וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף החקירות הפורש: המלצות המשטרה - "מפת דרכים" לפרקליטות

6.12.2017 / 21:30

ניצב מני יצחקי אמר בנאום סיום תפקידו כי מבלי העברת המלצות משטרה לפרקליטים המלווים את תיקי החקירות "עבריינים יעברו לקורבן הבא". על האשמת המשטרה בהדלפות: "מידע רגיש שמצוי רק אצלנו לא הגיע לנחלת הכלל"

צילום: ניב אהרונסון

ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי אמר הערב (רביעי) בטקס פרישתו מהמשטרה במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש כי להעברת המלצות המשטרה לפרקליטות בסיום חקירות ישנה חשיבות בסיפוק "מפת דרכים" ובלעדיהן הפרקליטים המלווים את התיקים "ילכו לאיבוד". בנאומו התייחס יצחקי ל"חוק ההמלצות" ואמר כי מבלי שהמשטרה תעביר את הידע, תשמור על שיח מול הפרקליטות ותשמיע את דעתה יעברו העבריינים "לקורבן הבא".

יצחקי המשיל את תיקי החקירות ל"תיק רפואי שנאגרים בו ממצאים רפואיים". לדבריו, הממצאים "עוברים בין מומחים המשלימים זה את זה לצורך האבחנה הסופית" ולא הגיוני שחוות הדעת יוסתרו. "אנו לא קבלני איסוף ראיות, אנו לא ספקים של ערמות חומרי גלם חקירתיים, הראיות הנאספות הם מלאכת מחשבת, הראיות שלנו מספרות סיפור, אנו משרטטים קווי מתאר ומפת התמצאות לפרקליט", הוסיף.

עוד אמר יצחקי כי "חשוד שמגיע לחקירה גלויה יש לו כבר 'תיק ארוז' מבחינת ראייתית". הוא הביע דאגה מכך שהמשטרה מזהה לדבריו, "תעוזה ורצון סמוי לחדור למוקדי שלטון" בקרב ארגוני פשיעה וכי "ישנם ניצנים מסוכנים של שילוב אינטרסים של בכירי ארגוני פשיעה עם גורמי ממשל במדינת ישראל".

יצחקי התייחס בדבריו גם לעיסוק התקשורתי בהאשמת המשטרה בהדלפות ואמר כי עבודת אגף החקירות "נוגעת בעצבים רגישים של הנחקרים שחיים בקרבנו בשכנות קרובה" וכי "לעיתים תסכולם מוביל אותם להשקיע ממון וקשרים במובילי דעה בניגוח פומבי וגידופים ברשת והתוצאה שעפים נתזים חדים לעברנו אישית". הוא הוסיף כי "טבעי שאנו טעונים במידע ובאינפורמציה רגישה נפיצה שאנו נחשפים לה מתוקף תפקידנו. המידע שמור בקרבנו באדיקות ופינו סגור ומסוגר. כך חונכנו. מניסיוני אני קובע שמידע רגיש שמצוי רק אצלנו לא הגיע לנחלת הכלל".

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן והמלך עבדאללה: "ההכרה בירושלים תועיל לארגוני הטרור"
הכלבת מתפשטת בירדן - ואזרחי הממלכה הורגים כלבים משוטטים
אחרי שהכפיש בפייסבוק: תושב יפצה את ראשת העיר ברבע מיליון שקל

המפכל רוני אלשיך ומני יצחקי בטקס פרידה ממני יצחקי, המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מסכם ארבע שנים סוערות בתפקיד ראש אגף החקירות. יצחקי עם אלשיך, הערב/ראובן קסטרו

בנאומו בטקס אמר המפכ"ל רוני אלשיך כי האשמת המשטרה בהדלפות לא תרפה את ידיה. לדבריו ישנם פרקליטים המפנים האשמות בהדלפות כלפי המשטרה גם על חשבון טובת לקוחותיהם. אלשיך הוסיף עוד כי המשטרה מתמודדת עם ביקורת יומיומית ש"חלקה הגדול נובע מבורות, חלקה האחר מרשעות, כחלק מובנה ממנגנוני הגנה של העולם העברייני".

לדבריו, "נחקרים, חשודים ועדים, ימשיכו לפרסם דיסאינפורמציה וינסו לדחוף את האשמה, האחד לכתפי השני. סנגורים ימשיכו לעשות יחסי ציבור לעצמם, לא פעם על חשבון הגנת לקוחותיהם, מקורבים ומקורבים מטעם עצמם שהם בעלי עניין, ימשיכו לפטפט עצמם לדעת ולעולם, המשטרה היא זו אשר תואשם בהדלפות. לכל מי שבוחר לנגח אותנו על הדלפות לכאורה, נסביר בקור רוח שאין עוד שום ארגון בקרב גורמי אכיפה ובכלל, שנקט ולו 5% מהצעדים שנקטנו, כדי להגיע לאן שהגענו".

אלשיך אמר בנאומו כי מצא ביצחקי "שותף נאמן לאינספור מהפכות, שתוצאותיהן כבר נראות בשטח. מהפכות אלו עדיין רחוקות מלמצות את הפוטנציאל העצום שלהן". הוא הודה ליצחקי שנשאר בתפקידו שנה נוספת מעבר למתוכנן והוסיף כי הוא "יכול להביט לאחור בסיפוק רב על עשרות שנים של תרומה מכרעת להישגי משטרת ישראל". אלשיך פנה ליצחקי בנאומו ואמר לו כי הוא "יכול לומר היום בגאווה כי יש לנו יחידות חקירה ומודיעין שמתפקדות באופן מיטבי תחת סערות ולחצים, שלא מתבלבלות לא מ'ליטופים' ולא מ'חבטות' ומבצעות תפקידן באמונה, ללא מורא וללא משום פנים".

אלשיך איחל לניצב סיסו הצלחה בתפקידו והוסיף כי "לא קל להיכנס לתפקיד בעידן של סערה". לדבריו, "במשטרה אין רגע דל. בכל רגע נתון היא נוגעת בעצבים החשופים של החברה הישראלית ולכן אנו נדרשים לקצין כמוך: איש של ערכים, מקצוען וישר דרך. אני מאמין ביכולותיך, ובוטח בכישוריך להוביל את האגף ואת אנשיו, ביד נאמנה ובטוחה אל עבר אתגרי המחר".

עוד באותו נושא

החוקר מספר 1 פורש: ראש אגף החקירות מני יצחקי מסיים את תפקידו

לכתבה המלאה
המפכל רוני אלשיך בטקס פרידה ממני יצחקי, המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
המפכ"ל אלשיך וניצב סיסו, הערב/ראובן קסטרו

יצחקי מעביר את הפיקוד על אגף החקירות והמודיעין (אח"מ) של משטרת ישראל לתת-ניצב גדי סיסו, שיועלה בדרגה באותו המעמד. יצחקי החל את שירותו במשטרה בשנת 1977 ביחידת "הסמויה" ובהמשך אף פיקד עליה במחוז ירושלים ובמחוז הדרום. בתקופתו כראש אח"מ קידם שורת תהליכים ארגוניים, בהם הקמת זרוע חקירות ביחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ) והורדת העומס על היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). הוא פיקד על האגף בתקופה הסוערת שבה עסקה המשטרה בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקים 1000 ו-2000 וכן בחקירת שר הפנים אריה דרעי, חקירת החשד לשחיתות בתעשייה האווירית, ששמו של השר חיים כץ נקשר בה, וחקירת תיק 1803 שנחשפה השבוע – העוסקת בחשד לשחיתות בעיריית ראשון לציון וסובבת סביב פועלו בעירייה של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן.

סיסו, מחליפו של יצחקי, צמח אף הוא ב"סמויה" והמשיך לתפקידים באגף החקירות של מחוז הדרום במשטרה. בשנת 2012 הקים את מערך הסייבר של המשטרה ופיקד עליו ובשנת 2013 מונה למפקד היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל). בעבר קיבל הערה פיקודית בשל פרשת רצח פנחס בוחבוט בידי השוטר צחי בן אור – שהובילה להקמת ועדת זיילר שגרמה לזעזועים במשטרה ובפרקליטות.

(עדכון ראשון: 19:12)

המפכל רוני אלשיך בטקס פרידה ממני יצחקי, המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
בירך את יצחקי על היותו "שותף נאמן". אלשיך/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully