פאולינה פוריצקובה על שער מגזין קוסמופוליטן, מאי 1992. סריקה
העצות גרועות בכוונה? מגזין קוסמופוליטן/סריקה

3. יש אנשים שחושבים שהפילטרים של סנאפצ'אט לא נועדו רק לכיף. לטענתם, אנשי הרשת החברתית עוזרים ל-FBI לייצר מאגר נתונים ענקי של תווי הפנים של גולשיה. עם זאת, יש לציין שהתיאוריה הזו כבר הופרכה לחלוטין.

4. הטיפים של המגזין קוסמופוליטן בענייני סקס וזוגיות הם מוזרים בכוונה. תומכי התיאוריה מאמינים שעורכי המגזין מייעצים באופן גרוע באופן מכוון, כדי שהנשים הרווקות שקוראות את המגזין יישארו רווקות וימשיכו לרכוש אותו.

5. אם הטלפון שלכם לא החזיק הרבה זמן, כנראה שזה לא במקרה. האם ייתכן שהמכשירים שלנו, עליהם כל כך התרגלנו להסתמך, תוכננו ככה שיתקלקלו תוך זמן יחסית קצר? זה נשמע מעט מוגזם, אבל פרופסור מאוניברסיטת סידני אמר: "זה קונספט ידוע כבר הרבה זמן בעולם הצרכנות".

6. יש אפילו תיאוריית קונספירציה לגבי הסכנות שמתלוות לשיתוף תיאוריות קונספירציה ברשת. על פי התיאוריה, סוכנויות מודיעין משתמשות בפוסטים כאלה כדי לקבוע כמה האנשים קרובים להבין תקריות כאלה ואחרות. תומכי התיאוריה נבהלו לאחר שהצבא האמריקאי ערך מחקר כדי לגלות כיצד הוא יכול להשפיע על גולשים ברשתות חברתיות. האם הגופים הללו בסך הכול רוצים לדעת כמה אנחנו קרובים לאמת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully