וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוותר על השלטון: פוטין הכריז כי יתמודד על כהונה נוספת

נשיא רוסיה, שימשיך לשלוט במדינה זה העשור השלישי, הודיע כצפוי על כך שיחפש כהונה נוספת בבחירות במרץ. לפי הסקרים, הוא צפוי לזכות בקלות בכהונה נוספת בת שש שנים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז היום (רביעי) כי הוא יתמודד על כהונה נוספת בבחירות הקרובות, שבהן לפי הסקרים הוא צפוי לנצח בקלות. בכך, תימשך שליטתו של פוטין על הפוליטיקה המקומית אל תוך העשור השלישי.

"אני אגיש את מועמדותי לתפקיד הנשיא של הפדרציה הרוסית", אמר פוטין בפני קהל של פועלים במפעל לייצור מכוניות בעיר ניז'ני נובגורוד שעל גדות נהר הוולגה. "אין מקום טוב יותר או הזדמנות טובה יותר להכריז על המועמדות שלי. אני בטוח שהכול יצליח לנו", אמר פוטין.

פוטין בן ה-65 נמצא בשלטון – בתור ראש ממשלה או נשיא – מאז שנת 2000. אם אכן ינצח, הוא ישלים כהונה רביעית בתור שיא ב-2024, כשיהיה בן 72.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין: ארה"ב מנסה לשבש את הבחירות לנשיאות שלנו
רוצה "פוליטיקה חדשה": כוכבת טלוויזיה תתמודד לנשיאות מול פוטין

נשיא רוסיה פוטין בכנס תמיכה במוסקבה, 6 בדצמבר 2017. רויטרס
נמצא בשלטון מאז שנת 2000. פוטין, היום/רויטרס

פוטין זוכה לפופולריות רבה ברוסיה על כך שהשיב את הגאווה הלאומית למדינה בשנים האחרונות, עם מעורבותה באוקראינה ובסוריה. מתנגדיו טוענים כי הוא מנהיג מערכת רודנית מושחתת וסיפוח חצי האי קרים מאוקראינה בודד את מוסקבה בזירה הבינלאומית.

לפוטין אין אתגר של ממש מקרב יתר המועמדים. מנהיג האופוזיציה המרכזי, אלכסיי נבלני, לא מורשה להתמודד, במה שהוא טוען כרדיפה פוליטית. המשימה הקשה ביותר של פוטין תהיה לגייס לקלפיות מצביעים רבים מקרב הציבור האדיש. אחוז הצבעה גבוה הכרחי עבורו כדי לבסס את הלגיטימציה לשלטונו האוטוריטרי.

בעוד שלא צפויה הפתעה של ממש בבחירות הבאות, העניין הרב יותר מה יקרה לאחר כהונתו האחרונה של פוטין, שלפי החוקה לא יוכל להתמודד שוב. לפוטין אין יורש ברור, ומשקיעים רבים סבורים כי חוסר הוודאות, שיוביל למאבק פנימי בקרב האליטה השלטת, יהיה האתגר הפוליטי הגדול ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully