וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד כלא הגיש תלונה נגד נציבת שב"ס: פעלה להדחתי באופן לא חוקי

12.12.2017 / 9:15

בצל המשבר הפיקודי הקשה בארגון, שבו התפטרו קצינים בכירים רבים, הוגשה תלונה נגד תת-גונדר קלינגר, לפיה השפיעה בדרך פסולה על חברי ועדת חקירה שבדקה את תפקודו של מפקד כלא אשל. עורך דינו: "הפעילה מכבש לחצים כדי שהמפקד ימצא אשם בכל מחיר"

וידאו: ארכיון וואלה!NEWS וערוץ הכנסת, סטילס: ראובן קסטרו, וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

המחלקה לחקירת סוהרים במשטרה חוקרת תלונה של מפקד כלא אשל נגד נציבת השב"ס רב-גונדר עופרה קלינגר. על פי החשד בתלונה הנחקרת, נציבת שב"ס פעלה בדרך לא חוקית כדי להדיח את הקצין ואף השפיעה בדרך פסולה על חברי ועדת חקירה שמונו לחקור אירוע שבו יצא אסיר בטחוני מהאגף ונלכד בחצר הכלא בעת שניסה לאסוף מכשירי טלפון מוברחים.

החקירה מגיעה בתקופה שבה שורה של קצינים בכירים הודיעו באופן מפתיע על פרישה ואחרים הודחו, בין הפורשים שלושה מפקדי בתי סוהר. לוואלה! NEWS נודע כי לאחרונה הגיש גונדר-משנה גרשון שמשלשווילי תלונה בלהב 433 נגד נציבת שב"ס. את התלונה העביר עורך דינו יבגני פרחיה.

עוד בוואלה! NEWS:
בשורה למילואימניקים: החזר של עד אלפי שקלים לחשבון הבנק
"היה פה נס": הילדים וההורים חזרו לגן שנפגע מרקטה בשדרות
דיווחים בשבדיה: בקבוקי תבערה הושלכו אל בית כנסת

בית סוהר אשל, מתחם כלא באר שבע. פברואר 2017. לירון מולדובן
כלא אשל/לירון מולדובן

מהתלונה עולה כי במהלך חודש ספטמבר בשנה שעברה התרחש אירוע באגף עשר בכלא אשל, במהלכו ניסה אסיר בטחוני להבריח טלפונים לאחר שחמק מתאו יצא מהאגף והגיע לשטח פתוח בכלא שבו אסור לאסירים להימצא. לטענת גורמים בשב"ס שנה קודם לקדם הוציא מפקד הכלא מסמך לפיקוד שב"ס ובו התראה על תרחיש שכזה וזאת בשל בעיות בינוי וחוסר באמצעים טכנולוגיים בכלא. אולם בשב"ס נמנעו מלתקן את הפרצה עד האירוע. לאחר האירוע מינתה נציבת שב"ס ועדת חקירה שבה היו חברים בין היתר תת-גונדר בני טרייר וגונדר-משנה עופר מלכא. על פי החשד לאחר מינוי הוועדה פעלו הנציבנ וקצין נוסף "והפעילו מכבש לחצים" כדי לגבש ממצאים נגד מפקד הכלא " וכדי שהמפקד ימצא אשם בכל מחיר", כך על פי התלונה שהוגשה.

במשטרה בודקים אם מדובר בעבירות של שיבוש חקירה, השפעה פסולה באמצעות כוח משרה וזיוף.
התלונה הוגשה בצל משבר פיקודי בשב"ס לאחר שכמה קצינים נאלצו בימים האחרונים לפרוש או הודיעו על פרישה. בין הקצינים מפקדת כלא שניהל מערכת יחסים עם פקוד שלה, מפקד כלא קציעות שאזק במקרים שונים שלושה פקודים שלו. מפקד כלא מעורך מאוד שהודיע במפתיע על פרישה וכן קצין חינוך ראשי שזכה להערכה רבה שהודיע במפתיע על פרישה. "יש אווירה קשה בצמרת הארגון. יש משבר פיקודי חמור בשב"ס ומי שצריך לפקח ולפעול כדי לטפל במצב מחריש", אמר לוואלה! NEWS קצין בכיר בארגון.

ממשטרת ישראל נמסר: "אין בכוונתנו להתייחס לנושא ואין בכך להסיק דבר". משב"ס סירבו להגיב לדברים.

משב"ס נמסר: "לא ידוע לנו על חקירה".

(עדכון ראשון: 7:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רב-גונדר עפרה קלינגר בעת מינויה, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
"הפעילה מכבש לחצים". רב- גונדר קלינגר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully