וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת פיצוץ החנות ביפו: המשטרה חושדת באדם נוסף, שטרם נעצר

13.12.2017 / 10:00

התפתחות בחקירת הפיצוץ והשריפה ביפו לפני שבועיים, שהביאו למותם של שלושה בני אדם: לצד הבעלים והפועל שנעצרו בחשד למעורבות בהצתה במטרה לזכות בכספי הביטוח, חלה "התפתחות של ממש" בחקירה שמובילה לאדם נוסף שפעל לצדם

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

חוקרי מרחב יפתח במשטרה החוקרים את הפיצוץ במבנה ביפו לפני כשבועיים, שבו נהרגו שלושה בני אדם, סבורים כי לצד בעל החנות והפועל שלו שנעצרו בחשד למעורבות בביצוע ההצתה מעורב לפחות עוד חשוד נוסף שטרם נעצר. בעלי חנות הבניין שהתפוצצה ברחוב יפת חשוד שהצית את המבנה כדי לזכות בכספי הביטוח.

אתמול (שלישי) חלה התפתחות של ממש בחקירה התפתחות שהושגה באמצעות פעילות חקירה ואמצעים טכנולוגים. במשטרה סבורים כי להתפתחות יש משמעות אשר מובילה אותם לחשיפת מעורב נוסף שפעל לצד שני החשודים שנעצרו. שלושת ההרוגים בפיצוץ הם מוחמד יאסין, מטול כרם, רימון חורי, בן 18 מיפו, ועלי אבו ג'אמע מטייבה.

מעצר בעל החנות הוארך ביום ראשון בפעם השניה ואילו מעצר הפועל הוארך היום פעם נוספת על ידי בית המשפט לבקשת חוקרי מרחב יפתח במשטרה.

פיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו, 28 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
זירת הפיצוץ/ניב אהרונסון

החשד נגדם התעורר כשהתברר כי לאחרונה, העלה הבעלים את פוליסת הביטוח שלו במיליוני שקלים. גורמים במשטרה העריכו כי החשוד לא הניח שההצתה שלו תביא לפיצוץ המבנה כולו. "הוא הצית בשביל לזכות בכספי הביטוח, הוא לא חשב שזה יגרום לקריסה ולמות הדיירים", אמרו.

כתוצאה מהפיצוץ פרצה שריפה במבנה והיא כובתה כעבור שעה. המבנה קרס חלקית, וכוחות של פיקוד העורף הגיעו כדי לסייע בפעולות החילוץ. שתיים מגופות ההרוגים אותרו במהלך הסריקות בתוך המבנה. אדם נוסף, שנפצע באורח אנוש, מת בבית החולים.

פאיז אחמד סבר, בן משפחה של בעלי החנות המתגורר בסמוך לזירת הפיצוץ ביפו, סיפר על הפיצוץ שאירע ביום שני. "הבן שלי נכנס בריצה לחדר השינה, מפוחד ורועד בכל הגוף, וצעק לנו שנבוא מהר כי היה פיצוץ", אמר.

המשטרה בזירת הפיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו, 28 בנובמבר 2017. חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיצוץ ברחוב יפת ביפו/חטיבת דובר המשטרה
פיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו 28 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
זירת הפיצוץ ברחוב יפת ביפו/ראובן קסטרו
פיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו, 28 בנובמבר 2017. אבי כהן
זירת הפיצוץ ברחוב יפת ביפו/אבי כהן
  • עוד באותו נושא:
  • יפו
  • פיצוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully