וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההערכות: תא"ל אורי גורדין לא ימונה לתפקיד המזכיר הצבאי

25.12.2017 / 12:08

מינוי של גורדין לתפקיד ירד מהפרק, זאת לאחר שהרמטכ"ל קבע כי כי הוא ימונה לראש מטה זרוע היבשה. בנוסף נקבע כי גם תא"ל יניב עשור, שהוזכר גם הוא כמועמד לתפקיד, ימונה לראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים. נתניהו ידרוש כעת לשקול חלופות אחרות לתפקיד

צילום: בני בן סימון וארכיון צה"ל, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: תא"ל גורדין נפרד מאוגדה 98 בחודש שעבר)

במסגרת דיון שיבוצים שנערך בצה"ל, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט אישר היום (שני) שורת מינויים בצבא. במסגרת השיבוצים ימונה תת-אלוף יניב עשור לראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים, תת-אלוף אורי גורדין ימונה לראש מטה זרוע היבשה, סגן-אלוף יואב טורחאנסקי ימונה למפקד הנדסה בפיקוד הדרום ויועלה לדרגת אלוף-משנה. שורת המינויים מותנית באישור שר הביטחון.

שמו של גורדין ששירת כמפקד סיירת מטכ"ל, מח"ט הנח"ל ועד לאחרונה כמפקד אוגדה 98, וכן שמו של עשור, שכיהן בעבר כמח"ט גולני וכיום מפקד על אוגדה 210, הועלו בחצי השנה האחרונה כמועמדים לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

עוד בוואלה! NEWS:
מי ניסה לחסל בת 25 מהצפון? "ברצח אין כבוד ואין בו רומנטיקה"
עשרות מילימטרים של גשם ברחבי הארץ, שלג בחרמון: החורף כאן
אחרי ארה"ב: גואטמלה הודיעה שתעביר את השגרירות לירושלים

תא"ל אורי גורדין מפקד עוצבת האש והרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בתרגיל חטיבת קומנדו, נובמבר 2016. דובר צה"ל
ימונה לרמ"ט זרוע היבשה. תא"ל גורדין לצד הרמכ"ל איזנקוט/דובר צה"ל

בבורסת השמות הוזכר גם תת-אלוף יהודה פוקס, מי שהיה בעבר מח"ט הנח"ל, מפקד בה"ד 1 וכיום מפקד אוגדת עזה. גם שמו של מח"ט גבעתי לשעבר וראש מטה פיקוד מרכז תא"ל עופר וינטר הועלה, אך לפי החלטת הרמטכ"ל הוא לא נכלל בדיון השיבוצים הרשמי לתפקיד ויבצע את תפקידו הנוכחי שלוש שנים כשאר מפקדי המטות בפיקודים המרחביים.

ראש הממשלה נפגש עם המועמדים לקראת ההחלטה בנושא, ועד לאחרונה סומן תא"ל גורדין כמועמד מוביל, זאת לאחר שהוזמן מספר פעמים לשיחה עם נתניהו. למרות זאת, לא התקבלה החלטה בנושא. למרות זאת, הרמטכ"ל החליט שלא לעכב מינויים בצה"ל ולמנות את גורדין ועשור לתפקידים בגף המבצעים ובזרוע היבשה.

תרגיל חטיבת הצנחנים במילואים ברמת הגולן. 11 באפריל 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
יידרש לבחון חלופות לתפקיד המזכיר הצבאי. ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

כעת, בפני ראש הממשלה עומדות מספר אפשרויות. הראשונה, לקבל את החלטת הרמטכ"ל ולבחור מועמדים אחרים לתפקיד המזכיר הצבאי. האפשרות הנוספת העומדת בפני ראש הממשלה היא למנות את מפקד אוגדת עזה תא"ל יהודה פוקס או לדחות את ההכרעה ולקבל החלטה חדשה שהמזכיר הצבאי הנוכחי תא"ל אליעזר טולדנו ימשיך בתפקיד וישלים חמש שנים. טרם התקבלה החלטה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully