וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטור דמוקרטי פרש בשל טענות להטרדה מינית: "צריך להקשיב לנשים"

8.12.2017 / 0:38

אל פרנקן נחשב בעבר לכוכב עולה במפלגה, אך טענות מצד כמה נשים בתקופה האחרונה הובילו ללחץ מצדו עמיתיו. "אני המום ממה שנאמר, אבל זאת תקופה חדשה", אמר. הוא עקץ את טראמפ: "בבית הלבן יושב אדם שהתרברב בהטרדות מיניות"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

הסנאטור הדמוקרטי אל פרנקן הודיע אמש (חמישי) כי הוא מתפטר בגלל גל של עדויות על הטרדות מיניות מצדו. זאת אחרי שיותר מ-30 סנאטורים דמוקרטים יצאו נגדו וקראו לו לפרוש. בתחילת השבוע הודיע החבר הוותיק ביותר בבית הנבחרים וחבר המפלגה הדמוקרטית, ג'ון קוניירס בן ה-88, על פרישה בבגלל עדויות על הטרדות מיניות.

פרישתו מהסנאט מעניקה הזדמנות לרפובליקנים לזכות מחדש במושב שאיבדו עם ניצחונו של פרנקן ב-2008 ולהגדיל את יתרונם הצר בן ארבעת המושבים בסנאט. עם זאת, הבחירות להחלפתו יתקיימו רק בנובמבר הבא. עד אז, מושל מינסוטה מרק דייטון הדמוקרטי ימנה לו מחליף ויבטיח כי המושב יישאר בידי הדמוקרטים בפרק הזמן הזה.

"בחודשים האחרונים נכנסנו לזמן חדש בהיסטוריה של המדינה", אמר הקומיקאי לשעבר, שייצג את מדינת מינסוטה. "התחלנו, באיחור רב, לנהל שיחה ולהקשיב לנשים על האופן שבו התנהגות של גברים משפיעה עליהן. בשבועות האחרונים השיחה הופנתה גם אלי. כמה נשים תיארו את האופן שבו ההתנהגות שלי השפיעה עליהן. הייתי המום".

לקריאה נוספת בנושא
עיתונאית אמריקנית: "סנאטור דמוקרטי נישק ונגע בניגוד לרצוני"
טראמפ תומך במועמד שמואשם בהטרדות: "לעצור את הבובה הדמוקרטית"

הסנאטור אל פרנקן מגיע לסנאט כדי להודיע על התפטרותו, 7 בדצמבר 2017. רויטרס
נכנע ללחץ. פרנקן מגיע לסנאט, אמש/רויטרס

עם זאת, אמר הסנאטור, שנחשב בעבר לכוכב עולה במפלגה הדמוקרטית, כי "מגיע לנשים שיתייחסו לדאגות שלהן ברצינות. לדבריו, "זה יצר את הרושם שאני מודה בדברים שלא עשיתי. חלק מהדברים נגדי פשוט לא נכונים. חלק מהדברים אני זוכר בצורה אחרת. יש לי מוניטין של מישהו שמכבד את הנשים שהוא עובד לצדן. בשבועות האחרונים תוארה תמונה אחרת שלי, אבל אני יודע מי אני באמת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תמונה שפרסמה העיתונאית האמריקנית ליאן טוויד של הסנאטור אל פרנקן אוחז בה בחזה. מתוך חשבון הטוויטר של ליאן טווידן, מערכת וואלה!
פרנקן נוגע בחזה של עיתונאית/מערכת וואלה!, מתוך חשבון הטוויטר של ליאן טווידן

את דבריו סיכם בעקיצה לנשיא דונלד טראמפ ולמפלגה הרפובליקנית. "למרות זאת, היום אני מודיע כי בשבועות הקרובים אתפטר מן הסנאט", אמר. "יש בזה אירוניה שאני עוזב בזמן שאדם שהתרברב בקלטת על הטרדות מיניות יושב בחדר הסגלגל, ואדם שיש נגדו האשמות על הטרדות מיניות מנהל קמפיין לסנאט, אבל זה לא קשור אליי אלא לתושבי מינסוטה".

הוא התייחס לרוי מור, המועמד הרפובליקני מטעם מדינת אלבמה לסנאט, שמואשם על ידי נשים רבות בכך שתקף אותן מינית בזמן שהיו קטינות. מור דוחה זאת וסירב לפרוש מהמרוץ חרף קריאות מפלגתו. ואולם, אחרי שטראמפ הביעו בו תמיכה רשמית ומצבו השתפר בסקרים, חזרו בהם בכירי הרפובליקנים והתייצבו לצדו.

נפילתו של פרנקן היא סופה של פרשה אחת מבין פרשות מין רבות, שבהן מעורבים פוליטיקאים, שחקנים, אנשי עסקים וגורמים אחרים בארצות הברית. אלו נחשפו כחלק מקמפיין #Metoo, שזכה אתמול בפרס "אישיות השנה" של מגזין טיים.

(עדכון ראשון: 19:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully