וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לתעלומה: צוללת שטבעה לפני 103 שנה אותרה במעמקי האוקיינוס

אוסטרליה הודיעה כי שרידי הצוללת HMAS AE-1, כלי השיט הראשון שאיבדו בעלות הברית במלחמת העולם הראשונה, נמצאו בסמוך לפפואה גינאה החדשה. "אחת התגליות החשובות ביותר בהיסטוריה הימית של אוסטרליה"

צוללת אוסטרלית שאותרה במעמקי האוקיינוס, דצמבר 2017. ממשלת אוסטרליה, אתר רשמי
צוות החיפוש קיים טקס זיכרון. שרידי הצוללת/אתר רשמי, ממשלת אוסטרליה

שרידי הצוללת הראשונה של אוסטרליה אותרו בתום חיפושים שנמשכו 103 שנה. ה-HMAS AE-1 הייתה הצוללת הראשונה שאיבדו בעלות הברית במלחמת העולם הראשונה, כשזו טבעה ב-1914 לחופי פפואה גינאה החדשה עם 35 אנשי צוות אוסטרלים ובריטים על הסיפון.

משימת החיפושים, ה-13 במספר, מצאה את כלי השיט לחופי איי הדוכס מיורק, חלק מפפואה גינאה החדשה. בעקבות מציאת הצוללת, נפתרה התעלומה הימית העתיקה ביותר של אוסטרליה. צוות החיפוש השתמש בכלי שיט תת-ימי, שסקר את המצולות בגובה של 40 מטר מעל פני הקרקעית. שרידי הצוללות אותרו בעומק של יותר מ-300 מטר.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן: "טראמפ לא יקנה אותנו בדולרים"; לקראת ההצבעה: קרב בלימה במשרד החוץ
ארה"ב: 5 שנות מאסר לגבר שאיים על מוסדות יהודיים בשם בת זוגו
הבדלנים מול תומכי האחדות: קטלוניה בבחירות מיוחדות לפרלמנט

תמונת סונאר של צוללת אוסטרלית שאותרה במעמקי האוקיינוס, דצמבר 2017. ממשלת אוסטרליה, אתר רשמי
תמונת סונאר של צוללת אוסטרלית שאותרה במעמקי האוקיינוס, דצמבר 2017/אתר רשמי, ממשלת אוסטרליה

"זאת אחת מהתגליות החשובות ביותר בהיסטוריה הימית של אוסטרליה", אמרה שרת ההגנה מריס פיין. "הייתה זו האבידה הראשונה של חיל הים האוסטרלי המלכותי והצוללות הראשונה שאיבדו בעלות הברית במלחמת העולם הראשונה, בטרגדיה משמעותית שהורגשה היטב בארצנו ובקרב בעלות בריתנו". לדבריה, צוות החיפושים ערך טקס זיכרון קצר לזכר הקורבנות.

הממשלה תנסה ליצור קשר עם צאצאיהם של אנשי צוות הצוללת ותעבור עם השלטונות של פפואה גינאה החדשה להקמת אתר הנצחה. "אני מאמינה שזה יביא לשלווה בקרב המשפחות והצאצאים ובהמשך גם אולי נגלה את סיבת הטביעה", אמרה שרת ההגנה של אוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully