וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "מדיניות הממשלה תוביל לכך שבכירי הצבא יסרבו פקודה"

21.12.2017 / 2:26

ראש הממשלה לשעבר הביע חשש ממדינה דו-לאומית, בנאום שנשא בעמק הירדן. "הממשלה הימנית ביותר שהיתה עד היום תגרום להתקוממות אזרחית". הוא הוסיף כי "בית המשפט העליון יזרוק אותם מכל המדרגות ויגיד - זה לא חוקתי". שרים מהליכוד תקפו את דבריו

צילום: דוברות מוא"ז עמק הירדן, עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק אמר אתמול(חמישי) באירוע בעמק הירדן, כי "מדיניות הממשלה של יצירת מדינה אחת דו לאומית ולא דמוקרטית - תביא לכך שבכירי הצבא והשב"כ ייאלצו לסרב פקודה". את הדברים אמר באירוע הפתיחה של פסטיבל הבננה בבית גבריאל.

"החברה האזרחית תתקומם, תכנס מאות אלפים בכיכרות ותחסום את זה פיזית", הוסיף ברק, "בית המשפט העליון יזרוק אותם מכל המדרגות ויגיד - זה לא חוקתי".

"הממשלה הזאת מובילה אג'נדה לאומנית שמחליפה את האג'נדה של הציונות ושל לאומיות בריאה", המשיך ברק. "משתמשים באיומים קיומיים מבחוץ ובוגדים מבפנים. להסית ולפלג, לזרוע שנאה פנימית כדי להבטיח קיום. ביבי מתמחה בזה - ליצור היטלר של השנה או של השבוע. כל פעם יש היטלר תורן שמאיים עלינו בשואה חדשה".

עוד בוואלה! NEWS:
אחיו של מלך ירדן על מעצר עהד תמימי: נתניהו, אתה מפחד מבת 16?
אלשיך על נאום נתניהו: "המשטרה לא צריכה להיות חלק מהשיח הזה"
הנרצחת מפתח תקווה ביקשה מהמשטרה: תוכיחו לבעלי שאני לא בוגדת

אהוד ברק בפסטיבל הבננה. מועצה איזורית עמק הירדן,
"החברה האזרחית תתקומם". ברק בנאומו אתמול/מועצה איזורית עמק הירדן

שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) הגיב לדברים גם הוא ותקף: "אמירתו של ברק חותרת תחת יסודות הדמוקרטיה, ומסוכנת לא פחות מהחוקים האנטי-דמוקרטיים שהימין מקדם. חוקים אפשר לבטל, אבל אמירות כאלה עלולות לזרוע אנרכיה בתוך שורות צה"ל. מה נאמר כשחיילים דתיים יסרבו לקיים את הוראת ממשלה לפנות מתנחלים? מה נאמר לחיילים שיעדיפו פסק הלכה על-פני פקודת צה"ל? ברק מטיף לאנרכיה - וצריך לגנות זאת".

שר המדע אופיר אקוניס הגיב לדברים ואמר כי "מצער שברק יורד מהפסים. מציוץ לציוץ הוא מקצין את תגובותיו כדי לקבל תשומת לב ולצערי הוא גם מצליח. לראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות המדינה, שוויתר על הכול, כולל העיר העתיקה, ובמקום שלום קיבלנו את האינתיפאדה החמורה ביותר בתולדות המדינה, מוטב להמעיט בהתבטאויות שמביישות רק אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אהוד ברק לראיון אישי אחד על אחד עם יעקב אילון באולפן וואלה ניוז. ראובן קסטרו
"הממשלה מובילה אג'נדה לאומנית". ברק/ראובן קסטרו

שר התקשורת איוב קרא הגיב בטוויטר וכתב כי "האיש הישן עם הזקן החדש, שהיה פעם ראש ממשלה, מפריח הפחדות ומקשקש בקומקום. ולמה הוא בדיוק חושב שהממשלה תגרום לסירובי פקודה מצד קצינים ואנשי שב"כ? כולי תקווה שהוא לא מקווה או פועל לשם כך".

בתחילת השבוע התייחס ברק לנאומו של נתניהו בנושא חקירות המשטרה נגדו. "החשוד מבלפור ממשיך לזרות חול בעיני הציבור",כתב בעמוד הטוויטר שלו, "אך גם הוא יודע: אין מנוס - אם יוגשו המלצות משטרה על פשעים חמורים - לא יוכל להמשיך לכהן".

(עדכון ראשון 16:10)

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully