וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד כישלון למיי: הפרלמנט יצטרך לאשר את הסכם הפרישה עם האיחוד

מורדים במפלגה השמרנית קידמו תיקון שמחייב את הממשלה להעביר בחקיקה כל הסדר ברקזיט סופי, ובכך סיבכו את המשך השיחות בין לונדון לבריסל. כוחה של ראשת ממשלת בריטניה נחלש מאז הבחירות האחרונות

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הפרלמנט בבריטניה אישר הערב (רביעי) תיקון שידרוש מבית המחוקקים להעביר חוק נפרד לאישור כל הסכם סופי עם האיחוד האירופי ליישום הברקזיט. בהצבעה, שהסתיימה בתוצאה 309 בעד מול 305 נגד, ניצחו המחוקקים את ממשלתה של ראשת הממשלה תרזה מיי והנחילו לה כישלון נוסף, שעשוי לערער עוד יותר על סמכותה הרעועה ממילא.

התיקון לחוק, שבו תמכו מורדים מהמפלגה השמרנית השלטת, עלול לסבך את יכולתה של לונדון להגיע להסדר סופי עם בריסל. זאת אחרי שביום שישי האחרון הגיעו הצדדים לפריצת דרך בשיחות, כשהסכימו על עתיד הגבול של אירלנד ועל זכויות אזרחי בריטניה החיים באיחוד האירופי ואזרחי האיחוד החיים בבריטניה.

ראשת ממשלת בריטניה מיי בוועידת המפלגה, 4 באוקטובר 2017. רויטרס
עוד מכה בכנף. מיי/רויטרס

התיקון לחוק הוגש על ידי התובע הכללי לשעבר של בריטניה דומיניק גריב, חבר המפלגה השמרנית. אליו חברו מפלגות האופוזיציה ועוד שבעה מחוקקים ממפלגת השלטון, שאיבדה בבחירות האחרונות את הרוב שלה בפרלמנט. "זהו הפסד מביש של סמכות", אמר מנהיג הלייבור וראש האופוזיציה ג'רמי קורבין.

מתנגדי התיקון לחוק, שזכה לתמיכת המחנה המעוניין להישאר באיחוד, טוענים כי אלו שקידמו אותו מנסים לסכל את הברקזיט ולקשור את ידי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully