וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוזרים המשפטיים מאיימים בשביתה: "האוצר מתנהג כקוזאק הנגזל"

18.12.2017 / 15:58

ועד העוזרים המשפטיים הציב אולטימטום, לפיו אם לא תחול התקדמות משמעותית במו"מ המתנהל מולם על תנאי העסקתם, הם ייפתחו בשביתה בעוד כשבועיים. העוזרים קראו להנהלת בתי המשפט להתערב. "האוצר מנסה להכחיד את דור העוזרים הנוכחי כדי להביא עוזרים בשכר נמוך יותר"

בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
העוזרים המשפטיים הציבו אולטימטום למדינה. בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

העוזרים המשפטיים הציבו במהלך השבוע אולטימטום למדינה, לפיו יפתחו בשביתה בעוד כשבועיים, אם לא תחול התקדמות משמעותית במשא ומתן על תנאי העסקתם. האיום ששיגרו העוזרים מגיע לאחר שישה חודשי משא ומתן על הסכם קיבוצי, שעד כה לא הניב תוצאות ובפועל הגיע למבוי סתום. כעת הם דורשים מהאוצר להיענות לדרישותיהם ומהנהלת בתי המשפט להתערב בנעשה.

העוזרים המשפטיים עובדים בצמוד לשופטים, ומסייעים להם במטלות הנוגעות למחקר משפטי וכתיבה. לא פעם, לאחר כמה שנים, מצליחים עוזרים משפטיים להתמנות לשופטים בעצמם. כל עוזר מוצמד לשופט מסוים ומסייע לו בהתאם לדרישותיו.

עוד בוואלה! NEWS:
בנט על בג"ץ גופות המחבלים: "החלטה מבישה. עלינו לומר 'עד כאן'"
המיליארדר בארי שרמן ורעייתו נחנקו למוות: "רצח כפול, אין סיכוי שרצח אותה"
טראמפ יציג את מדיניות הביטחון שלו: "ישראל היא לא המקור לצרות"

אסתר חיות נשיאת בתי המשפט החדשה. אתר הרשות השופטת, אתר רשמי
העוזרים קראו לנשיאת העליון להתערב בנעשה. השופטת אסתר חיות/אתר רשמי, אתר הרשות השופטת

בשנת 2005 החליטה המדינה להגביל לארבע שנים את תקופת העסקתו של כל עוזר משפטי. העוזרים נאבקו וההגבלה בוטלה, אך גם היום חוזה ההעסקה שלהם מתחדש מדי שנה. לפני כשמונה חודשים שבתו העוזרים המשפטיים למשך יותר מחודש ואף הגישו עתירה לבג"ץ - שהתקבלה בסוף חודש מאי. השופטים קבעו שעל המדינה לפתוח לאלתר במשא ומתן קיבוצי על תנאי העסקתם של העוזרים, במסגרתו ידונו גם על אורך החוזה.

לדברי ועד העוזרים המשפטיים, בחודשי המגעים הם הסכימו עקרונית לוותר על האפשרות לקבל קביעות, וליצור לראשונה בשירות המדינה מודל העסקה כזה. עם זאת, לדבריהם, סלע המחלוקת הוא דרישת האוצר להפחית בשכרם.

עוד טוענים אנשי ועד העוזרים המשפטיים כי במהלך תקופת המשא ומתן נקטה המדינה צעדים חד צדדיים ובהם הארכת חוזים של עוזרים לפרקי זמן קצרים בלבד, והעסקה של עוזרים חדשים בחוזים בעלי שכר נמוך. כעת, כשהמגעים הגיעו למבוי סתום, הציב ועד העוזרים המשפטים אולטימטום, ומאיימים לשבות ללא הגבלת זמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"ניסיון לא הוגן להכחיד את דור העוזרים הקיים"

עו"ד שרית טוביס, יו"ר ועד העוזרים המשפטיים, קראה להנהלת בתי המשפט ואף לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, להתייצב לצדם של העוזרים. "משרד האוצר, בהובלת הממונה על השכר, מתנהג כמו הקוזאק הנגזל", אמרה. "במשך שנים הוא העסיק בניגוד לחוק את העוזרים המשפטיים, וכעת, לאחר שבית המשפט פסק כי לא העסיק אותם כראוי, הוא דורש להפחית בשכרם. אנו רואים בפעולות אלו של האוצר ניסיון לא הגון, בלשון המעטה, להכחיד את הדור הקיים של העוזרים המשפטיים ולהביא במקומו דור חדש שעבורו ינוסחו חוזים אישיים אותם יעצב האוצר כרצונו, ובשכר נמוך".

ממשרד האוצר נמסר כי "לאחר מו"מ ממושך המדינה הציעה לעוזרים המשפטיים מספר חלופות, הן לעובדים קיימים והן לעובדים חדשים. לצערנו, העוזרים בחרו שלא לעמוד במחויבות החוזים שלהם. במהלך המו"מ העוזרים סירבו לכל מודל של קצובה, בעודם אוחזים ברמות השכר הגבוהות שניתנו להם במסגרת החוזים האישיים בגלל הכהונה הקצובה. אנו תקווה שהעוזרים לא יבטלו עוד דיונים ושיתייצבו לדיונים הנוספים שתואמו מראש להמשך מו"מ, במטרה להגיע לפריצת דרך בעניין".

מהנהלת בתי המשפט לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully