וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נזק הולך וגדל": הקבינט החליט על שורת צעדים נגד איום הרחפנים

24.12.2017 / 21:30

מטרת הצעדים החדשים להסדיר את האחריות להגנה מפני האיום החדש. בחודש שעבר פורסם דוח מבקר המדינה בנושא, ואפילו נתניהו התריע: "מדובר באיום גדול יותר משאנחנו יכולים לשער"

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט היום (ראשון) לאמץ שורת צעדים שמטרתם להסדיר את האחריות להגנה מפני האיום הנשקף מרחפנים, ולשפר את ההגנה מולו. במסגרת זו סוכמה חלוקת האחריות בין הגורמים הביטחוניים והוחלט על המשך המאמץ בתחום הטכנולוגי לצורך הגנה מפני רחפנים. הקבינט הטיל על המועצה לביטחון לאומי לבחון, יחד עם הגורמים הרלוונטיים הנוספים, את ההסדרה הראויה בתחום. הדיון התקיים בעקבות דוח מבקר המדינה בנושא שפורסם בחודש שעבר. בעבר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי האיום "הרבה יותר גדול ממה שאנחנו משערים ברגע זה".

מהדוח עלה כי עד סוף 2017 יגיע מספר הרחפנים האזרחיים בישראל לכ-20 אלף. ניתן לרכוש אותם בקלות יחסית באינטרנט ולהפעיל אותם ללא הכשרה מוקדמת, מכל מקום וללא אמצעים מיוחדים. מצב זה מעלה כמה חששות כבדים: כאוס בשמי הארץ ושימוש ברחפנים על ידי גורמי טרור או פשיעה. סגן המפכ"ל, ניצב זוהר דביר, אמר בעבר כי "האיום הוא כאן ועכשיו. מגוון תרחישי האיום הוא עצום וחשוב להתייחס לכך במלוא העוצמה והנחישות". בצה"ל הגדיר זאת סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף יאיר גולן כ"איום בעל יכולות מגוונות" ובחיל האוויר תואר איום הרחפנים כאיום בעל "פוטנציאל נזק הולך וגדל".

ניסויי עם מתעדים חדשנים על גבי רחפנים ורכבים רובוטיים במפעל תמ"מ בתעשייה האווירית, מרץ 2017. תעשייה אווירית, מערכת וואלה! NEWS
20 אלף רחפנים עד סוף השנה/מערכת וואלה! NEWS, תעשייה אווירית

הבעיה העיקרית נעוצה בעובדה שאף גוף לא מוכן לקבל את האחריות לטיפול באיום המתעצם. לפי ממצאי הדוח, צה"ל, המשטרה ורשות התעופה האזרחית משליכים את האחריות בנושא הרחפנים זה על זה. בדיון שנערך במועצה לביטחון לאומי במאי 2015 סוכם כי "אין גוף אחד הרואה את עצמו אחראי לטיפול בנושא". המשטרה טענה כי האחריות למרחב האווירי של ישראל נתונה בידי צה"ל, בעוד שבצבא טענו כי ככל שמדובר בכלים שאינם חוצי-גבולות – אין אחריות לצה"ל. בשל הוואקום שיוצר מצב זה, קבע המבקר, "גדל הסיכון לפגיעה בביטחון המדינה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אירועי הבטיחות שבהם היו מעורבים רחפנים בארבע השנים האחרונות

אירועי הבטיחות שמעורבים בהם רחפנים בארבע השנים האחרונות. -, מערכת וואלה! NEWS
אירועי הבטיחות שמעורבים בהם רחפנים בארבע השנים האחרונות/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully