וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע לדיווחים על קרע: ברק הביע תמיכה פומבית נחרצת בגבאי

22.12.2017 / 12:52

ראש הממשלה לשעבר מחא כפיים בהתלהבות בכנס של מפלגת העבודה בתל אביב, כשאחד הפעילים דיבר בשבחו של יו"ר המחנה הציוני. גבאי: "ירושלים תישאר בירתנו לעד, שום החלטת או"ם לא תשנה זאת"

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הביע היום (שישי) תמיכה פומבית נחרצת ביותר ביו"ר המחנה הציוני אבי גבאי במהלך אירוע מדיני ביטחוני של הזרם המרכזי של מפלגת העבודה בתל אביב. זאת על רקע שמועות והערכות במערכת הפוליטית כי היחסים בין השניים העכירו.

ברק מחא כפיים בהתלהבות כשאחד מהפעילים בקהל נשא דברים בשבחו של גבאי ואמר בדומה לגבאי כי "המטרה החשובה היא ניצחון בבחירות. עזבו את כל התכניות המדיניות והתהיות, צריך להחליף את הממשלה הזו". ברק גם חלק מחמאות למספר 2 במחנה הציוני ציפי לבני ואמר כי נאומה באותו אירוע היה "נאום חד כמו קריסטל".

בכנס התייחס גבאי להצבעה אמש בעצרת הכללית של האו"ם שגינתה את הכרת ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל. "שום הצהרה ושום החלטת או"ם לא תשנה את העובדה שירושלים היא בירתנו ותישאר כזו לעד. אבל העולם העביר לנו מסר, אל תבלבלו בין ביקורים מדיניים מחויכים למחלוקות אמיתיות", אמר גבאי.

כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
"המטרה החשובה היא ניצחון בבחירות". גבאי וברק, היום/ניב אהרונסון

"אפשר להצטלם עם מודי עם ובלי נעליים אבל זה לא ישנה את העובדה שהעולם לא מוכן לראות אותנו שולטים בעם אחר", הוסיף גבאי על ביקורו של ראש ממשלת הודו נרנדה מודי בישראל ביולי האחרון. "מדינות המערב יכולות לראות סורים טובחים בסורים, אבל הם לא יכולים לראות מדינה דמוקרטית שולטת בעם אחר". הוא הוסיף כי "ירושלים המאוחדת תהיה בירת ישראל בכל מקרה. אני לא מנהל משא ומתן על ירושלים".

לדברי גבאי, "ממשלה שלא מסוגלת לפתור בעיות נכים לא יכולה לפתור את המצב המדיני. פתרון של שתי מדינות לשני עמים הוא היחיד שמסוגל להבטיח את ביטחוננו לטווח ארוך ולהבטיח את הרוב היהודי במדינה. אני מתמקד בלנצח בחירות. מפלגת העבודה בחרה בי כדי להוביל לניצחון בבחירות. ואחד התנאים לכך הוא שינוי בהליכי המחשבה במחנה שלנו. התפקיד שלנו הוא להתמקד בניצחון ולא בלהיות צודקים. אחרי שננצח נפנה לממש תכנית מעשית".

עוד באותו נושא

אבי גבאי: נאום נתניהו מעיד על התפרקות מוחלטת

לכתבה המלאה
כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
"אל תבלבלו בין ביקורים מדיניים מחויכים למחלוקות אמיתיות". הכנס בתל אביב, היום/ניב אהרונסון

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר בכנס כי "אבו מאזן איבד את זה. לא ייתכן שהוא לא מכיר בזיקתו של העם היהודי לירושלים בתגובה להצהרת טראמפ. אני מצפה קודם כל מהפלסטינים לעלות מדרגה ולהבין ולכבד, כפי שאני מוכן לכבד את הנרטיב הפלסטיני כי זה הבסיס למשא ומתן הוגן".

לדברי הרצוג, "ברגע הזה אנחנו נמצאים באחד המשברים הקשים ביותר בתהליך המדיני כי המתח מאיים להתפרץ לאור ההחלטות וההצבעות ולכן צריך לראות איך ובאיזו צורה אפשר להגיע ליוזמה מחודשת. הרבה תלוי באמריקנים. המסמך שהם צריכים להניח על השולחן חשוב ביותר והוא צריך להיות נועז ואמיץ. הרגע הזה כמעט מאוחר מדי, יש קיבעון, צריך למצוא את הדרך, להרגיע ולהתחיל להתניע, ולעודד את האמריקנים לבוא עם יוזמות. אין שום סיכוי שזה יקרה עם נתניהו, ככל שנחליף את השלטון יותר מהר הכול ייטב".

כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
"אבו מאזן איבד את זה". הרצוג, היום/ניב אהרונסון

יו"ר התנועה ציפי לבני התייחסה בדבריה לחקירות ראש הממשלה. "השאלה לא מה יהיו המלצות המשטרה בתיק נתניהו אלא האם נתניהו ישאיר משטרה במדינת ישראל ואם אחרי נתניהו יישארו בתי משפט חזקים", אמרה. "חשוב לא רק לנסות לנצח בבחירות אלא לנצח על בסיס דרך: צריכים לשים את הדרך על השולחן ולא להתחבא ונשכנע את הציבור שזו הדרך הנכונה ולא דרכה של הממשלה. מדינה צריכה יעד לאומי, חלוקת הארץ הזו, רצוי לשתי מדינות לשני עמים ורצוי בהסכם". היא הוסיפה כי "ירושלים לא תחזור לקווי 67 אבל אני לא רוצה עוד 200 אלף פלסטינים מסביב לירושלים בריבונות ישראל".

כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
לבני, היום בכנס/ניב אהרונסון
כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
הכנס בתל אביב, היום/ניב אהרונסון
כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
הכנס בתל אביב, היום/ניב אהרונסון
כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
גבאי בכנס בתל אביב, היום/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully