וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לפרארי: החוק שיאסור אירועים מסחריים בכותל

20.12.2017 / 8:39

ביקורת רבה נשמעה על רב הכותל, כשהפקיע את רחבת הכותל לטובת אירוע של רכבי יוקרה. זו התעצמה לאחר שסירב לבקשת סגן נשיא ארה"ב, לקיים מסיבת עיתונאים ברחבה. ח"כ עזריה הגישה הצעת חוק שתגביל את משך כהונתו ותצמצם את השפעתו

מכוניות פרארי בחניון הכותל המערבי. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה! NEWS
מכוניות פרארי חונות ברחבת כותל, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה! NEWS

ח"כ רחל עזריה (כולנו) הגישה אתמול (שלישי) הצעת חוק שמבקשת "להסדיר את כהונת הממונה על הכותל המערבי ורחבתו ולקבוע נהלים לאישור או דחיה של קיום אירוע במרחב זה". זאת, בעקבות ביקורת קשה שנשמעה על התנהלותו של רב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ' בתקופה האחרונה. הבולטת שבהן נשמעה שלשום, בשל התנגדות רב הכותל לאפשר לסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס לקיים מסיבת עיתונאים ברחבה העליונה בכותל במהלך ביקורו בישראל.

הסעיף המרכזי בהצעת החוק קובע כי כהונתו של רב הכותל "לא תעלה על חמש שנים", בניגוד למצב כיום, שבו כהונתו של הרב אינה מוגבלת בזמן. כך, הרב רבינוביץ' מכהן בתפקידו כ-17 שנה וכהונתו אינה מוגבלת. סעיף נוסף בהצעה מבקש למנוע מרב הכותל לעסוק בנושאי חוץ וביטחון, לרבות סידורי אבטחה וביקורים דיפלומטיים בכותל המערבי. הצעת החוק מבקשת להטיל את האחראיות על משרד החוץ, משרד ראש הממשלה וכוחות הביטחון לצד קביעת קריטריונים סדורים לאישור או דחיה של בקשות לקיום טקסים ואירועים בכותל המערבי ורחבתו.

עוד בוואלה! NEWS:
במשטרה דוחים את טענות נתניהו; "הוא ירד לגמרי מהפסים"
בעולם הערבי הופתעו מאיפוק הקצין בנבי סלאח: "איך לא עשה כלום?"
גבאי נגד נתניהו: "לא המשטרה קיבלה מתנות ב-200 אלף דולר - אתה קיבלת"

רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ', יוני 2011. עומר מירון
הצעת החוק צפויה להגביל את כהונת רב הכותל לחמש שנים. הרב רבינוביץ'/עומר מירון

את החוק מכנה ח"כ עזריה "חוק הפרארי", משום שלפני כחודש התקיים אירוע במסגרתו החברה הציגה באישור הקרן למורשת הכותל 20 כלי רכב בחנייה של הכותל המערבי. זאת, לתדהמת המתפללים והמבקרים. לכן, בנוסח החוק נקבע כי "לא יתקיימו אירועים מסחריים ופרטיים, לרבות שימוש מסחרי ברחבת החניה של הכותל המערבי ורחבתו". עזריה ניסחה את החוק כך שייתן עדיפות לקיום "אירועים לאומיים, רשמיים, חינוכיים או מטעם כוחות הביטחון". יתרה מזאת, קיימת בהצעת החוק דרישה מהקרן למורשת הכותל לפרסם דוח חצי שנתי, שבו יפורטו מבקשי האירועים ונימוק אישורם או דחייתם. בנוסף לדוח כספי שנתי שבו היא תפרט את הכנסותיה והוצאותיה.

"לא יכול להיות שרב הכותל ינהל בעצמו את רחבת הכותל", אמרה ח"כ עזריה לואלה! NEWS. "אנחנו רואים אירועים מסחריים נערכים ברחבה בזמן שבקשה של הסוכנות לערוך טקס לעולים חדשים נדחתה". היא התייחסה גם למקרה שבו רב הכותל התנגד לכך שסגן נשיא ארצות הברית פנס יקיים מסיבת עיתונאים ברחבת הכותל. "השיא נחשף שלשום כשהתברר שרב הכותל מקבל החלטות שיש להן השלכות על מדיניות החוץ של מדינת ישראל, אירוע שמדגיש את דחיפות העניין. מטרת החוק הינה להבהיר ולהגדיר את מעמד הממונה על הכותל ועריכת האירועים במקום, כך שהכותל ישוב למעמדו כמקום קדוש המאחד את כל עם ישראל".

מלשכת רב הכותל והמקומות הקדושים נמסר בתגובה: "הקרן למורשת הכותל ורב הכותל פועלים וימשיכו לפעול על פי חוקי מדינת ישראל והנחיות הרבנות הראשית לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully