וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים למלחמה: "סין מקימה מחנות פליטים בגבול קוריאה הצפונית"

מסמך פנימי של חברת התקשורת של סין חשף הכנות שעושות רשויות הסמוכות לגבול הארוך עם קוריאה הצפונית, בחשש לפריצת סכסוך או לקריסת משטרו של קים. בבייג'ינג לא הכחישו את הדיווחים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

סין בונה בחשאי רשת של מחנות פליטים לאורך גבולה עם קוריאה הצפונית בהכנה לאפשרות שתפרוץ מלחמה בחצי האי או שמשטרו של קים ג'ונג און – כך עולה ממסמך פנימי שדלף כך עולה ממסמך פנימי שדלף ככל הנראה מחברת התקשורת הממשלתית "צ'יינה מובייל".

לפי המסמך, שנפוץ ברשתות החברתיות ובאתרים סיניים שפועלים מחוץ למדינה, יש תכניות לבניית לפחות חמישה מחנות במחוז ג'ילין, לאורך הגבול בן 1,416 הקילומטרים עם שכנתם המבודדת מדרום.

"בשל המתיחות מעבר לגבול, ועדת המפלגה הקומוניסטית והרשויות בצ'נגבאי הציעו להקים עד חמישה מחנות פליטים באזור", נכתב במסמך. המחנות מיועדים להקמה בשלושה מקומות בצ'נגבאי וכן בערים טומן והונצ'ן.

לקריאה נוספת בנושא
טילרסון: מוכנים לשיחות ישירות עם צפון קוריאה ללא תנאים מוקדמים
הארגון לחיסול הגרעין קיבל נובל: "מרחק של התקף זעם ממלחמה"

שטח אימונים של צבא סין בהונג קונג, 28 בנובמבר 2017. רויטרס
שטח אימונים של צבא סין בהונג קונג/רויטרס

דובר מטעם משרד החוץ בבייג'ינג סירב לאשר את קיומה של תכנית להקמת מחנות פליטים, אולם גם לא הכחיש זאת. "לא ראיתי את הדיווחים האלו", אמר לו קאנג לכתבים בתדרוך שהעניק ביום שני. בהמשך, נמחקה השאלה מתמלול התדרוך שהועלה לאתר משרד החוץ של סין, כפי שקורה בדרך כלל עם נושאים המועלים על ידי עיתונאים זרים ונחשבים לרגישים.

המתיחות בחצי האי הקוריאני גאתה השנה אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים "להשמיד לחלוטין" את המשטר הקומוניסטי, אם ימשיך באיומיו על ארצות הברית ועל קוריאה הצפונית. פיונגיאנג, מצדה, המשיכה בפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה, כשערכה בספטמבר את הניסוי הגרעיני השישי והעוצמתי ביותר שלה עד כה. למרות סנקציות בינלאומיות כבדות, היא שיגרה בתחילת החודש טיל בליסטי בין-יבשתי חדש, שיכול לפגוע בשטחה של ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און צופה בשיגור של טיל בליסטי בין-יבשתי, 28 בנובמבר 2017. סוכנות הידיעות הקוריאנית, אתר רשמי
ממשיך בפיתוח תכנית הגרעין. קים ג'ונג און צופה בשיגור האחרון/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הקוריאנית

אתמול אמר שר החוץ האמריקני רקס טילרסון כי ארצות הברית מוכנה להתחיל בשיחות ישירות עם קוריאה הצפונית ללא תנאים מוקדמים. זאת בניגוד לדרישה שהציבה עד כה ארצות הברית כי פיונגיאנג תוותר על הנשק הגרעיני כתנאי מקדים לכל משא ומתן. "בואו ניפגש", אמר טילרסון בנאום שנשא בוושינגטון.

מנגד, קים ג'ונג און אמר כי ארצו תהפוך ל"מעצמה הגרעינית והצבאית הגדולה בעולם". לפי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA, במהלך טקס בנוכחות מדענים המפתחים את תכנית הגרעין הוסיף הרודן כי משטרו ממשיך לפתח טכנולוגיות חדשות ו"מתקדם במהירות לעבר ניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully