וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות בבסיס בצפון: הוארך מעצר החיילים החשודים בתקיפה

18.12.2017 / 23:28

לאחר הפרסום בוואלה! NEWS, מצ"ח עצרה שני חיילים מבסיס אוגדת שריון בחשד שתקפו חייל אחר. בבית הדין הצבאי התברר שהחיילים נחקרו במצ"ח עוד ביום חמישי שעבר - ושוחררו אחרי חקירתם. הפרקליטות הצבאית: "מדובר בתקלה, הם היו צריכים להיעצר"

החייל שבהדרוזי שהותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני חיילים 16 בדצמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
החייל לאחר שהותקף/צילום מסך, פייסבוק

שני חיילי מפקדה מבסיס אוגדת שריון בצפון הובאו היום (שני) על ידי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לבית הדין הצבאי ביפו, בחשד לתקיפת סמל מחלקת הקשר בבסיסם, בן 19 המתגורר במרר שבגליל. השניים נעצרו אתמול לאחר פרסום הפרשה בוואלה! NEWS. סנגורי החיילים טענו כי דווקא הם היו אלו שהותקפו, אולם נשיאת בית הדין הצבאי של זרוע היבשה טלי פריד, חלקה על עמדתם. "תיק החקירה מלמד כי דווקא גרסתו של המתלונן מקבלת תימוכין ולא נמצאה כל אינדיקציה לאמיתות גרסאות החשודים לפיהן המתלונן הוא זה שהכה אותם", קבעה השופטת. "בפשטות: קיים יסוד סביר לחשדות המיוחסים להם".

בדיון התברר ששני החיילים החשודים נחקרו במצ"ח עוד ביום חמישי שעבר, ושוחררו לאחר חקירתם. "מדובר בתקלה, הם היו צריכים להיעצר", הודתה התובעת מטעם הפרקליטות הצבאית. מנגד, הסנגורים ציינו כי על השניים "הוטל עונש ריתוק בתום תחקיר של מפקדיהם וגם הוא בוטל". התחקיר המדובר, שהתקיים בהובלת קצינים בכירים בהם ראש מטה (רמ"ט) האוגדה ומפקד הבסיס, נערך אף הוא במקביל לחקירת מצ"ח תוך חשש לזיהום החקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הציג את מדיניות הביטחון שלו: "הנחלנו תבוסות לדאעש בכל מקום"
ארה"ב: הרוגים בתאונת רכבת שהייתה בנסיעת מבחן במדינת וושינגטון
עמדות תצפית ומחסני נשק: תיעוד תקיפות צה"ל בתגובה לירי הרקטות

החייל שבהדרוזי שהותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני חיילים 16 בדצמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
החייל שהותקף על כסא גלגלים לאחר האירוע/צילום מסך, פייסבוק

הסנגורים העלו חשש לפגיעה בשניים בכלא הצבאי או במשפחותיהם על רקע פרסומים באינטרנט. בהקשר זה, השופטת הדגישה שהאירועים לא היו מלווים באמירות גזעניות מכל סוג וכי לא עולה מניע גזעני לאירועים. יחד עם זאת, היא נעתרה לבקשת הסנגורים ואסרה את פרסום שמותיהם. בנוסף, השופטת פריד נעתרה לבקשת הפרקליטות הצבאית והאריכה את מעצר השניים עד יום חמישי.

סנגוריו של אחד העצורים, עורך הדין וקצין-משפט (במיל') ליאור בנימין וסגן רועי בן עמרה, המייצגים אותו מטעם הסנגוריה הצבאית מסרו: "מרשנו מכחיש את החשדות נגדו מכל וכל. הוא טוען כי לא תקף כלל את המתלונן. לא מדובר בסכסוך על רקע עדתי ואין כל מניע לכך. הוא נחקר פעמיים באזהרה, שיתף פעולה עם חוקרי מצ"ח ושוחרר לביתו בתום החקירה. כעת בשל פניית משפחת המתלונן לתקשורת זומן שוב לחקירה ונתבקשה הארכת מעצרו במעצר סגור. בית הדין הצבאי קבע היום כי 'על פי חומרי החקירה האירועים לא לוו באמירות גזעניות מכל סוג ולא עולה מניע גזעני ברקע האלימות לכאורה'. אנו בטוחים כי בתום החקירה ישוחרר מרשנו ממעצר".

עוד באותו נושא

אלימות חמורה בבסיס צה"ל: "החייל הוכה - אך התוקפים לא נענשו"

לכתבה המלאה
החייל שבהדרוזי שהותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני חיילים 16 בדצמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
החייל שהותקף בזמן אשפוזו בבית החולים/צילום מסך, פייסבוק

בני משפחתו של החייל שהותקף סיפרו כי מסכת האירועים החלה ביום רביעי בשבוע שעבר, בשעת ערב, כשבנם הוכה באכזריות על ידי שניים מחבריו לבסיס מאחר שסירב להתפנות מחדר השינה שלו. "זרקו לעברו כיסאות ומגבים, בעטו בו והכו אותו באגרופים", סיפרו. "הוא הרגיש שהדבר עלול לעלות לו בחייו ובמזל חיילים וקצינים נוספים שהיו בקרבת מקום עצרו את האירוע - אחרת אין לדעת לאן הדבר עלול היה להתפתח".

לטענת המשפחה, מפקד הבסיס, קצין בדרגת סגן אלוף, סירב במשך שעות לפנות את החייל ברכב צבאי לטיפול רפואי ומסר לחייל כי הוא יכול להתפנות למרפאה אזרחית בכוחות עצמו. זאת למרות שהתלונן על כאבים עזים בגופו. "רק ארבע שעות לאחר המקרה, בהן סבל מכאבים עזים, מפקד הבסיס התיר לפנות את החייל לבדיקה במיון", אמרו.

לאחר סדרת בדיקות ארוכה, שארכה כארבע שעות, אמרו במשפחה, הומלץ לשחרר את החייל לביתו למנוחה של חמישה ימים. כמו כן, בתום הבדיקות השעה הייתה 2:00 לפנות בוקר ולחייל לא הייתה אפשרות להגיע לביתו באופן עצמאי. "מפקדי החייל סירבו בתוקף לפנות את החייל לביתו, למרות שהחייל גר במרחק של 10 דקות נסיעה מהבסיס. בלית ברירה הוא חזר לבסיס שלו, עד אשר תתחדש בבוקר תנועת האוטובוסים". לטענתם, במשך כל אותו הזמן, מהרגע שהחייל הותקף ועד הבוקר שלמחרת, החיילים התוקפים לא טופלו משמעתית בשום צורה, ושהו יחד עם החייל המותקף באותו הבסיס.

סנגוריהם של החיילים: "מעצרם הוארך רק בגלל ההמולה התקשורתית"

סנגוריהם של החיילים, רס"ן (מיל') יובל קגן וסרן מיה כץ המייצגים את אחד החיילים וקצין משפטים (מיל') ליאור בנימין וסגן רועי בן עמרה המייצגים את החייל השני, מסרו כי הם בטוחים "שבסוף החקירה, יתברר שהתמונה שונה מהפרסומים, כשחלקו של מי שמכונה כעת 'מתלונן' היה ממשי משמעותית מזה של מרשנו". לדבריהם, "לפני מספר ימים נחקרו מרשינו בעקבות טענות לאלימות בבסיס ובסיומה של החקירה שוחררו לבתיהם. רק בעקבות ההמולה התקשורתית שהתבססה על חשדות שלא עולים מחומר החקירה, התבקש מעצרם של החיילים להמשך חקירה".

עוד הוסיפו הסנגורים כי "הפרטים העולים מהחקירה, כבר בשלב ראשוני זה, אינם עולים בקנה אחד עם החשדות המיוחסים להם. מרשינו משתפים פעולה בחקירה בצורה מלאה ומסייעים לגורמי החקירה בכל המבוקש. בית הדין הצבאי קבע היום כי 'על פי חומרי החקירה האירועים לא לוו באמירות גזעניות מכל סוג ולא עולה מניע גזעני ברקע האלימות לכאורה'". 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully