וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחידה במערב אירופה: הימין הקיצוני יהיה חלק מהממשלה באוסטריה

הקנצלר המיועד סבסטיאן קורץ, העומד בראש מפלגת השמרנים, הודיע על הרכבת ממשלה עם מפלגת החירות. מנהיגים באירופה הביעו חשש מחזרתה לשלטון של המפלגה מהימין הקיצוני, שאחד ממנהיגיה הקודמים שיבח בעבר את היטלר, אחרי עשור באופוזיציה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מנהיג השמרנים באוסטריה סבסטיאן קורץ הודיע הערב (שישי) כי הוא הגיע להסכם על הרכבת קואליציה עם מפלגת החירות מהימין הקיצוני המתנגדת להגירה. בכך צפויה אוסטריה להפוך למדינה היחידה במערב אירופה שבה תשלוט קואליציית ימין מובהקת. קורץ אמר לכתבים כי "אנחנו שמחים שהגענו להסכם. מחר ניידע את הנשיא על תכניתנו ועל הצוות שלנו".

קורץ, שהמפלגה השמרנית בהנהגתו זכתה ב-31.5% מקולות הבוחרים בבחירות שהתקיימו לפני כחודשיים, צפוי למנות לסגנו את יו"ר מפלגת החירות, היינץ כריסטיאן שטראכה. מפלגת הימין הקיצוני, שסיימה במקום השלישי עם יותר מרבע מהקולות, תחזור לממשלה אחרי יותר מעשור באופוזיציה, בהמשך לקריאתו של הקנצלר המיועד - שיהיה למנהיג הצעיר ביותר בעולם - לסיום השותפות הארוכה של מפלגתו עם הסוציאל-דמוקרטים.

חלוקת התיקים עוד לא ידועה, והיא תוצג מחר במהלך פגישתם של קורץ ושטראכה עם הנשיא אלכסנדר ואן דר בלן.

מנהיג השמרנים באוסטריה סבסטיאן קורץ לוחץ את ידו של מנהיג מפלגת החירות מהימין הקיצוני היינץ כריסטיאן סטרשה, ב-15 בדצמבר 2017. רויטרס
הימין התחזק באוסטריה על רקע משבר ההגירה ביבשת. קורץ לוחץ את ידו של שטראכה/רויטרס

כמה מנהיגים באירופה הביעו חשש מחזרתה לממשלה של מפלגת החירות, שבשנות ה-90 הפכה לכוח משמעותי באוסטריה תחת הנהגתו של יורג היידר, ששיבח את מדיניות התעסוקה של אדולף היטלר. בשנים האחרונות ניסתה מפלגת החירות להתנער מעברה הבעייתי, אך מעת לעת היא נאלצת לגרש חברי מפלגה בשל עמדות אנטישמיות שהביעו.

קורץ, רק בן 31, הביע במהלך קמפיין הבחירות עמדות קשוחות נגד הגירה ואימץ חלקים נרחבים מהמצע של הימין הקיצוני. התחזקותו באה על רקע משבר ההגירה שפקד את היבשת בשנתיים האחרונות. בניסיון להפיג את החשש באיחוד האירופי אמר כי לכל ממשלה בראשותו תהיה "עמדה פרו-אירופית ברורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully