וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בזכות קושנר": אלפים חגגו בברוקלין את שחרור חסיד חב"ד רובשקין

21.12.2017 / 16:54

אחרי שטראמפ החליט לקצוב את עונשו של בעלי המפעל הכשר הגדול בעולם, שנידון ל-27 שנות מאסר בגין הונאת ענק, יצאו המונים לרחובות בשכונתו. בחסידות סיפרו כי חתנו של הנשיא הבטיח לסייע. "אין לנו ספק שזה נגע ללבו"

אתר רשמי

מאה בקבוקי וודקה, אלפי חרדים רוקדים ברחובות, ותפילה על קברו של הרבי מחב"ד - כך חגגו הלילה (חמישי) את שחרורו של שלום רובשקין, בעל מפעל בשר כשר הגדול מסוגו בעולם, אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ המתיק את עונשו בצו נשיאותי. רובשקין נידון ב-2009 לעונש של 27 שנות מאסר בגין הונאה בנקאית.

במשך חמש שנים הפעילה הקהילה היהודית-חרדית בארץ ובעולם מאמצים רבים לשחרורו של רובשקין. בני משפחתו יזמו מהלכים משפטיים, שלחו בקשות לנשיא לשעבר ברק אובמה וניסו להשפיע על דעת הקהל וטענו כי אביהם נפל קורבן בפרשה. כל אלה לא הועילו, עד שבבחירות האחרונות לנשיאות חלה נקודת המפנה.

בחסידות חב"ד, שאליה משתייך רובשקין, סיפרו כי ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ ואחד האנשים החזקים בבית הלבן, הכיר את המקרה של רובשקין והבטיח לסייע. היום הם כבר בטוחים שהיה לו יד בכך. "קושנר מקורב לחב"ד, אין לנו ספק שזה נגע ללבו", הם אמרו.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ המתיק עונשו של שלום רובשקין, בעל משחטה שהורשע בהונאה

שלום רובשקין שנידון ל-27 שנות מאסר בגין הונאה ועונשו הומתק בידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, במהלך משפטו ב-2010. אי-פי, AP
עונשו נגזר עליו ב-2009. רובשקין/AP, אי-פי

זמן קצר לפני שחרורו של רובשקין מהכלא שבו ריצה שמונה שנות מאסר, הפכה הידיעה לנושא הכי לוהט בקבוצות הווטסאפ החרדיות בארץ ובעולם. חלק מהחברים בהן הפיצו הודעות קוליות של קרובי משפחה של רובשקין, שבהן הם נשמעו צועקים, בוכים וצוהלים. באחד מהם נשמע בנו אומר: "אני לא מאמין. לא מסוגל לדבר".

בבניין 770 של חסידות חב"ד בקראון הייטס בברוקלין, ניו יורק, רקדו אלפים עד השעות המאוחרות של הלילה. כשרובשקין הגיע לביתו בקראון הייטס, חיכו לו אלפים בתוכו ומחוצה לו. הוא נעמד במרכז הבית ואלפים בזה אחר זה עברו ללחוץ את ידו כאילו שהיה מדובר באדמו"ר. מרוב העומס, מרפסת המובילה לתוך ביתו קרסה יחד עם האנשים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
סיום חגיגות שחרור רובשקין בארה"ב. -, מערכת וואלה! NEWS
חגיגות ענק. בקבוקי השתייה במסיבת השחרור/מערכת וואלה! NEWS, -

מאוחר יותר התייחד רובשקין עם בני משפחתו, אלה התרגשו מהמפגש שהתקיים כשהוא "חופשי ומאושר", כלשונם, ופנו לתפילה באוהל שבו ממוקם קברו של הרבי מחב"ד בשכונת קראון הייטס זאת כדי להודות על מה שהגדירו "נס גדול".

רובשקין הורשע בהגשת חשבוניות כוזבות כדי ליצור מצג של שגשוג כלכלי כך שיוכל ללוות כספים נוספים מהבנק. מעצרו והעמדתו לדין הגיעו לאחר פשיטה של רשויות ההגירה ב-2008, ובמהלכה נמצאו 389 מהגרים לא חוקיים שעבדו במפעל החברה. כתב האישום נגדו אף כלל 83 סעיפים של העסקת ילדים.

בהודעת הבית הלבן צוין כי לא מדובר בחנינה וכי רובשקין יישאר תחת השגחה כחלק מעונשו. עוד צוין כי המהלך זכה לתמיכה של 30 חברי קונגרס משתי המפלגות ושל כמאה בכירים לשעבר במשרד המשפטים האמריקני. עורך דינו גיא קוק בירך על ההחלטה ואמר כי "הצדק סוף סוף נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully