וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיחה את מודיעין: גבעת שמואל מובילה בשיעור הגיוס לצה"ל

על פי נתוני הצבא ל-2017 העיר "הקרבית" ביותר היא ראש העין, אך גבעת שמואל ומודיעין מובילות ביתר נתוני הגיוס. בקרב הנשים מובילה נס ציונה. יבנה עלתה 14 מקומות לעומת שנה שעברה, ואיפה העיר שלכם?

מערכת וואלה!

(בווידאו: ירידה במוטיבציה לשירות בצה"ל, השבוע)

אגף כוח האדם (אכ"א) בצה"ל חשף היום (שלישי) את דירוג הערים והמועצות לפי נתוני הגיוס של ילידי שנת 1996, שרובם התגייסו ב-2014 ומשתחררים השנה. בקטגוריה של גיוס גברים מובילה גבעת שמואל עם שיעור גיוס קרוב ל-90%, מתוכם 56.1% לוחמים ו-16% קצינים. אחריה נמצאת העיר שהודחה מהמקום הראשון של שנה שעברה, מודיעין-מכבים-רעות, ובעקבותיה ראש העין, נס ציונה, הוד השרון וקריית אונו. במקום השביעי, עם ירידה של חמישה מקומות בהשוואה לשנה שעברה, נמצאות יהוד. מיד אחריה נמצאת יבנה, שעלתה 14 מקומות. סוגרות את הטבלה כפר יונה וכפר סבא, בהתאמה.

אולם, על פי נתוני אכ"א העיר אשר מככבת במקום הראשון בשיעור הלוחמים המשרתים היא ראש העין, עם 58.1% מהמתגייסים. אחריה גבעת שמואל ומודיעין-מכבים-רעות בהתאמה. המובילה במיצוי לקצונה היא קריית אונו עם שיעור של 17.6% מבין המתגייסים. גבעת שמואל שומרת על כוחה במקום השני עם 16% שיוצאים לקצונה. בהמשך נמצאות מודיעין-מכבים-רעות, רעננה ונס ציונה. אחריה ניצבות גבעתיים, חיפה, הוד השרון ורמת גן.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווחים בסוריה: "ישראל תקפה פעם נוספת באזור דמשק"
בתוך שעה: שתי רקטות שוגרו משטח סיני אל מועצת אשכול; אין נפגעים
טראמפ דחה את ההחלטה על העברת השגרירות לירושלים

לוחמי גדוד אריות הירדן. דובר צה"ל
ראש העין, גבעת שמואל ומודיעין מככבות בגיוס לצה"ל. לוחמי גדוד אריות הירדן/דובר צה"ל

מהנתונים עולה עוד כי כוכב יאיר-צור יגאל מובילה את רשימת חמש המועצות המקומיות הגדולות בקטגוריית הגברים, עם שיעור גיוס של 92.4% שמתוכם 70.4% לוחמים ו-21.4% קצינים. במקום השני ניצבת שוהם, במקום השלישי תל מונד, אחריה בנימינה-גבעת עדה, וסוגרת את רשימת חמש המועצות המקומיות הגדולות – גן יבנה. עומר פותחת את רשימת המועצות המקומיות הקטנות בקטגוריית הגברים עם שיעור גיוס של 94.3%, מתוכם 72% לוחמים ו-13.6% קצינים. אחריה ניצבות להבים, מיתר, פרדסיה, אלפי מנשה, הר אדר, אבן יהודה, כפר ורדים, בית אל, ובמקום העשירי ניצבת המועצה המקומית רמת ישי.

נושא הגיוס קרוב במיוחד לליבו של ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, שהשתחרר מצה"ל בדרגת רב-סרן ושימש כמ"מ בחטיבת הצנחנים: "אני מצדיע לבני הנוער הנפלאים שלנו וגאה בתושבי העיר שממשיכים להוביל ולתרום למדינת ישראל ולהצטיין בכל התחומים", אמר.

ראש מועצת כוכב יאיר-צור יגאל שימי אליאל בירך על נתוני צה"ל שמציבים את המועצה בראשותו במקום הראשון בגיוס. "כוכב יאיר-צור יגאל ממשיכה להוביל באחוזי הגיוס לצה"ל ובמיצוי לקצונה", אמר. "ילדינו מתחנכים במערכת החינוך היישובית כבר מגיל צעיר לציונות, לערכים של תרומה לקהילה ולמדינה ולאהבת הארץ ולכן אין זה מפתיע כי אנו ממשיכים להוביל בנושא חשוב זה ולתרום את חלקנו למען המדינה וביטחונה".

בא"ח צנחנים, מרץ 2015. דובר צה"ל
אימון בא"ח צנחנים, 2015/דובר צה"ל

ברשימת עשר הערים המובילות בגיוס נשים נמצאת במקום הראשון נס ציונה עם שיעור גיוס של 91.1%, מתוכן 8% קצינות. במקום השני ניצבת הוד השרון, אחריה גבעתיים, קריית אונו, מודיעין-מכבים-רעות, יהוד, גבעתיים, יקנעם עלית, רמת גן וכפר יונה ניצבת בסוף העשירייה הראשונה.

את דרוג חמש המועצות המקומיות הגדולות המובילות בקרב נשים פותחת בנימינה-גבעת עדה, במקום השני מזכרת בתיה, במקום השלישי קדימה-צורן, ואחריהן כוכב יאיר וקריית טבעון. להבים פותחת את דרוג עשר המועצות המקומיות הקטנות המובילות בקרב גיוס נשים. במקום השני ניצבת עומר ובמקום השלישי הר אדר. אחריהן נמצאות פרדסיה, כפר תבור, בית אריה, אבן יהודה, מיתר, אורנית ובמקום העשירי רמת ישי.

לוחמות צה"ל בזרוע היבשה. דובר צה"ל
לוחמות זרוע היבשה/דובר צה"ל

מניתוח הנתונים של אגף כוח האדם, עולה כי את העלייה המשמעותית ביותר בדירוג הגברים ביצעה בית שאן, שבשנה שעברה הייתה במקום ה-36 ועלתה למקום ה-16 - עלייה של 20 מקומות. יבנה, הייתה אשתקד במקום ה-22 ועלתה למקום ה-8. בדירוג הנשים רמת גן שהייתה אשתקד במקום ה-16 עלתה למקום ה-9, אריאל שהייתה במקום ה-22 אשתקד עלתה למקום ה-18.

ראש עיריית יבנה צבי גוב-ארי הגיב על הזינוק בדירוג עירו בגיוס לצה"ל ואמר כי "מערכת החינוך ביבנה מכשירה את בוגריה לתרומה למדינה ושירות משמעותי", הסביר. "השירות הצבאי אינו דבר של מה בכך, כאשר ישנם הבוחרים להתחמק מחובה זו ואחרים המוכנים לתת את הכל ולשאת בעול מתוך הכרה כי בלעדי כך לא נוכל להבטיח את ביטחונה והישרדותה של מדינת ישראל". עוד הוסיף ראש העיר כי "בשנים האחרונות מושקעים משאבים רבים בקיום פעילויות ערכיות והכנת בוגרי העיר לשירות ולהתמודדות עם אתגרי המאה ה-21 ברמה האקדמית".

נתוני גיוס גברים לצה"ל - מצגת אכ"א דצמבר 2017. סריקה, מערכת וואלה!
נתוני גיוס גברים לצה"ל - מצגת אכ"א דצמבר 2017/מערכת וואלה!, סריקה
נתוני גיוס נשים לצה"ל - מצגת אכ"א דצמבר 2017. סריקה, מערכת וואלה!
נתוני גיוס נשים לצה"ל - מצגת אכ"א דצמבר 2017/מערכת וואלה!, סריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully