וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בהתייחסות ראשונה לחקירות ביטן: "עומדת לו חזקת החפות"

בשיחה עם כתבים שהתלוו אליו לצרפת, אמר ראש הממשלה כי הוא "מעריך ומכבד" את העבודה שעושה יו"ר הקואליציה, שחשוד בפרשת השחיתות בראשון לציון. על המחלוקת בקואליציה סביב שורת חוקים אמר: "נתגבר על המכשול הזה"

צילום: יותם רונן ואבי כהן, עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול (ראשון) כי "לדוד ביטן עומדת חזקת החפות כמו לכל אדם", בהתייחסות ראשונה לחקירות של יו"ר הקואליציה. "אני מאוד מעריך אותו, מחבב אותו ומכבד את העבודה שהוא עושה כיו"ר", אמר ראש הממשלה בשיחה עם כתבים המלווים אותו בביקורו בפריז. ביטן נחקר היום בפעם השלישית במסגרת חקירת השחיתות בעיריית ראשון לציון.

כשנשאל על המתיחות הפוליטית ועל דריכות בקואליציה לקראת יום הצבעות אינטנסיבי בכנסת מחר, אמר נתניהו כי "נתגבר על המכשול הזה, נפתור את זה". הוא הוסיף: "אני רואה רצון אצל כל חברי הקואליציה להמשיך לכהן יחד זו ממשלה טובה מאוד, עושה הרבה מאוד דברים, יש רצון רב להמשיך, והרצון הזה יתממש".

נתניהו הסביר כי על רקע הכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל, החליט לדחות את ההצבעה על חוק ירושלים המאוחדת שתוכננה לעלות להצבעה היום. "יש כרגע רגע מאוד חשוב", אמר. "אנחנו בתוך אירוע מתגלגל, אני מקווה שהאירוע יוחל, אז יש דברים מסוימים שאני לא מעלה עכשיו. ולזה יש השלכות קואליציוניות. כרגע, ביקשתי לעשות סדר בהצבעות, חלק לדחות וחלק לשים על השולחן".

לקריאה נוספת בנושא
אחרי יותר מתשע שעות: הסתיימה חקירתו של יו"ר הקואליציה ביטן

איוב קרא, בנימין נתניהו ודוד ביטן בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ביטן ונתניהו בסיעת הליכוד בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ראש הממשלה צפוי לשוב היום מביקורו באירופה במיוחד להצבעות בכנסת, שלקראתן התבצע גיוס מיוחד גם באופוזיציה וגם בקואליציה. סימן השאלה הגדול ביותר מרחף מעל חוק המרכולים, שנועד לעביר לידי שר הפנים את הסמכויות על אישור חוקי עזר עירוניים לפתיחת עסקים בשבת, שכן ישראל ביתנו הודיעה כי תצביע נגד החוק וגם ח"כ שרן השכל (הליכוד) הכריזה שלא תתמוך בו.

שני חברי כנסת נוספים מהקואליציה, רחל עזריה (כולנו) ויהודה גליק (ליכוד) קראו לדחות את ההצבעה על החוק ולקיים בו דיון מעמיק בקואליציה. בשלב זה, לא ברור שלקואליציה יהיה רוב. חוק נוסף שעשוי להידחות בשל הקשיים בגיוס רוב הוא חוק ההמלצות המרוכך של ח"כ דוד אמסלם (ליכוד). גורם בכיר בקואליציה העריך כי ההצבעה על החוק בקריאה שנייה ושלישית תידחה בסופו של דבר. מלבד זאת, הכנסת אמורה להצביע מחר גם על חוק הפריימריז ועל התיקון לחוק המסתננים.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully