וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות טראמפ וקמפיין "מי טו": פמיניזם היא מילת השנה ב-2017

המילון הפופולרי ובסטר אמר כי המונח זכה לזינוק בחיפושים אחריו, לנוכח החשש כי נשיא ארה"ב יפגע בזכויות נשים, הסדרה הפופולרית "סיפורה של שפחה" וחשיפה של שורת הטרדות

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: אשתו של המועמד הרפובליקני באלבמה המואשם בהטרדות מיניות דוחה את הטענות נגדו)

מילת השנה ל-2017 של המילון האמריקני המוביל ובסטר היא "פמיניזם". זאת ברקע הזינוק במספר החיפושים של המונח ושערוריות הטרדות המין שנקשרו בדמויות בולטות בפוליטיקה, בעיתונות ובתעשיית הבידור. לפי המילון, מספר האנשים שחיפש מידע על המונח עלה ב-70%.

המילון הפופולרי מגדיר פמיניזם כ"תיאוריה על שוויון פוליטי, כלכלי וחברתי בין המינים" וכי זהו "פעילות מאורגנת למען זכויות והאינטרסים של הנשים". בשנה שעברה, מילת השנה של המילון הייתה "פוסט-אמת".

לקריאה נוספת בנושא
מחאת ענק נגד הנשיא טראמפ: מיליונים הפגינו ברחבי העולם
מגישת עבר ברשת פוקס: "טראמפ ניסה לנשק אותי"

הפגנה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון. עמרי נחמיאס
הקפיצה את החיפוש אחרי המונח. מחאת הנשים בוושינגטון, ינואר/עמרי נחמיאס

העלייה הראשונה בהיקף החיפושים אחרי המונח פמיניזם נרשמה בינואר, אחרי מצעד הנשים בוושינגטון ובערים נוספות ברחבי העולם במחאה על ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית ומחשש שהוא יפגע בזכויותיהן.

חודש לאחר מכן, העניין בפמיניזם עלה שוב אחרי שקליאן קונווי, היועצת המיוחד של טראמפ, אמרה כי היא לא מחשיבה את עצמה פמיניסטית. גם סדרת הטלוויזיה המצליחה "סיפורה של שפחה" והקמפיין #MeToo הותירו את המילה בראש החיפוש.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם בתו איוונקה. אי-פי, AP
איוונקה ודונלד טראמפ/AP, אי-פי

מילה מחופשת נוספת הייתה "שותף דבר לדבר עבירה" (Complicit), ברקע חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות והדחת ראש ה-FBI ג'יימס קומי בידי טראמפ. מי שהוסיפה לכך עוד עניין הייתה איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא, שאמרה כי היא אינה יודעת מה פירוש המילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully