וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע הדרכון הוא המפלט החדש של תומכי הברקזיט: "סמל לריבונות"

מיי ותומכי הפרישה מהאיחוד חגגו את החזרה לצבע הכחול, שאפיין את המסמכים בטרם ההצטרפות לגוש. המתנגדים לעגו לעיסוק במשהו כה פעוט, בעוד שמגיש תכנית ריאליטי טען שעלות המהלך היא חצי מיליארד ליש"ט ועורר סערה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בריטניה תשוב להשתמש בדרכונים בצבע כחול כפי שהיה בטרם הצטרפה לאיחוד האירופי, וראש הממשלה תרזה מיי הציגה זאת כהישג וכסמל להשבת הריבונות הלאומית של הממלכה. אולם, הסוגיה הפכה מהר מאוד לוויכוח מר ונוסף בין תומכי הברקזיט למתנגדיו, שמפולגים סביב ההחלטה הדרמטית שהתקבלה במשאל העם ביוני אשתקד.

הממשלה מסרה כי הגרסה הישנה של הדרכון, שהונפקה בין 1920 עד 1988, אז הוחלפה בדרכונים בצבע בורדו של האיחוד האירופי, תושב לשימוש עם עזיבת הגוש במרץ 2019. "הדרכון הבריטי הוא אמצעי להבעת עצמאותנו וריבונותנו – סמל להיותנו אומה גדולה וגאה", כתבה ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בחשבון הטוויטר שלה.

לקריאה נוספת בנושא
עוד כישלון למיי: הפרלמנט יצטרך לאשר את הסכם הפרישה עם האיחוד
אירלנד לא תחולק, הזכויות יישמרו: פריצת דרך בשיחות על הברקזיט

הגרסה הקודמת של הדרכון של בריטניה, לפני הצטרפותה לאיחוד האירופי. רויטרס
הדרכון החדש-ישן/רויטרס

במהלך הקמפיין שקדם למשאל העם, חלק מתומכי עזיבת האיחוד, שאליו הצטרפה בריטניה ב-1973, השתמשו בצבע הכחול כסמל לעצמאותה האבודה לכאורה של הממלכה. מנגד, מתנגדי הברקזיט לעגו להתרגשות מהעניין הסמלי הזה, כשהם טוענים שעזיבת האיחוד תקטין את מעמדה של לונדון בעולם. בנוסף לכך, אין שום תקנה מחייבת של האיחוד הנוגעת לצבע הדרכון, ובפועל, בריטניה הייתה יכולה לשנות את הצבע שלו גם בזמן חברותה בגוש.

בנוסף לכך, טענה שהשמיע מנחה תכנית ריאלטי, ולפיה השינוי בצבע הדרכון יעלה חצי מיליארד ליש"ט גרם לסערה ברשתות החברתיות, על אף שבממשלה כינו זאת שטות מוחלטת. אחרי שבממשלה הבהירו כי החלפת הדרכונים מתקיימת מדי חמש שנים, ועלות התהליך אינה קשורה לצבע. "זה פייק ניוז שפוגע בדמוקרטיה שלנו", אמר מנהל התקשורת של מיי, רובי גיב, על דבריו של

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully