וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה על ההכרה בירושלים: "התגובה להחלטה - אינתיפאדה חדשה"

מזכ"ל חיזבאללה תקף את טראמפ אחרי שהכיר בירושלים כבירת ישראל, וטען כי המקומות הקדושים בעיר, בהם מסגד אל-אקצא, "נמצאים בסכנה". הוא הביע תמיכה בהתקוממות חדשה, שאותה כינה "התגובה החשובה ביותר"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר אמש (חמישי) כי החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל היא "מתקפה אמריקנית בוטה" ואמר כי היא מסכנת את המקומות הקדושים בירושלים, בהם מסגד אל-אקצא. הוא הביע תמיכה באינתיפאדה חדשה בתגובה למהלך.

"העולם מנוהל היום לפי חוק הג'ונגל ולפי רצונו של האיש שיושב בבית הלבן", אמר נסראללה בנאום ששודר בטלוויזיה. "אנו עומדים מול עושק היסטורי עצום". מנהיג הארגון השיעי לבנוני קרא להפגנות נגד ההחלטה ודחק במדינות ערב לזמן את שגרירי ארצות הברית במחאה על המהלך.

עוד אמר נסראללה כי "על הפלסטינים להכריז רשמית כי טראמפ הביא לסיום תהליך השלום והשמיד אותו". לדבריו, אינתיפאדה חדשה ו"החרפת ההתנגדות היא התגובה הגדולה, החשובה והחמורה ביותר להחלטה האמריקנית".

לקריאה נוספת בנושא:
אחרי הצהרת טראמפ: "יותר ממאה נפגעים בעימותים בגדה ובמזרח ירושלים"
על מה בעצם הכריז טראמפ - ומה החידוש: הנקודות הבולטות בנאום

נסראללה נואם בעקבות המשבר עם ערב הסעודית. רויטרס
נסראללה בנאום בפני תומכיו/רויטרס

ההחלטה של טראמפ זכתה לגינויים מקיר לקיר ברחבי העולם הערבי והמוסלמי, וגם לביקורת מצד בעלות בריתה של ארצות הברית במערב, שהבהירו כי עמדתן בנושא לא השתנתה.

הפלסטינים קראו ליום זעם, ומנהיג חמאס אסמאעיל הנייה קרא לפתוח באינתיפאדה חדשה. בעימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון במזרח ירושלים, בגדה המערבית ובסמוך לגבול רצועת עזה נפגעו לפי הסהר האדום יותר ממאה איש מירי חי, כדורי גומי, גז מדמיע ואמצעים אחרים.

(עדכון ראשון: 18:21)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפגינים פלסטיניים שורפים את דגל ארה"ב במהלך עימותים עם כוח צה"ל במחאה על החלטתו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, רמאללה 7 בדצמבר 2017. רויטרס
עימותים ברמאללה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully