וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיצומים נמשכים: המורים ישביתו מחר 82 בתי ספר על יסודיים

10.12.2017 / 16:55

כחלק ממחאת ארגון המורים על שכרם ותנאי העסקתם, מחר לא יתקיימו לימודים בעשרות חטיבות עליונות בגליל, בנגב ובראשל"צ. בשבוע שעבר הודיע הארגון על ביטול מבחנים, צעד שמעמיד בסיכון את בגרויות החורף

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

ארגון המורים העל-יסודיים הודיע היום (ראשון) על השבתת הלימודים מחר ב-82 בתי ספר ברחבי הארץ, שבהם לומדים כ-60 אלף תלמידים. השביתה היא חלק ממחאת הארגון על שכר המורים ותנאי העסקתם. במסגרת השביתה לא יתקיימו מחר לימודים ביישובים ראשון לציון, נהריה, אבו סנאן, אילון, אום בטין, אלהוואשלה, אלפורעה, אלסייד, אבו תלול, אבו קרינאת, אל קאסום, נווה מדבר, ביר הדאג, בוסתן הגליל, בית ג'ן, בענה, ג'דיידה-מכר, ג'ולס, גורנות הגליל, גשר הזיו, דייר אל-אסד, יאנוח-ג'ת, ירכא, כברי, כסרא-סמיע, כפר ורדים, כפר יאסיף, מג'ד אל כרום, מולדה, מזרעה, נחף, סאג'ור, עברון, ראמה, שייח' דנון ושלומי.

בשבוע שעבר הודיע הארגון על ביטול המבחנים בכל הארץ. אם לא יושגו הסכמות, העיצומים החדשים מעמידים בסיכון את בגרויות החורף. בלב המחלוקת עומדת שאלת העלאת שכר המורים וחידוש ההסכם הקיבוצי שפג תוקפו בדצמבר בשנה שעברה. המשא ומתן על הסכם חדש החל בינואר השנה. לדברי יו"ר הארגון רן ארז, באוצר התגבשה הסכמה על העלאת שכר המורים החדשים ל-8,000 שקלים, אבל למורים הוותיקים הוצעה העלאה של 60 שקלים בלבד. "במשרד האוצר רוצים לממן את המורים החדשים על חשבון המורים הוותיקים", טען ארז.

עוד בוואלה! NEWS:
איה כבדת השמיעה חזרה לקחת את ציוד הצילום - ונהרגה על פסי הרכבת
"כללית" תייקר את מחירי הביטוח לזרים - אלפים צפויים להיפגע
"היה פה נס": הילדים וההורים חזרו לגן שנפגע מרקטה בשדרות

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
60 אלף תלמידים יישארו בבית/שרון בוקוב

ברקע המחאה, שיגרו בשבוע שעבר מועצת התלמידים והנוער הארצית ופורום ועדי ההורים היישוביים מכתב חריף לשרי האוצר והחינוך וכתבו בו כי "אם עד סוף חופשת חנוכה לא תיפתר הסוגיה, אנו נצטרף למאבק המורים, נשבית את הלימודים ונצא בהפגנת ענק מול קריית הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully