וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בחבל הכורדי בעיראק: הרוגים במחאה נגד המשבר הכלכלי

20.12.2017 / 17:31

לפחות שלושה מפגינים נהרגו ועוד יותר מ-80 נפצעו ביומיים של מהומות במחוז שבצפון עיראק, בשל המצב שהחמיר לאחר משאל העם. ראש ממשלת עיראק מאיים: "נתערב אם אזרחים ייפגעו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות שלושה בני אדם נהרגו ועוד יותר מ-80 נפצעו במהלך מחאה שפרצה בחבל הכורדי בעיראק. זאת, בשל המשבר הכלכלי והמתיחות מול בגדאד סביב משאל העם על עצמאות המחוז. חלק מהמפגינים דורשים את הדחת הממשלה בארביל, והיום (רביעי) פרשו מפלגת האופוזיציה "גוראן" והארגון האסלאמי של כורדיסטן מהממשל האוטונומי. יו"ר הפרלמנט, חבר מפלגת "גוראן", הודיע אף הוא על התפטרותו.

ראש ממשלת כורדיסטן, נצ'ירבן ברזאני, אמר אתמול במהלך ביקורו בגרמניה כי על אף שהוא מבין את זעם המפגינים, שריפת משרדי מפלגות פוליטיות "לא עוזרת". מנגד, ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, איים להתערב במצב במחוז אם תהיה פגיעה באזרחים.

המתיחות באזור גברה מאז שהממשל המרכזי בבגדאד הטיל סנקציות על המחוז שבצפון המדינה בעקבות משאל העם שקיים באופן חד-צדדי ב-25 בספטמבר. רוב מוחץ מקרב הבוחרים הצביע בעד עצמאות, אך הצעד עורר דאגה גם בטורקיה ובאיראן השכנות, שגם בהן חי מיעוט כורדי.

מבנה שרוף במחוז סולימאניה, כורדיסטן, עיראק. רויטרס
מבנה שלטון במחוז הכורדי שהוצת על ידי המפגינים/רויטרס

במהלך העימותים האלימים, ירו כוחות הביטחון כדורי גומי לעבר המפגינים בעיר סולימאניה, אחרי שתקפו כמה משרדים של המפלגות הגדולות בחבל. היום נרשמה רגיעה בעיר, עם הגעת כוחות נוספים מבירת המחוז ארביל. הפגנות קטנות יותר התקיימו בכמה עיירות ברחבי המחוז, שבו הוטל עוצר חלקי.

נציגות האו"ם בעיראק אמרה כי היא "מודאגת מאוד" מהאלימות ומהעימותים וקרא לאיפוק בקרב כל הצצדים. "לאזרחים יש זכות להפגין, ועל הרשויות מוטלת האחריות להגן על אזרחיהן, כולל על מפגינים שלווים", נמסר.

עוד באותו נושא

בלב מרחב עוין: המדינה שלאף אחד אין אינטרס שתקום - פרט לישראל

לכתבה המלאה
מכוניות שרופות במחוז סולימאניה, כורדיסטן, עיראק, במהלך הפגנות נגד הממשל, 18 בדצמבר 2017. רויטרס
מכוניות שרופות במחוז סולימאניה, כורדיסטן, עיראק, במהלך הפגנות נגד הממשל, 18 בדצמבר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully