וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שיתף סרטונים אלימים: "המון אסלאמסטי משליך נער מגג"

נשיא ארה"ב שיתף שלושה סרטונים שפורסמו במקור על ידי מנהיגת ימין קיצוני בבריטניה, ואחד מהם תיעד אירוע ממצרים ב-2013, אז נזרק צעיר מגג. בממלכה זועמים. "עצור את הטירוף הזה"

נשיא ארהב דולנד טראמפ מדבר עם כתבים לאחר פגישה עם מקונל וריאן בבית הלבן בוושינגטון, 28 בנובמבר, 2017. רויטרס
טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שיתף היום (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו סרטונים של ארגון ימין קיצוני מבריטניה, שבהם מתועדת אלימות קשה שבוצעה לכאורה בידי מוסלמים.

הסרטונים שותפו במקור על ידי ג'יידה פרנזן, סגנית מפלגת "בריטניה ראשונה", שהוקמה ב-2011 על ידי יוצאי מפלגת ימין קיצוני אחרת בממלכה. פרנזן עומדת לדין בימים אלו בשל נאום שנשאה בבלפסט, צפון אירלנד, והיא מואשמת ב"שימוש בשפה מאיימת ומעליבה".

באחד הסרטונים נראית קבוצה צעירים המשליכה צעיר אל מותו מגג של מבנה. "כנופיה אסלאמסטית דחפה את הנער מהגג והכתה אותו למוות!", תואר הסרטון, ששותף מחדש על ידי נשיא ארצות הברית. מקורו של הסרטון ממצרים, והאירוע המתועד אירע ב-2013, לאחר הדחת הנשיא מוחמד מורסי. הקבוצה השליכה את הנער אל מותו נידונה למוות.

.

אחד הציוצים שטראמפ שיתף

מפלגת השוליים זכתה לסיקור תקשורתי בשל פעילותה ברשתות החברתיות, שם היא מזהירה מפני "אסלאמיזציה של בריטניה". היא הריצה מועמדים לבחירות בשנים האחרונות על מצע המתנגד להגירה ולהפלות, אולם לא זכתה בשום מושב עד כה. היא אף התמודדה בבחירות האחרונות לראש עיריית לונדון, אך קיבלה רק 1.2% מהקולות.

המנצח היה איש הלייבור סאדיק חאן, המוסלמי הראשון שמכהן כראש עיריית לונדון. הוא התעמת לא פעם עם טראמפ סביב עמדותיו של נשיא ארצות הברית כלפי הגירה ומוסלמים.

דבריו של טראמפ גרמו לזעם בממלכה. המגיש והעיתונאי פייר מורגן, שקורא לעצמו חבר של הנשיא, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מה לעזאזל אתה עושה? בבקשה עצור את הטירוף הזה ותמחק את הציוצים שלך".

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי גינתה גם היא את פרסום הסרטונים, ואמרה כי טראמפ "לא צריך היה לפרסמם מחדש". בהודעה שמסר דוברה של מיי נאמר כי "זה היה מעשה לא נכון מצד הנשיא לפרסם מחדש את הסרטונים הללו. בריטניה תחילה מעוניינת בפילוג קהילות דרך השימוש בנרטיבים מלאי שנאה, שמפיצים שקרים ומעוררים מתחים. הם גורמים לחרדה עבור העם המצית לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully