וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אחרי התקרית בקוסרה: אביצור יערוך טיול בר מצווה נוסף

5.12.2017 / 10:00

המועצה האזורית שומרון תשחזר את הטיול שנקטע באזור שכם. לדברי המועצה, הטיול המתוכנן ביום שישי מתואם עם כוחות הביטחון. "הילדים והמשפחה יחזרו לאותו מקום ויתקנו את החוויה"

צילום: יותם רונן

כשבוע לאחר שנקטע טיול בר המצווה של אביצור ליבמן בסמוך למגדלים ולכפר קוסרה שבאזור שכם, משפחתו של הנער מתכננת לקיים אירוע נוסף באותו מקום. "ביום שישי יחזרו הילדים והמשפחה לאותו מקום ויתקנו את חוויית הבר מצווה של אביצור", נכתב בהודעה שהופצה על ידי המועצה האזורית שומרון, שמארגנת את האירוע יחד עם ועד מתיישבי שומרון. האירוע יכלול טיול באזור ואחריו "תתקיים חגיגה במערה במעמד ראש מועצת שומרון, שרים וחברי כנסת שיבואו לברך ולחזק". עוד נכתב כי הטיול המתוכנן מתואם עם כוחות הביטחון.

"לאחר שחגיגת בר המצווה של אביצור הסתיימה באופן קשה ביום חמישי האחרון כאשר במהלך טיול שקיים עם חבריו, עם אחיו ואביו סמוך למגדלים תקפו אותם פורעים פלסטינים באבנים, לקחו אותם בני ערובה בתוך מערה ואיימו שישחטו אותם - קורא היום אביצור להגיע לחגיגת בר המצווה שלו שתתקיים שוב", נכתב בהודעת המועצה.

לקריאה נוספת:
ילדים בטיול הותקפו באבנים סמוך לשכם; מתנחל ירה והרג פלסטיני
"אמרו שיחטפו את כולנו": הנער שחגג בר מצווה משחזר את רגעי האימה
תחקיר הירי בקוסרה: צה"ל לא נתן אישור לקיום הטיול בכפר

אחד מהנערים שהותקפו במהלך טיול בר המצווה 30 בנובמבר 2017. יותם רונן
"לא נשברתי". אביצור ליבמן/יותם רונן

אביצור ביקש להודות "לעם ישראל שתמך, שבא לחזק, ששלח פרחים והודעות. אני לא נשברתי, אני מקווה שגם אתם. אני אחגוג את בר המצווה שלי שוב ביום שישי. אנחנו נלך באותו מסלול בו הלכנו. אני קורא לעם ישראל להצטרף אליי. אני ממשיך לטייל בארץ שאני כל כך אוהב".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר כי "חשוב לנו שיהיה ברור. אנחנו לא פוחדים לטייל בארצנו. אנחנו רוצים לתקן את החוויה הקשה שהייתה לילדים האלו. מגיע גם לו לחגוג בר מצווה כמו שצריך ואנחנו מזמינים את הציבור הישראלי להצטרף לבר מצווה הזו שהאמירה שיוצאת ממנה היא ש'באנו לחיות כאן בשלום בלי לפחד. אנחנו נטייל בכל מקום ולא נחשוש לילדינו'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו לא פוחדים לטייל בארצנו". זירת האירוע בקוסרה, ביום חמישי/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

האירוע בשבוע שעבר החל כש-25 נערים והמלווים צעדו ממגדלים לכיוון קידה, ועשרות פלסטינים הגיעו למקום, יידו לעברם אבנים ופצעו קל שניים מהם. הנערים נמלטו למערה סמוכה והסתתרו בה. מארגון חננו נמסר כי נשקו של אחד ממאבטחי הקבוצה נחטף על ידי הפלסטינים. אחד ההורים המלווים ירה לעבר הפלסטינים, ומהירי נהרג פלסטיני בן 48.

מהמועצה האזורית שומרון נמסר כי תוואי הטיול אושר על ידי הצבא, ולא תוכנן לעבור ליד יישובים פלסטיניים. אך מדובר צה"ל נמסר כי לא התקבל אישור מצה"ל לטיול, וכי בהתאם להערכת המצב בחטיבה, קיום טיולים במקום זה מצריך אבטחה של כוחות הביטחון.

  • עוד באותו נושא:
  • קוסרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully