וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת רוסיה: התובע המיוחד השיג אלפי מיילים של צוותו של טראמפ

חוקריו של מולר קיבלו תכתובות מ-12 חברים בקמפיין המעבר של הנשיא, בהם של חתנו קושנר, מסוכנות ממשלתית. עם זאת, בקרבו של טראמפ טוענים כי המיילים הושגו בצורה בלתי-חוקית

צילום: רויטרס

התובע המיוחד רוברט מולר השיג עשרות אלפי מיילים מצוות המעבר של הנשיא דונלד טראמפ כחלק מחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנה שעברה – כך דווח הלילה (ראשון) באתר פוליטיקו, לפי מכתב ששלח עורך דין מטעם צוות ההגנה של טראמפ לחברי קונגרס, ובו טען כי המיילים הושגו בצורה לא חוקית.

צוות המעבר השתמש בשרת של שירותי הממשל הכללים (GSA) במהלך תקופת המעבר שבין ניצחונו של טראמפ בנובמבר שעבר להשבעתו בינואר. לפי הדיווח, המיילים הועברו לחוקרים של מולר בקיץ. לפי עורך הדין קורי לנגהופר, שמייצג את קבוצת "טראמפ למען אמריקה", לסוכנות הפדרלית "אין שליטה על התכתובות הללו" וכי חלק מהן היו צריכות להיות מצונזרות מאחר שהן מכילות מידע אישי.

עוד על החקירה של קשרי טראמפ-רוסיה
טראמפ מתנער מפלין ש"בגד", אך שינוי גרסתו רומז שמולר מתקרב
חקירת המעורבות הרוסית: היועץ לשעבר של טראמפ הודה ששיקר ל-FBI

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם היועצים סטיב באנון וג'ארד קושנר. GettyImages, GettyImages
עורכי דינו ייפגשו עם הצוות של מולר. טראמפ, לצד קושנר/GettyImages, GettyImages

לדברי עורך הדין, אותם מיילים הופרדו מראש, אך הצוות המשפטי גילה במהלך השבוע שעבר כי צוות החקירה של מול כבר קיבל לידיו את המיילים לפני כמה חודשים. באתר "אקיוס" דווח כי המיילים היו של 12 מחברי הקמפיין, כולל של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא.

מומחים משפטיים ואנשי קונגרס דמוקרטים דחו את הטענות של אנשי טראמפ, ואמרו כי זהו ניסיון נוסף לפגוע בחקירה המטילה צל כבד על הממשל.

לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, עורכי דינו של טראמפ ייפגשו עם מולר ועם חברים בצוותו במהלך השבוע כדי לדון בשלב הבא של החקירה. זו הניבה עד כה ארבעה כתבי אישום, בהם זה של היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, שהגיע להסדר טיעון ובו הודה במתן עדות שקר לחוקרי ה-FBI.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully