וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסוי הגרעין בצפון קוריאה התעכב – הבכיר האחראי הוצא להורג"

לפי דיווח ביפן, הממונה על מתקני הגרעין איחר בביצוע הניסוי בפצצת המימן שנערך בספטמבר. מקורות בדרום קוריאה מסרו כי שרשרת כשלים במתקן הגרעיני התת-קרקעי הביאו לחיסול הבכיר. בשבוע שעבר דווח על הוצאתו להורג של עוזרו של קים

צילום: CNN , רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

בכיר צפון קוריאני הממונה על מתקן גרעיני הנבנה באזור פונגי הוצא להורג בעקבות עיכובים בניסוי הגרעין שערכה המדינה בחודש ספטמבר – כך דווח בעיתון היפני "אסאי שימבון". על פי הדיווח, פארק אין-יאנג שהיה ממונה על "אגף 31" – הגוף הממונה על המתקנים הצבאיים והגרעיניים – היה אחראי לאיחור בביצוע הניסוי הגרעיני הגדול ביותר שערכה פיונגיאנג.

התאריך המקורי שבו תוכנן להתבצע הניסוי היה בחודשי האביב, אך עיכובים בחפירת המנהרה שבה בוצע הפיצוץ של פצצת המיימן הביאו לדחייתו. בחודש אוקטובר קרסה מנהרה ונהרגו כ-200 פועלים.

בשבוע שעבר דווח ברשת "פוקס ניוז" כי עוזר בכיר לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נעלם מעין הציבור בחודשיים האחרונים ועל פי כמה דיווחים הוצא להורג. על פי הדיווח הוואנג פיונג-סו, שהיה חבר במעגל יועציו הקרובים של קים, הוצא להורג על ידי כיתת יורים לאחר שהואשם בקבלת שוחד. הוואנג לא נראה בציבור מאז 13 באוקטובר ושמועות רבות נפוצו באשר למה שעלה בגורלו. סוכנות הידיעות "יונהאפ" בקוריאה הדרומית דיווחה כי באמצע חודש נובמבר עלו יחסיו עם שליט המדינה המבודדת על שרטון והוא הודח מהמועצה הפוליטית הכללית של הצבא.

גורמים בקוריאה הדרומית טענו כי הניסוי בפצצת המימן, שהביא לרעידת אדמה בעוצמה של 6.3, הביא להתמוטטות מבנים באזור הניסוי, בהם בית ספר שבו שהו באותה העת 100 ילדים. גיאולוגים העריכו כי המתקן התת-קרקעי שבו נערכו הפיצוצים אינו יציב, וכי הוא עלול לקרוס ולגרום לדליפת חומרים רדיואקטיבים.

קים ג'ונג' און, מנהיג קוריאה הצפונית, יחד עם חניכי האקדמיה הצבאית בארצו, 14 באוקטובר 2017. רויטרס
עוזר בכיר של מנהיג קוריאה הצפונית נעלם בחודשים האחרונים. קים/רויטרס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully