וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מנסה להחזיר לעצמה את כוח ההרתעה - על חשבון הנהגים

1.12.2017 / 17:20

התקנה החדשה לפיה שוטר תנועה יוכל לקנוס כל נהג שייחשד כי הסיט את מבטו במהלך הנסיעה, זאת מבלי לספק הוכחות לכך, היא צעד פסול ומדאיג. אכיפה שכזו תשרת בעיקר את הקופה הציבורית - ולא תסייע להצלת חיים. דעה

נהגים קשישים מאחרי ההגה. ShutterStock
המשטרה מנסה להחזיר את כושר ההרתעה שלה על חשבון הנהגים/ShutterStock

התקנה החדשה שהעבירה אתמול (חמישי) המשטרה, לפיה שוטרים יוכלו לקנוס נהג שלפי החשד הסיט את מבטו במהלך הנהיגה, זאת ללא מתן הוכחות למעשה, היא מעשה פסול ומדאיג. באמצעות התקנה, מנסה המשטרה להחזיר את כושר ההרתעה שלה מול כלל הציבור - על חשבון הנהגים. דוח שכזה, שיינתן בגין "הסחת דעת", צפוי לגרור קנס של 500 שקלים ושש נקודות.

ההנחיה החדשה באה על רקע תלונות בכירים במשטרה כי חברי הכנסת מהליכוד דוד אמסלם ודוד ביטן מחלישים את כוחו של הארגון בעיני הציבור. הם טוענים לרדיפה שנמשכת שבועות מצד הממשלה בשל המאבק בפשיעה חמורה ובשחיתות הציבורית. לצורך החזרת הכבוד ללובשי המדים הכחולים, ראש אגף התנועה במשטרה ניצב דורון ידיד התגייס והעניק כוח רב לשוטריו באמצעות ההנחיה הדרקונית, שתציל בעיקר את הקופה הציבורית - ולא בהכרח חיי אדם.

עוד בוואלה! NEWS:
אירוע הירי בקוסרה: האב היורה נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות
בין ישראל היום לחוק ההמלצות: הדינמיקה בקואליציה מהדהדת ל-2014
"שמחת חיים נצחית": חברי ההרוג בפיגוע בערד מתמודדים עם האובדן

הנחיות חדשות בנוגע להסחות דעת בנהיגה 30 בנובמבר 2017. אגף התנועה הארצי, מערכת וואלה! NEWS
ההנחיה מגיעה על רקע ביקורות פוליטיקאים נגד המשטרה. התקנה החדשה/מערכת וואלה! NEWS, אגף התנועה הארצי

מתן קנסות במסגרת התקנה החדשה יפחית את הצורך במכסת דוחות נגד נהגים שלא עוצרים בעצור, או נהגים ש"גונבים" את הרמזור ברגע שהתחלף לאדום. גם לא יהיה צורך לנטר נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים - דוחות שהעבודה עליהם דורשת מהשוטרים מאמץ רב באיסוף הראיות. נראה שבמשטרה חושבים כי פשוט יותר להציף נהגים בדוחות על היסח דעת, משום שכך ניתן יהיה להטילם על בסיס שיקול דעתו של השוטר בלבד. יצוין כי עוד לפני קביעת התקנה, 70% מדוחות התנועה שרשמה המשטרה היו בגין היסח דעת.

בימינו קיימים אמצעים טכנולוגיים שמסייעים בהתמודדות עם עבירות תנועה שונות. כך, למשל, ישנם אמצעים יעילים נגד שימוש בטלפון נייד בידי הנהג, עבירה מסוכנת שאף יכולה להביא למוות. מוצר ישראלי של חברת איתוראן, למשל, מנטרל את הטלפון של הנהג בלבד בעת נסיעה, ומונע ממנו לקבל או להוציא הודעות מבלי לשבש את פעילות הטלפונים של שאר הנוסעים. את המלחמה בשימוש בטלפונים ניידים, אחד הגורמים המובילים להיסח דעת, צריכה המשטרה לקיים באמצעות תקנות או חקיקה שיחייבו התקנת מכשור מציל חיים שכזה בכל מכונית. במקום להתמקד בהיסח דעת, על משטרת התנועה לאכוף עבירות אחרות כמו חציית פס לבן, אי עצירה בעצור ומעבר באור אדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully