וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המ"פ שהותקף הסביר: התקרבתי לבית בנבי סלאח כדי למנוע יידוי אבנים

20.12.2017 / 11:18

המפקד בגבעתי שהותקף בידי נערה פלסטינית ואמה במהלך הפרת סדר בנבי סאלח אמר לחבריו כי עמד בפתח המבנה כדי למנוע עימות. הוא הדגיש כי הפעיל שיקול דעת על אף שיכול היה להגיב אחרת. גורמים בצה"ל יצאו להגנתו: "צריך לפרגן לו, לא נגררים לפרובוקציות"

מעצרה של פלסטינית נוספת החשודה בתקיפת המ"פ ולוחם חטיבת גבעתי בנבי סאלח עורר מחדש היום (רביעי) את השיח סביב התנהלות המפקד, שהגיב באיפוק לאלימות שהפגינו בנות משפחת תמימי הפלסטינית. ביממה האחרונה אמר המ"פ לגורמים בסביבתו כי בזמן שהתפתחה הפרת הסדר במקום, שכללה כ-200 מפגינים, עמד בפתח המבנה כדי למנוע יידוי אבנים לעבר חייליו.

לטענת גורמים בצבא, המ"פ הביע דאגה מכך שחיילים או צעירים שעתידים להתגייס יחשבו כי למפקדים אין כלים להתמודד עם אירוע מסוג זה, והדגיש כי הפעיל שיקול דעת ובחר להתנהג כך. מטרתו, כך אמר, הייתה למנוע יידוי אבנים נוסף מתוך המבנה, על אף שיכול היה להגיב גם אחרת כלפי הנערה שהציקה לו.

גורם אחר בצבא אמר היום כי בנושא נערך תחקיר ובו נמצא כי המ"פ פעל באופן נכון. "מכל אירוע ניתן ללמוד גם מהאירוע הזה. במקרה הזה המ"פ פעל כשורה. כשתראו כמה גדול הוא וחזק תבינו כמה איפוק הוא הפגין. הוא הפעיל שיקול דעת נכון".

עוד בנושא
צה"ל עצר נערה פלסטינית ואמה שתועדו מכות חיילים בנבי סאלח
בעולם הערבי הופתעו מאיפוק הקצין בנבי סאלח: "איך לא עשה כלום?"
תקיפת החיילים בידי הפלסטיניות: גם פרובוקציה ראויה למעצר

הנערה עהד תמימי נעצרת על ידי כוחות צה"ל אחרי שתקפה קצין וחייל בנבי סאלח, ב-19 בדצמבר 2018. דו"צ, צילום מסך
גורמים בחטיבה יצאו להגנת המ"פ. מעצרה של תמימי/צילום מסך, דו"צ

גורמים בחטיבת גבעתי יצאו להגנתו של המ"פ, שתועד בידי המשפחה בזמן תקיפתן של הבת עהד והאם נארימאן. "נוח עכשיו לצפות בסרטון ולראות כמה זמן עובר מהרגע שמתחיל האירוע, תוך כדי שמקללים ומכים, ועד שהוא מסתיים", אמרו הגורמים. "באותו רגע זה לא עובר לך בראש. אתה חושב שזה עוד רגע נגמר. לא כל קצין היה מתאפק כמו שהוא הצליח. הוא בעצמו אמר 'זו לא הפרת הסדר הראשונה ולא אחרונה'. כשמגיעים לגזרה הזו אתה מתודרך כמו שצריך שיהיו פרובוקציות, במיוחד באזור הזה, ואתה מתנהג בהתאם. לא נגררים לפרובוקציות. מדובר בקצין מאוד מנוסה ומאוד סמכותי ובגלל זה הוא הפגין איפוק. צריך לפרגן לו".

בימים הקרובים יפיץ פיקוד המרכז את תחקיר האירוע בקרב היחידות המוצבות ביהודה ושומרון. זאת, תוך חידוד הנהלים לפיהם בסמכות המפקדים להפעיל שיקול דעת במקרים דומים, עד כדי הקפצת כוחות נוספים כדי לבודד את המקרה, או במקרה חריג כדי לבצע מעצר.

מעצרה של הנערה עהד תמימי בת ה-16 יחד עם אמה, לאחר שתועדו תוקפות את הקצין בעימותים ביום שישי האחרון, עורר דיונים רבים בקרב הציבור הערבי וביקורת רבה בישראל. הנערה ואמה נעצרו ביום שלישי בלילה ולפי צה"ל, התקרית אירעה בזמן שכמה פלסטינים נכנסו לבית ויידו אבנים מתוכו לעבר החיילים, בהסכמת המשפחה המתגוררת בו. הכוחות הוציאו את כלל מפרי הסדר מתוך הבית ונשארו לעמוד בפתחו על מנת למנוע כניסה נוספת, אך הנערה עהד תמימי, אחותה ואמן נארימאן יצאו אל החיילים וניסו ליצור פרובוקציה. מעצר של עאהד תמימי הוארך עד יום שני הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully