וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: סגן נשיא ארה"ב דחה שוב את ביקורו בישראל

19.12.2017 / 1:10

פנס, שהיה אמור לנחות בארץ ברביעי, יגיע רק באמצע החודש הבא. זאת לטענת הבית הלבן בשל הצורך בקולו במקרה של הצבעה על רפורמת המס בקונגרס. ביקורו אמור היה להתקיים ברקע המתיחות באזור סביב ההכרה בירושלים כבירת ישראל

צילום: רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

גורמים בבית הלבן הודיעו הלילה (שלישי) כי ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בישראל, שהיה אמור להתחיל מחר, יידחה לאמצע ינואר. הסיבה לדחיית הביקור היא ההצבעה בקונגרס על רפורמת המס של הנשיא דונלד טראמפ. דחיית הביקור היתה צפויה במידה מסויימת לאור העובדה שהנשיא מעוניין להעביר את רפורמת המס בסנאט עד סוף השנה האזרחית, ועל כן חשובה נוכחותו של פנס בהצבעה. במסגרת ביקורו היה צפוי פנס להגיע גם למצרים.

סנאטור ג'ון מקיין מאריזונה הנאבק בסרטן המוח שוהה בביתו ולא יוכל לקחת חלק בהצבעה, ולכן הרפובליקנים מחזיקים ברוב דחוק של קול אחד בלבד. במצב של שיוויון, יוכל פנס, המשמש כנשיא הסנאט, להטיל הצבעה שוברת שיוויון ולכן אינו יכול לעזוב את וושינגטון בשבוע הקרוב. לאחר מכן יצויין ברחבי העולם חג המולד, ולכן הביקור נדחה לחודש ינואר.

עוד בוואלה! NEWS:
מדיניות הביטחון של טראמפ: רוסיה וסין יריבות, נטפל בקוריאה
עמדות תצפית ומחסני נשק: תיעוד תקיפות צה"ל בתגובה לירי הרקטות
ארה"ב הטילה וטו על הצעה מצרית נגד ההכרה בירושלים כבירת ישראל

נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
"הצבעה חשובה ביותר", מייק פנס ודונלד טראמפ/רויטרס

הדוברת של סגן הנשיא מסרה: "קיצוצי המס הגדולים ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית הם ציון דרך משמעותי עבור הנשיא טראמפ ועבור מיליוני עובדים אמריקנים. סגן הנשיא מחוייב להעביר את הרפורמה הזו את קו הסיום. סגן הנשיא מצפה לבקר בישראל ובמצרים בינואר".

פקיד בבית הלבן הוסיף: "כיוון שההצבעה יכולה להתקיים זמן קצר לפני חצות ביום רביעי, זה לא אפשרי מבחינה מעשית שסגן הנשיא ייסע השבוע. המשמעות היתה שהוא היה מגיע ביום חמישי מאוחר בלילה, ואז היה צריך לנהל מירוץ נגד הזמן לפני כניסת שבת וחג המולד. לכן, כדי להוציא את המיטב מהביקור, סגן הנשיא יגיע באמצע ינואר. ג'ייסון גרינבלט עדיין ממשיך כמתוכנן בביקורו באזור כדי לקדם את מאמצי השלום".

ביקורו של סגן הנשיא באזור אמור היה להתקיים על רקע המתיחות הגוברת בין ארצות הברית לרשות הפלסטינית, זאת בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ על הכרת ארצות הברית בירושלים כבירת מדינת ישראל. בעקבות ההכרזה, בכירים ברשות ציינו כי פנס "אינו רצוי" בשטחה, וכי הם אינם מעוניינים להיפגש עם סגן הנשיא.

בעקבות המהלך, בארצות הברית הביעו צער על ההחלטה לבטל את הפגישה עם פנס. "זה מצער שהרשות הפלסטינית מחמיצה פעם נוספת הזדמנות לדון בעתיד האזור, אבל הממשל לא מורתע מהמשך המאמצים להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים", אמר ג'רוד אייג'ן, סגן ראש הסגל והדובר של פנס. "הצוות שלנו ממשיך בעבודה הקשה לגבש תוכנית בנושא".

אמש הטילה ארצות הברית וטו במועצת הביטחון של האו"ם על ההצעה המצרית לבטל את ההכרה האמריקנית במעמדה של ירושלים כבירת ישראל, מכיוון שזו עומדת בסתירה להחלטות קודמות של המועצה. כל יתר 14 המדינות החברות הצביעו בעד. יו"ר הרשות אבו מאזן גינה את הווטו האמריקני, אחרי שמוקדם יותר חזר על דבריו כי וושינגטון אינה יכולה להיות יותר חלק מהמשא ומתן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נואם בכנס אייפאק בוושינגטון, 27 במרץ 2017. רויטרס, רויטרס
"מצפה מאוד לביקור בישראל", פנס/רויטרס, רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully