וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגבעת שמואל לא הופתעו מנתוני הגיוס: "זה קודש הקודשים שלנו"

5.12.2017 / 14:35

בעירייה סיפרו כי הם פועלים בכל ימי השנה להכנת בני הנוער לגיוס, ובין היתר פועלות קבוצות הכנה וכושר קרבי ונערכים כנסים בנושא. "אני מצדיע לבני הנוער שלנו וגאה בתושבי העיר", אמר ראש העיר

צילום: אילוסטרציה, דובר צה"ל, עריכה: תום זואילי

בגבעת שמואל מרוצים מדוח אגף כוח האדם (אכ"א) בצה"ל שפורסם הבוקר (שלישי), ולפיו העיר מובילה במספר הגברים המתגייסים לצה"ל, אך לא מופתעים מהנתונים. לדברי ראש העיר יוסי ברודני, "הגיוס לצה"ל הוא קודש הקודשים שלנו, זכות של כל אחד ואחת לשרת את המדינה. אנו בגבעת שמואל נמשיך לעשות ככל יכולתנו להמשיך ולהיות בצמרת הגיוס לצה"ל. זו גאווה גדולה לעיר ולתושביה". ברודני, שהשתחרר מצה"ל בדרגת רב-סרן ושימש מ"מ בחטיבת הצנחנים, הוסיף כי הוא "מצדיע לבני הנוער שלנו הנפלאים וגאה בתושבי העיר שממשיכים להוביל ולתרום למדינה ולהצטיין בכל התחומים, אם בגיוס לצה"ל ולשירות הלאומי, בשירות מילואים ובאחוזי הזכאות לבגרות".

הדוח חשף את דירוג הערים והמועצות לפי נתוני הגיוס של ילידי 1996, שרובם התגייסו ב-2014 ומשתחררים השנה. בקטגוריה של גיוס גברים מובילה גבעת שמואל עם שיעור גיוס של קרוב ל-90%, מתוכם 56.1% לוחמים ו-16% קצינים. אחריה נמצאת העיר שהודחה מהמקום הראשון של שנה שעברה, מודיעין-מכבים-רעות, ובעקבותיה ראש העין, נס ציונה, הוד השרון וקריית אונו. העיר אשר מככבת במקום הראשון בשיעור הלוחמים המשרתים היא ראש העין, עם 58.1% מהמתגייסים. אחריה גבעת שמואל ומודיעין-מכבים-רעות בהתאמה. בשיעור גיוס הנשים מובילה בנימינה-גבעת עדה, ואחריה מזכרת בתיה, קדימה-צורן, כוכב יאיר וקריית טבעון.

קוצת הכנה לצהל, גבעת שמואל. עריית גבעת שמואל, מערכת וואלה! NEWS
"גאווה גדולה לעיר ולתושביה". קבוצת הכנה לצה"ל/מערכת וואלה! NEWS, עריית גבעת שמואל

הצעירים שצפויים להתגייס בחודשים הקרובים לשירות קרבי סיפרו על תמיכה גדולה שמעניקה העירייה למי שחושקים להגיע לתפקידי מפתח במהלך השירות. אופיר בכר, בן 18, צפוי להתגייס בחודש אפריל הקרוב ליחידת הצוללות בחיל הים. "גאווה גדולה לקרוא את הפרסומים בדבר נתוני הגיוס של בני העיר. ערכי התרומה והגנה על המדינה הם חלק מתכנית הלימודים של תנועות הנוער והמתנ"סים בעיר", אמר בכר.

הוא סיפר כי "במהלך השנה הגיעו נציגי צה"ל והסבירו לנו על החיילות השונים, על החשיבות הרבה בגיוס משמעותי. חשוב גם להוריד את הכובע בפני העירייה שמסבסדת את אימוני הכושר הקרבי והכנה לגיוס לכל בני הנוער בעיר. ככה כל נער יוכל להרגיש את ה'וויב' הקרבי והאווירה המיוחדת חודשים לפני הגיוס בסיוע העירייה".

עוד באותו נושא

הדיחה את מודיעין: גבעת שמואל מובילה בשיעור הגיוס לצה"ל

לכתבה המלאה
קוצת הכנה לצהל, גבעת שמואל. עריית גבעת שמואל, מערכת וואלה! NEWS
"כולם פה הולכים למכינות לפני השירות". קבוצת הכנה לצה"ל/מערכת וואלה! NEWS, עריית גבעת שמואל

אבי דובלין, בן 18, סיפר על רצונו להתגייס לשירות משמעותי. "זה החינוך שאנחנו מקבלים מגיל צעיר. זה מתחיל מהבית, ממשיך לחברים בישיבה ומשם לתנועת הנוער שלי בני עקיבא – להתגייס לקרבי ולהגן על הבית", אמר. "היה לי ברור שכשהזמן שלי יגיע אתגייס לקרבי". דובלין, כמו שאר חבריו, נמצא בימים אלה בשנת שירות בבית שמש וצפוי להתגייס לשירות קרבי בקרוב. "זה ברור לכולם, החבר'ה שמתגייסים לקרבי הם גיבורי התרבות שלנו, זאת השאיפה. אני רגיל למציאות שבה כמעט 100% מתגייסים לקרבי, זה השיח ברחוב ובחברה הקרובה, כולם פה הולכים למכינות לפני השירות, זה ברור שצריך לתרום ולנסות להגיע לתרום למדינה".

ערן אבן-צור, מנהל יחידת הנוער העירונית, סיפר כי "מערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית בעיר מנחילה לבני הנוער ערכים שמלווים אותם לאורך חייהם ומעצבים את זהותם ואת ה'אני מאמין' שלהם. לא בכדי הנוער בגבעת שמואל מככב בכל שנה בצמרת ובמגוון תחומים. פעילות יחידת הנוער בגבעת שמואל שמה דגש על תחום הגיוס לצבא, שירות המשמעותי, התנדבות ותרומה לחברה הישראלית. אין ספק שהפעילות הענפה של בני נוער בתנועות הנוער בעיר מעודדת מנהיגות, קבלת אחריות ויוזמה אצל בני הנוער והדבר ניכר בכל תחום בחייהם.

לדבריו, "הפעילות כוללת באופן שוטף קבוצת הכנה לצה"ל, כושר קרבי, אשר מכינה אותם לגיבושים ולשירות הן מבחינה גופנית והן מבחינה מנטלית. מעבר לכך, מתקיימות פעילויות לאורך כל השנה: כנס מתגייסים ופאנלים של מגוון בעלי תפקידים בצבא עם בני הנוער במהלכם הם נחשפים למגוון התפקידים בצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully