וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים ישבית מחר את הלימודים ב-80 תיכונים בצפון

5.12.2017 / 18:17

בהמשך לעיצומים אותם נוקט הארגון, לא יתקיימו מחר לימודים בחינוך העל-יסודי בטבריה, יקנעם עילית, כרמיאל ו-18 יישובים נוספים. אתמול הודיע הארגון על ביטול המבחנים בכל הארץ. מועצת התלמידים הארצית מאיימת להצטרף למחאה

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

ארגון המורים העל-יסודיים ישבית מחר (רביעי) את הלימודים בכ-80 בתי ספר בצפון. הלימודים לא יתקיימו באעבלין, בועיינה נוג'ידאת, דייר חנא, הודיות, הרדוף, טבריה, יקנעם עילית, כאבול, כאוכב אבו אל היג'א, כרמיאל, מראר, מעיליא, מעלות תרשיחא, סחנין, סלמה, עילבון, עצמון שגב, עראבה, רביד ושעב. מארגון המורים נמסר כי הם שומרים את הזכות לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותם. השביתה מחר תכלול כ-3,500 מורים, ועשרת אלפים תלמידים.

בלב המחלוקת עומדת שאלת העלאת שכר המורים וחידוש ההסכם הקיבוצי שפג תוקפו בדצמבר בשנה שעברה. המשא ומתן על הסכם חדש החל בינואר השנה. לדברי יו"ר הארגון רן ארז, באוצר התגבשה הסכמה על העלאת שכר המורים החדשים ל-8,000 שקלים, אבל למורים הוותיקים הוצעה העלאה של 60 שקלים. לדבריו, "במשרד האוצר רוצים לממן את המורים החדשים על חשבון המורים הוותיקים".

שביתה בתיכון אהל שם, רמת גן 12 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
השביתות נמשכות/מערכת וואלה! NEWS, -

ברקע המחאה, שיגרו הערב מועצת התלמידים והנוער הארצית ופורום ועדי ההורים היישוביים מכתב חריף לשרי האוצר והחינוך וכתבו בו כי "במידה ועד סוף חופשת חנוכה לא תיפתר הסוגיה, אנו נצטרף למאבק המורים, נשבית את הלימודים ונצא בהפגנת ענק מול קריית הממשלה".

"אין דרך אחרת להגיד את זה", אמר יו"ר מועצת התלמידים הארצית יובל חלביה, "המורים צודקים. לא ייתכן מצב שבו במשך חודשיים מתנהל משא ומתן על שכרם באדישות ובסחבת מיותרת ומתמשכת. אנו קוראים לשרי האוצר והחינוך לגלות מנהיגות ולפתור את המשבר".

"על שר החינוך להציב אולטימטום בישיבת הממשלה הקרובה על מנת להעלות את שכר המורים ולשפר את תנאיהם", הוסיף חלביה. פז כהן, יו"ר פורום ההורים הישוביים, אמר כי "שביתת המורים תיצור צלקות בתעודות הבגרות של תלמידי ישראל. הממשלה וארגון המורים חייבים לגלות את האחריות והבגרות המצופה בהם – לגלות מנהיגות ולהפסיק כל פגיעה בתלמידים באפן מיידי".

"החשש הינו החרפת העיצומים שתעמיד בסיכון את בגרויות החורף"

במכתב נכתב כי הארגונים נמצאים "בשיח תמידי עם ארגון המורים ומשרד החינוך ומדווחים באופן שוטף על התקדמות במשא ומתן. אנו מתנגדים לפגיעה בתלמידים ובהורים, שאינם אשמים במאבק הנוכחי, בו אנו עדים לניסיון ראוי מצד המורים לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה בתלמידים".

הארגונים התריעו כי "החשש הינו החרפת העיצומים שתעמיד בסיכון את בגרויות החורף. המצב הנוכחי בלתי נסבל, בו התלמידים והוריהם נאלצים לשמש כקלף מיקוח".

"אנו מבינים את עבודת המורים ותפקידם החשוב כמחנכי דור העתיד של מדינת ישראל", מסרו במכתב, "האם משרדי הממשלה אינם רואים זאת? שרי האוצר והחינוך אחראים למצב הבלתי נסבל אליו נקלעה מערכת החינוך".

"לצערנו", כתבו, "הפגיעה בנו קשה ומכוונת לעתידנו, כך שלא נוכל שלא להגיב. חשוב לנו להביע את זעקתנו. אנו מודיעים באופן חד משמעי כי במידה ועד סוף חופשת חנוכה לא תיפתר הסוגיה, אנו נצטרף למאבק, נשבית את הלימודים ונצא בהפגנת ענק מול קריית הממשלה. אנו קוראים לכם לגלות מנהיגות ולפתור את המשבר בטרם יחריף".

שביתה בתיכון אהל שם, רמת גן 12 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
שביתה בבית הספר/מערכת וואלה! NEWS, -

אתמול הודיע הארגון על ביטול המבחנים בכל הארץ. אם המצב יימשך, העיצומים החדשים מעמידים בסיכון את בגרויות החורף. מוקדם יותר הודיע הארגון על השבתת בתי ספר באזור הצפון, ביישובים אחרים מהשביתה שתתקיים מחר. העיצומים באים על רקע מאבק הארגון על תנאי העסקת המורים בתיכונים ועל משכורותיהם. מארגון המורים נמסר אתמול כי עדכונים לגבי המשך הצעדים יימסרו בהתאם להתפתחות המשא ומתן בין הארגון והאוצר.

היום לא התקיימו לימודים בחטיבות העליונות ביישובים אכסאל, בית ירח, בית שאן, דבוריה, הזורעים, זרזיר, חמדיה, טורעאן, טירת צבי, יפיע, יפעת, כדורי, כעביה-טבאש חג'אג'רה, כפר כמא, כפר כנא, כפר מנדא, מגדל העמק, מוקייבלה, מזרע, מלכישוע, משהד, נאעורה, נהלל, נווה איתן, ניין, נצרת, נצרת עילית, עוזייר, עילוט, עין מאהל, עפולה, ריינה, רמת דוד, שבלי-אום אל-גנם ושדה אליהו.

כיתה ריקה בעקבות שביתת מרצים במכללת עמק יזרעאל , 12 במרץ 2017. אגודת הסטודנטים, מערכת וואלה! NEWS
עשרות יישובים שבתו היום/מערכת וואלה! NEWS, אגודת הסטודנטים

אתמול הושבתו הלימודים ב-82 בתי ספר באזור השרון. ביום חמישי האחרון הושבתו כל בתי הספר של החינוך ההתיישבותי ובתי הספר הפנימייתיים. יום לפני כן הושבתו הלימודים בכ-70 בתי ספר ובנוסף הארגון הורה על הפסקת הכנת הלימודים למבחני פיזה ואסר על מוריו לבצע פעילות מכל סוג שהוא אחרי 17:30. זאת, בהמשך לסדרת שביתות ועיצומים שהחלו עם ההכרזה על סכסוך עבודה ב-8 בנובמבר.

(עדכון ראשון 17:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully