וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 5 שנות מאסר לגבר שאיים על מוסדות יהודיים בשם בת זוגו

21.12.2017 / 5:05

חואן תומפסון הורשע ב-12 מקרים של איומים כחלק ממסכת הפחדות והתחזויות שערך כדי לפגוע בחברתו לשעבר. "הוא הקדיש שנה שלמה כדי להרוס את חיי", טענה פרנצ'סקה רוסי בפני בית המשפט ופירטה על ההתעללות מצד תומפסון

חואן תומפסון שנידון לחמש שנות מאסר בשל איומים על מוסדות יהודיים שביצע בשמה של חברתו לשעבר. אי-פי, AP
השופט פסק כי ניצל את חוכמתו "ככלי נשק". תומפסון/AP, אי-פי

בית משפט בניו יורק גזר הלילה (חמישי) עונש של חמש שנות מאסר על חואן תומפסון, עיתונאי לשעבר בן 32, שהורשע באיומים על מוסדות יהודיים ברחבי המדינה - כחלק משורת מעשי התחזות והפחדה שנועדו לפגוע בחברתו לשעבר, פרנצ'סקה רוסי. תומפסון הורשע ב-12 סעיפים של איומים טלפוניים בהטמנת פצצות בבתי ספר, מרכזים קהילתיים ומוסדות יהודיים נוספים במדינות שונות בארצות הברית, תוך שהוא משאיר רמזים שיובילו אל בת זוגו לשעבר. את השיחות ביצע תומפסון בתקופה שבה נחקרו איומים דומים שבסופו של דבר נמצא שמקורם הוא בנער בן 18 תושב אשקלון. השופט קווין קסטל פסק כי מעשיו עלו לכדי "מסע מתמשך שנועד להפחיד ולהכאיב" לרוסי וכי הוא "השתמש בחוכמתו וביצירתיות שלו ככלי נשק".

תומפסון, שנעצר בחודש מרץ האחרון, הודה בחודש יוני במעשים שיוחסו לו וביקש להביע חרטה במהלך הדיון בהקראת גזר הדין. "יש פצעים שכנראה שלעולם לא יחלימו", הוסיף. רוסי אמרה במהלך הדיון כי היא אינה משוכנעת שהוא לא ינסה להרוג אותה בעתיד. היא הוסיפה כי "ההתעללות שחוויתי והפיכתי לקורבן אינם דבר שאינו בשגרה. מעשי טרור מבית נטועים באלימות כלפי נשים". לדבריה, "אלימות בין בני זוג היא דבר הדורש תשומת לב רבה יותר מצד רשויות החוק, לנוכח העובדה ש-93% ממקרי הרצח של נשים מבוצעים בידי אדם שהקורבן הכירה".

מרכז קהילתי יהודי בטריטאון במדינת ניו יורק, ארה"ב, פברואר 2017. AP
תומפסון פעל בצל שיחות האיומים שביצע ההאקר מאשקלון. מוסד קהילתי יהודי בניו יורק/AP

רוסי, שלבשה במהלך הדיון חולצה שעליה נכתב "האמינו לנשים", הוסיפה כי לאחר שנפרדה מתומפסון בתום תשעה חודשים של קשר זוגי, הוא החל להתעלל בה ולפעול לבייש אותה. לדבריה, הוא טען בפניה שבני זוג קודמים שלה עוקבים אחריה והציג לה תמונת עירום שלה שהעלה לכאורה אחד מהם לפייסבוק. בנוסף לכך הוא טען שאשתו של אחד מבני הזוג לשעבר של רוסי מבקשת לתבוע אותה על כך שהדביקה אותו במחלת מין.

"הוא הקדיש שנה שלמה כדי להרוס את חיי", הוסיפה רוסי. "הוא ניסה להציג אותי כאנטישמית, כגזענית, כשיכורה, כסוחרת סמים ובחומרי פדופיליה ונשק. הוא עשה הכל כדי להטיל עלי אימה". עוד תיארה כי תומפסון יצר קשר עם 47 ממכריה דרך הרשת וכי ניסתה לפנות לרשויות החוק 20 פעמים אך המענה היחיד שקיבלה היה "זה יחמיר ורק אז נוכל לסייע לך". באחד המקרים תומפסון אף התקשר לתחנת משטרה בניו יורק ואיים כי רוסי מתכוונת לירות בשוטרים במקום. דבר שהוביל לכך שהיא נלקחה לחקירה. הוא נעצר רק לאחר שהבולשת הפדרלית (FBI) פתחה בחקירת איום בפצצה על מרכז קהילתי יהודי בסן דייגו שהובילה אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully