וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לתור לגימלים? צה"ל יקים ועדה לבחינת שירות רפואי לחיילים

18.12.2017 / 18:32

לאחר שנים של ביקורת על התורים, הביורוקרטיה המייגעת, איכות הטיפול, והנטל על הורי המתגייסים והחיילים, הרמטכ"ל אישר הקמת צוות בדיקה שיגיש המלצות בתוך ארבעה חודשים. הוועדה תקיים יום פתוח שבו יוזמן הציבור להשמיע את תלונותיו

אילוסטרציה - חיילת בביקור חולים. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
הוועדה תבחן מיקור חוץ של שירותי רפואה בצה"ל/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ

צה"ל יקים ועדה חדשה המורכבת מגורמי צבא ובעלי מקצוע אזרחיים שתיבחן את איכות השירות הרפואי לחיילים בשגרה. השירות הרפואי עבור חיילי צה"ל בשירות סדיר וקבע גורר אחריו כבר שנים רבות ביקורת חריפה מכל עבר. עיקר התלונות מתמקד בתור הארוך לביקור רופא בשגרה ובמרפאות מומחים. בעשור האחרון נעשו כמה ניסיונות בצה"ל ובמשרד הביטחון לשפר את איכות השירות ומשך התורים, אך למרות תהליכי מיקור החוץ, המודל לא הביא לשיפור דרמטי שמניח את הבעיה מאחור.

הביקורת אינה מסתכמת בטיפול הרפואי בקרב חיילים בשירות סדיר וקבע ובמשכי התורים, אלא גם בקרב המועמדים לשירות ביטחון (מלש"בים) שנאלצים להתמודד עם הביורוקרטיה של המערכת הצבאית. הסרבול המערכתי פוגע באיכות המיון שלהם בצה"ל, בחירת התפקיד שאליו ישובצו, ובתהליכי הקליטה שלהם ביחידות השונות. מציאות זו מגלגלת את האחריות אל הורי החיילים שנאלצים לפנות לרפואה פרטית ולקחת חלק משמעותי בתהליך הקליטה עד לוועדות הרפואיות שחלקן נגררות לשלב שאחרי הגיוס.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ יציג את מדיניות הביטחון שלו: "ישראל היא לא המקור לצרות"
הסוכן הסמוי נרצח, אך המפכ"ל העניק למפעיליו תעודת הוקרה
המיליארדר בארי שרמן ורעייתו נחנקו למוות: "רצח כפול, אין סיכוי שרצח אותה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אימון חיל הרפואה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלק נכבד מהביקורת זכה לביטוי נכבד בדוחות נציב קבילות חיילים בעשור האחרון. בצה"ל ניסו לבצע מהלכי התייעלות בתחום אך לא נרשמה פריצת דרך.

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל אלוף אהרון חליוה הניח דגש מרכזי על רווחת החיילים עם כניסתו לתפקיד וכצעד ראשון טיפל במענקים הכספיים לרכש ציוד בטרם גיוס החיילים כדי להקל על הוצאות ההורים ולמקד את הציוד הנדרש לכל חייל בדגש על היחידות הקרביות. לאחרונה התבטא ראש אט"ל בשיחות סגורות בנושא השירות הרפואי למשרתי הקבע והסדיר והדגיש כי יש לקדם תהליך שיביא לפתרון הבעיות שנמשכות כבר שנים. בימים אלו המכרז לשירות הרפואי עבור חיילי צה"ל נמצא במחלוקת מימון בין משרד האוצר, משרד הביטחון וצה"ל.

אלוף חליוה הצליח לקבל לאחרונה את אישור הרמטכ"ל גדי איזנקוט וסגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי להקמת ועדה לבחינת המענה הרפואי בשגרה. לראשות הוועדה נבחר סמנכ"ל המרכז הרפואי תל אביב, תת-אלוף (מיל') פרופסור יצחק שפירא וחברים בה קצינים בכירים במילואים, בקבע וגורמי מקצוע מתחום הרפואה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אלוף אהרון חליוה - ראש אגף המבצעים הנכנס. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
שם את הדגש על שירות ללוחמים. אלוף חליוה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

בכתב המינוי של הוועדה נקבע כי היא תגיש את המלצותיה תוך ארבעה חודשים לרמטכ"ל כדי לקדם תהליך מהיר של שינוי בתחום. לשם כך תתכנס הוועדה אחת לשבוע, תלמד את הפערים המהותיים בתחום זימון תורים לרפואה שגרתית, מערכות התקשוב של המערכת הרפואית ורפואת מומחים. עוד הוחלט כי ב-2 בינואר יתקיים יום פתוח שבו תשמע הוועדה פניות מכלל הציבור. לדברי גורמי צבא, "גורמים אזרחיים בעלי הערות, הצעות ייעול ומידע רלוונטי לעיסוק הוועדה מוזמנים להשמיע את קולם על ידי רישום מסודר לפני. הדיון בבית החייל בתל אביב יהיה פתוח לציבור.

הוועדה לא מוגבלת בהמלצותיה וכבר בשלב זה אומרים גורמי צבא כי כל פתרון איכותי שיביא לשינוי חיובי בשירות הרפואי נמצא על הפרק כולל מיקור חוץ. לפי הערכות הגורמים, ייבחנו חלופות שונות והסדרים לחיילי הסדיר והקבע ובדגש על הלוחמים שמרבית זמנם מעבירים בגזרות הפעילות המבצעית.
גורמי רפואה אזרחיים שלקחו בעבר חלק במכרזי מיקור החוץ של צה"ל מתחו ביקורת על המודלים הכלכליים שנבחרו על ידי משרד הביטחון וצה"ל. לדברי אותם גורמים, נבחרו מודלים לא רווחיים עבור קופות החולים ולכן זמן קצר יחסית אחרי תחילת מתן השירות נעשו ניסיונות כבירים להילחץ מאותם הסכמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully