וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקף את ההסכם עם ההסתדרות: האוצר יוזם הצעה חדשה לנכים

20.12.2017 / 14:28

שר העבודה חיים כץ יעלה ביום ראשון את הצעת החוק הממשלתית שיזם, אך לוואלה! NEWS נודע כי משרד האוצר מבקש לדלג מעל הצעתו – ויחד עם משרד ראש הממשלה מגבש הצעה חדשה, שתעניק לנכים רק ארבעה מיליארד שקל בארבע פעימות, בשונה מהמתווה עם ההסתדרות. באוצר אישרו את הדברים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

משרד האוצר חזר בו מהמתווה שהושג מול ארגוני הנכים וההסתדרות, ומבקש לעקוף את הצעת החוק הממשלתית שיעלה שר העבודה והרווחה חיים כץ ביום בישיבת ועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב. על פי ההצעה החדשה, שגובשה עם משרד ראש הממשלה, הנכים יקבלו ארבעה מיליארד שקל בארבע פעימות – לעומת 4.2 מיליארד שקל במתווה המקורי.

באוצר אישרו היום (רביעי) לוואלה! NEWS כי הם עובדים על הצעת חוק חדשה ונפרדת להעלאת קצבאות הנכים, שתתוקצב במיליארד שקל מדי שנה. בנוגע ל-200 מיליון השקלים הנותרים, אמרו באוצר כי הם יתווספו לאחת הפעימות. ההצמדות לשכר הממוצע במשק יהיו רק על התוספות לקצבאות, ולא על הקצבה כולה. עם זאת, גורם אחר במשרד טען שהמשרד הולך לקיים את ההסכם שנחתם עם נציגי הנכים וההסתדרות כ"כתבו וכלשונו".

הפגנת אנשים בעלי נכות מול קריית הממשלה בתל אביב, 18 במאי 2017. מגד גוזני
ארבעה מיליארד שקל בארבע פעימות. מאבק הנכים/מגד גוזני

בנוסף, אין בהצעה התייחסות לאוכלוסיות שלא קיבלו מענה גם בהסכם המקורי - אזרחים ותיקים, בעלי פיגור שכלי, עיוורים ונכי נפש, שעתרו לבג"ץ וקיבלו הצעה מהשר כץ לתוספת תקציבית של 680 מיליון שקל במסגרת הצעת החוק הממשלתית. באוצר אמרו כי ההצעה עדיין בתהליכי עבודה ויוכנסו בה תיקונים רבים, אך היא תעבור בהקדם - עד תחילת השנה, בעוד כשבועיים.

בחודש שעבר נחשף בוואלה! NEWS כי משרד האוצר ניסה להעביר הצעת מחליטים לממשלה ולפיה השליטה על חוק וגיבוש התקציב יהיה תחת אגף התקציבים. המהלך סוכל על ידי השר כץ. השבוע פורסם בגלי צה"ל כי בישיבת שרי הליכוד, עדכן כץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההתקדמות בסוגיית הנכים, וסיפר לו על פגישה שקיים עם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד - שבמהלכה אמר באב"ד, לטענת כץ, כי "הנכים על הזין שלו".

לצד המהלך של משרד האוצר, תעלה ביום ראשון הצעת החוק של משרד העבודה והרווחה, שעל פיה תקציב הפעימה הראשונה יעמוד על 1.9 מיליארד שקל. עם זאת, יתר הפעימות לא נחקקו בתזכיר, אלא יחוקקו בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. במקביל לשתי הצעות, הכנסת אישרה היום הצעת חוק פרטית של ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) להעלאת קצבאות הנכים שתוצמד להצעת החוק של כץ, בתמיכתו של שר הרווחה. "גם אם אני רוצה שכר מינימום לנכים זה כנראה לא יקרה אבל נעשה כמיטב יכולתנו שכל אוכלוסיות הנכים יקבלו את מה שמגיע להם ושאף אחד לא יקופח", אמר כץ.

חיים כץ שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב – תל אביב. ניב אהרונסון
שר העבודה והרווחה חיים כץ/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully