וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילקו פרחים למען דו-קיום והותקפו: "זה רק מחזק אותנו"

4.12.2017 / 5:45

משה צ'רטוף ובנו אייל חילקו פרחים בצומת שמרת שבגליל המערבי, כחלק מפעילותם בארגון "תג מאיר" למען דו קיום ושכנות טובה באזור, אלא שאז הותקפו בידי שני צעירים, ככל הנראה חיילי צה"ל. "זו התוצאה של מה שמבשלים אלו שפועלים לפיצול בין אזרחי המדינה", אמר צ'רטוף

משה צ'רטוף לפני שהותקף בעת שחילק פרחים 1 בדצמבר 2017. באדיבות משה צ'רטוף, מערכת וואלה! NEWS
הותקף כי חילק פרחים. משה צ'רטוף בעמדת החלוקה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות משה צ'רטוף

משה צ'רטוף ובנו אייל, הותקפו ביום שישי בצומת שמרת שבגליל המערבי על ידי שני צעירים – כי חילקו פרחים, בחינם, ליהודים וערבים. חלוקת הפרחים החודשית היא עניין שגרתי עבור השניים. שניהם פעילים בארגון "תג מאיר" למען חיים משותפים ודו קיום בין יהודים וערבים. במסגרת זו, הם פועלים באופן אישי לעידוד יחסי שכנות טובה באזור הגליל. למרות זאת, בסוף השבוע האחרון, החוויה שלרוב מהנה, הפכה תוך רגעים לסיוט עבורם.

השניים סיימו לחלק כ-500 פרחים, אלא שאז הגיעו שני צעירים שתלשו את השלטים שמיקמו באזור, ואף החלו להכות אותם תוך קריאות "אתם האויב שלנו". תחילה הותקף האב משה, בן 64, שניסה למנוע את קריעת השלטים. הוא הופל ארצה תוך צעקות וקללות. כאשר הבן אייל בן ה-25, ניסה לעצור את הקטטה, הוכה גם הוא. בשלב זה אחד התוקפים חנק אותו תוך ניסיון לקחת ממנו את הטלפון הנייד.

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: ראש עיריית ראשל"צ חשוד מרכזי בפרשת השחיתות בעיר
היועץ המשפטי לממשלה הכריע: התיק נגד ח"כ סלומינסקי ייסגר
חוק ההמלצות לא יעלה מחר להצבעה בכנסת; אמסלם: "נתניהו שגה"

משה צ'רטוף לפני שהותקף בעת שחילק פרחים 1 בדצמבר 2017. באדיבות משה צ'רטוף, מערכת וואלה! NEWS
ספג קללות לאורך התקרית. צ'רטוף/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות משה צ'רטוף

"התחלתי לעמוד בצומת אחרי המהומות באבו סנאן בין מוסלמים לדרוזים", סיפר משה לוואלה! NEWS. "היום אנחנו מבצעים את החלוקה בכל יום שישי ראשון של כל חודש. מאז שהתחלנו, במשך שנתיים כבר חילקנו כ-30 אלף פרחים. ראשי רשויות מצטרפים אלינו, נבחרי ציבור אחרים, חברי כנסת, יהודים וערבים. אנחנו עושים את זה בעוד צמתים. אפילו במדינת מיין בארה"ב עומדים עכשיו באחד הצמתים על בסיס היוזמה הזו".

"האירוע הזה מלמד שאנחנו עומדים שם מסיבה צודקת", הוסיף. "זו הוכחה שיש גזענות ויש שנאה והיא לא רק בשל צבע או גזע אלא אפילו נגד בעלי דעה אחרת. לאן הגענו אם הבעת דעה פסיבית, תוך חלוקת פרחים, גם היא הפכה מטרה לאלימות. זו התוצאה של מה שמבשלים אלה שמפצלים את אזרחי מדינת ישראל. מעמידים אותנו אחד מול השני. מנסים לבקר את הנאמנות של אדם למדינה. מי שלא מסכים עם גזענות הוא בוגד? אנחנו אויב? מחר אני מציין 43 שנה לעלייתי ארצה מאזור לוס אנג'לס במסגרת גרעין של השומר הצעיר".

צ'רטוף האב מספר שכשראה את ההתרחשויות, הוא נתקף אימה ואף חשש שיאבד את בנו בקטטה. הוא ציין כי שני התוקפים, צעירים בשנות העשרים המוקדמות של חייהם, קיללו אותו לאורך האירוע. להערכתו מדובר בשני חיילים, מאחר שאחד מהם לבש חולצה עם הכיתוב "גולני שלי".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

המשטרה: "מספר לוחית הרישוי אינו ידוע"

התוקפים לקחו שלושה שלטים שהיו באזור ונמלטו ברכב פרטי עמו הגיעו. בזמן שנמלטו, הצליח אייל לתעד אותם במצלמת הטלפון הנייד שלו. האב והבן הגישו תלונה במשטרת עכו, ואף מסרו את מספר לוחית הרישוי של הרכב בו נמלטו התוקפים. בדיקה ראשונית העלתה כי הרכב שייך לחייל צה"ל תושב האזור, אולם ממטה מחוז חוף נמסר מאוחר יותר כיאיש טרם נעצר וכי מספר לוחית הרכב כלל לא ידוע להם.

צ'רטוף האב הבהיר כי למרות התקרית הקשה, הוא ימשיך לחלק פרחים בצומת. "אירוע כזה רק מחזק אותנו ולא מפחיד אותנו", אמר. "בגלל מה שקרה, בארגון 'תג מאיר' אפילו החליטו שהשבוע תתקיים חלוקת פרחים מיוחדת בצומת, ביום חמישי. הבן שלי אמר לי אף אמר לי שאם עד כה התלבט אם להצטרף לאירוע החודשי, עכשיו הוא נחוש להגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully