וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מחריף: "הביקור של טראמפ בבריטניה נדחה למועד לא ידוע"

גורמים דיפלומטיים אמרו לטלגרף כי ההתנצחות בין הנשיא לראשת הממשלה מיי סביב שיתוף סרטונים אלימים ואנטי-מוסלמים הובילה לביטול המועד המתוכנן - ינואר

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

ביקורו המתוכנן של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבריטניה בוטל בעקבות חילופי הדברים שלו עם ראשת הממשלה תרזה מיי סביב שיתוף סרטונים אלימים - כך דיווח הלילה (חמישי) הטלגרף הבריטי.

טראמפ היה אמור להגיע ל"ביקור עבודה" בינואר, כדי לפתוח באופן רשמי את השגרירות האמריקנית החדשה בלונדון. מלכתחילה לא היה זה ביקור ממלכתי רשמי, שכולל מפגש עם המלכה, מחשש להפגנות נרחבות נגד טראמפ.

ואולם, שיתוף הסרטונים האלימים של מפלגת ימין קיצוני בבריטניה מצדו של נשיא ארצות הברית, שהובילה להתנצחות בין טראמפ למיי, גרמה לדחיית הביקור למועד לא ידוע. "אני לא צופה ביקור של טראמפ בינואר", אמר גורם דיפלומטי אמריקני בכיר לטלגרף.

לקריאה נוספת בנושא
מיי: "אני לא מפחדת לומר לטראמפ כשהוא טועה"
טראמפ עונה למיי: "תרזה, תתמקדי בטרור בבריטניה, לא בי"
טראמפ שיתף סרטונים אלימים: "המון אסלאמסטי משליך נער מגג"

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה בבית הלבן , 30 בינואר 2017. GettyImages
מיי וטראמפ בבית הלבן, ינואר/GettyImages

אחרי שטראמפ שיתף ביום רביעי את שלושת הסרטונים, שנועדו להציג את "סכנת האסלאמיזציה בבריטניה" אך לא צולמו בכלל בממלכה, אמר דובר מטעמה של מיי כי הוא לא היה צריך לעשות זאת. בתגובה, קרא טראמפ למיי "להתמקד באסלאם הרדיקלי" בבריטניה ולא בו.

ראשת הממשלה הגיבה לכך בעצמה, כשאמרה אתמול שהיא "לא מפחדת לומר לטראמפ כשהוא טועה", אך היא הדגישה כי היחסים הקרובים בין וושינגון ללונדון יימשכו וכי ביקורו לא יבוטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully