וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסר מידע למוסד": עונש מוות למדען איראני שהורשע בריגול לישראל

25.12.2017 / 12:24

בית המשפט העליון אישר את העונש שהוטל על אחמד רזא ג'לאלי, שמוחזק במעצר מאז 2016 בטענה כי הוא העביר פרטים רגישים על מתקניים צבאיים ועל מדעני גרעין. הוא הודה במיוחס לו, אך ייתכן שהוא הוכרח לעשות זאת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט העליון של איראן אישר את עונש המוות שהוטל על מדען שהואשם בריגול למען ישראל - כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות ISNA. לא ברור מתי יבוצע גזר הדין, אך לא ניתן לערער עליו יותר. אחמד רזא ג'לאלי, המחזיק גם באזרחות שבדית, מוחזק במעצר מאז אפריל 2016, אז הגיע לביקור לאחר שקיבל הזמנה מאוניברסיטת טהראן.

השבוע, הוא הופיע בטלוויזיה הממלכתית והודה בהעברת מידע למוסד על מתקנים צבאיים איראניים ועל מדעני גרעין, בהם שניים שחוסלו ב-2010 - מהנדס הגרעין מג'יד שהרירי והפיזיקאי מסעוד עלי מוחמדי. עם זאת, לא ברור אם ג'לאלי דיבר תחת איומים או הודה מרצונו. ארגוני זכויות אדם טוענים כי איראן מונעת מחשודים הליך משפטי הוגן.

מערכת המשפט ברפובליקה האסלאמית נוהגת להכריז מעת לעת על עונש מוות על מי שהורשע בעבירות ריגול, אם כי לא ברור אם הם אכן מיושמים בסופו של דבר. ישראל הואשמה פעמים רבות על ידי איראן בחיסול גורמים בכירים ובמתקפות סייבר נגד תכנית הגרעין שלה, אך בירושלים שמרו על עמימות בנושא.

לקריאה נוספת בנושא
איראן: עונש מוות ל"סוכן מוסד" שהורשע במסירת סודות גרעין לישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוזמן על ידי אוניברסיטת טהראן ונעצר. ג'לאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully