וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הרשויות הבדואיות גינו את הפיגוע בערד: "חשים אותו כאב"

5.12.2017 / 16:18

ראשי רשויות בנגב נפגשו עם ראש עיריית ערד ניסן בן חמו, והפגינו חזית אחידה נגד הרצח של החייל רון קוקיא בסוף השבוע שעבר. "האמירה אמורה להיות ברורה, צריך להוקיע את זה מתוך החברה"

צילום: שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

ראשי הרשויות מהמגזר הבדואי בנגב גינו היום (שלישי) את הפיגוע שביצעו שני אחים מהפזורה הבדואית בערד ביום חמישי האחרון שבו נרצח החייל רון קוקיא. הבוקר הגיעו ראשי הרשויות למפגש עם ראש עיריית ערד ניסן בן חמו בלשכתו. ראש המועצה המקומית חורה, מוחמד אל-נבארי, אמר במפגש כי "המקרה הזה זעזע את כולם. כל חיי ראיתי את ערד כמטרופולין, האמירה אמורה להיות ברורה, צריך להוקיע את זה מתוך החברה". אל-נברי הוסיף כי "אנחנו אתך לאורך כל הדרך, הוכחנו גם במפגשים שונים שאנחנו עובדים למען מטרה משותפת".

ראש עיריית רהט, טלאל אל-קרנאוי, אמר לבן חמו כי "אנחנו כואבים את כאבכם ומגנים בתוקף רצח של חייל חף מפשע. זה לא מקובל עלינו ואנחנו מוקיעים את המקרה. אנחנו חיים 70 שנה בדו קיום מושלם, באחווה. המקרה מזעזע אותנו לא פחות ממה שהוא מזעזע אתכם". לדבריו, "לא לזה אנחנו מחנכים, אנחנו חשים את כאב המשפחה כמו אחד מהבנים שלנו, זה גם הבן שלנו".

ראשי רשויות מכסייפה בעיריית ערד, 5 בדצמבר 2017. שי מכלוף
הפגישה בערד, היום/שי מכלוף

אל-קרנאוי הוסיף כי מדובר במקרה חריג. "צריך לעשות בדק בית וחשבון נפש. לא צריך לעשות הכללות, יש עשבים שוטים, צריך לעקור אותם מהשורש ולטפל בהם לפי החוק, הם צריכים לקבל עונש במסגרת החוק", אמר. "עזבנו הכול כדי להגיע לכאן ולהגיד שאנחנו מזועזעים וכואבים. מערכת היחסים כאן בערד כל כך טובה, לא נולדנו למאבק אלים". אל-קרנאוי ביקש למסור תנחומים למשפחתו של קוקיא "ולערד כולה. אנחנו חשים את אותו כאב". לדבריו, "לא מרגישים תופעה של הקצנה, זאת לא תופעה כלל אזורית. אנחנו חלק מהנגב, נמשיך להיות כאן. דאעש לא מקובל עלינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד,1 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
החיל שנרצח, רון קוקיא/דובר צה"ל

ראש מועצת ערערה נאיף אבו עראר עדכן את בן חמו על צעדים ששוקלים לנקוט במועצה במחאה על הפיגוע. "אנחנו עובדים ופועלים למען הנגב, דיברתי עם הצוות וחשבתי לארגן תהלוכה ביישוב נגד הרצח. אנחנו עובדים ביחד בשביל לשפר ולקדם את היישובים ואנחנו בודקים איך לשלב את הצעירים בחברה הישראלית, איך נחזק את הדו קיום בין המשפחות. אנחנו מגנים בתוקף את האירוע".

ג'בר אבו כף, ראש מועצת אל-קסום, אמר כי יש להוקיע "את כל הדברים הרעים שיש באוכלוסייה שלנו, אנחנו צריכים לשמור על הילדים שלנו, צריכים לבדוק מה הילד שלנו קורא ומה הוא עושה. אנחנו צריכים להשפיע בחינוך של הילדים שלנו. המדינה משקיעה הרבה במגזר הבדואי וצריך לנצל את זה לאוכלוסייה כולה". לדבריו, "הקונפליקט בין האזרחים למדינה תמיד יהיה, פותרים אותו עם סבלנות, צריכים לשים יד ביד, נעבוד ביחד לטובת המדינה. צריכים להכות ביד קשה במי שעושים דברים רעים".

ראש מועצת כסייפה סאלם אבו רביעה ביקש להעביר מסר לתושבי הנגב: "בואו נחנך לדו קיום, רק בשיטה הזאת נשגשג. אסור ששפת האלימות תהיה השפה בנגב, כמו שהדורות הקודמים לא נתנו שזה יקרה", אמר. "לבדואים בנגב יש הרבה בעיות, אני קורא לממשלת ישראל, בואו נתייחס לבעיות של הבדואים".

"תושבי ערד בהלם"

בן חמו הודה לראשי הרשויות על הביקור. "אני מעריך שאתם נמצאים פה, כמנהיגי ציבור האמירה הברורה והגינוי והאמירה שמדובר בעשבים שוטים היא אמירה חשובה. מסתכלים עלינו נבחרי ציבור מה אנחנו עושים ולאן אנחנו מובילים". הוא הוסיף כי הוא מעריך את האומץ דל ראשי הרשויות שגינו את הפיגוע "ולא חיפשו תירוץ כזה או אחר. אני 55 שנה בעיר, גדלנו עם הפזורה ביחד, זה עוגן כלכלי-מסחרי-שירותי לתושבים וגם כשהמדינה רעדה בכל מיני אינתיפאדות וגם כשכביש 31 בער, בערד היה שקט".

לדברי בן חמו, "תושבי ערד בהלם כי הם חשבו שיקרה משהו באזור דרום הר חברון, באזור הזה לא. יש אנשים שחיים פה שנים, תושבים של העיר. צריך לבחון למה בדיוק זה קורה, ששני צעירים משכילים עושים מעשה כזה. זה משהו יותר עמוק שבו צריך לבדוק את התהליכים, האם זה סוג של הטפה דתית, מה המניע, ולנסות לטפל דרך החינוך. בסוף החברה הבדואית היא חברה צעירה והיכולת להשפיע מאוד גדולה, הם מסתכלים עליכם כאחראים. אנחנו עושים כל כך הרבה דברים יפים בנגב יחד ואין שום סיבה שזה לא ימשיך".

בן חמו פנה לתושבי ערד ואמר כי "צריך לקחת הכול בפרופורציות, קרה מקרה טראגי, מבחינתנו זה אסון, אבל עדיין לפרק מערכת יחסים כזאת ארוכה זה הכי קל. צריך לראות איך ממשיכים למרות המקרה הקשה ואיך מיישמים בשטח את הדברים. המסר יעבור למשפחת קוקיא, נראה איך ננציח את זכרו של החייל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully