וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ תומך במועמד שמואשם בהטרדות: "לעצור את הבובה הדמוקרטית"

4.12.2017 / 20:21

נשיא ארה"ב הביע תמיכה רשמית ברוי מור, שמתמודד על המושב לסנאט מטעם אלבמה, חרף הטענות הרבות על כך שתקף מינית קטינות. "אנחנו צריכים את הקול שלו כדי לעצור את הפשע ואת ההגירה הלא-חוקית"

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

זה היה באוויר זה כמה שבועות, והיום זה קרה באופן רשמי: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע כי הוא תומך ברוי מור במירוץ לסנאט מטעם מדינת אלבמה. מדובר בבחירות מיוחדות שייערכו בשבוע הבא אך ורק במדינה הדרומית, לאחר שהסנאטור הקודם, ג'ף סשנס, מונה לתובע הכללי.

"אנחנו צריכים ניצחון של רוי מור באלבמה", צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. "אנחנו צריכים את הקול שלו כדי לעצור את הפשע, ההגירה הבלתי חוקית, הקמת החומה, הצבא, בעד-חיים (כלומר מדיניות המתנגדת להפלות, ע"נ), דאגה לותיקי הצבא, מינוי שופטים והגנה על הזכות לשאת נשק", הוסיף טראמפ. במהלך הבוקר השניים גם שוחחו, ולאחר מכן הודיע הבית הלבן באופן רשמי כי טראמפ מתייצב מאחורי מינויו.

לדבריו, "לשים את הבובה של פלוסי ושומר (מנהיגי הדמוקרטים בקונגרס), ג'ונס הליברלי, כנציג אלבמה תפגע באג'נדה הרפובליקנית שלנו".

רוי מור, המועמד הרפובליקני לסנאט מטעם אלבמה, 11 בנובמבר 2017. רויטרס
זוכמה לחיבוק מהנשיא. מור/רויטרס

לא פחות מתשע נשים העידו בשבועות האחרונים כי המועמד הרפובליקני בבחירות הללו, רוי מור, הטריד או תקף אותן מינית, כאשר חלקן היו קטינות בעת המעשים. רוב המקרים המיוחסים לו אירעו בין השנים 1977 ל-1981. תחילה, התגייס הממסד הרפובליקני בכל הכוח נגד המועמדות של מור, ומנהיג המפלגה בסנאט, מיטש מקונל, אמר כי אם מור לא יפרוש מן המירוץ וייבחר לתפקיד, הוא יפעל להדיח אותו מן הסנאט.

גם טראמפ אמר כי "אם יתברר שההאשמות נכונות יהיה עליו לפרוש", ואילו בתו של הנשיא, איוונקה, אמרה כי "בגיהנום שמור מקום מיוחד לתוקפי ילדים. לא ראיתי עדיין הסבר מניח את הדעת ואין לי שום סיבה לפקפק בטענות של הקורבנות".

אלא שמור סירב לפרוש, וככל שחלף הזמן הוא שב והתייצב בסקרים, במדינה שנחשבת לאחת השמרניות ביותר בארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא ארהב דולנד טראמפ מדבר עם כתבים לאחר פגישה עם מקונל וריאן בבית הלבן בוושינגטון, 28 בנובמבר, 2017. רויטרס
מפחד מניצחון הדמוקרטים. טראמפ/רויטרס

לפי הסקרים האחרונים, הוא נטל מחדש את ההובלה. עבור הרפובליקנים מדובר בבחירות קריטיות במדינה שאסור להם להפסיד. הרוב כרגע בסנאט עומד על 52 מול 48 לטובתם, והפסד בבחירות יקרב את הדמוקרטים למרחק נגיעה מהם, 51 מול 49, דבר שיקשה עליהם מאוד לאשר מהלכי חקיקה משמעותיים.

מרגע שמצבו של מור בסקרים חזר להיראות מבטיח, התפוגגה גם ההתנגדות הפנים מפלגתית, ואפילו מקונל, שרק לפני שבועיים התחייב להדיח את מור מן הסנאט מיד עם היבחרו, כבר אמר הבוקר כי "יש לאפשר לתושבי אלבמה לומר את דברם בקלפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully