וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לווייז? דוח של 500 שקל לנהגים שיפנו מבט לתוך הרכב

30.11.2017 / 19:39

אגף התנועה פרסם הנחיות חדשות לפיהן שוטר רשאי לקנוס נהגים שראשם יופנה כלפי פנים כלי הרכב ולא לחלון הקדמי. כ-70% מהדוחות שחולקו השנה הם על הסחת דעת בעת הנהיגה ורובם עקב שימוש בטלפון. השוטרים יוכלו לכתוב גם אם לא הבחינו בטלפון

אילוסטרציה. ShutterStock
שימוש בטלפון בעת הנהיגה/ShutterStock

המשטרה מגבירה את האכיפה בעבירות הסחת דעת בזמן נהיגה. בהנחיות החדשות שפורסמו היום (חמישי) נכתב כי שוטר שיבחין בנהג כשהוא נוהג שראשו מופנה כלפי פנים כלי הרכב ולא לחלון הקדמי - ירשום דוח לנהג בסך של 500 שקלים.

70% מהדוחות שהוגשו השנה לנהגים הם על עבירות הסחת דעת שעיקרן הוא שימוש בטלפון נייד בזמן הנהיגה. אלא שהנהג הישראלי מצא דרך להסתיר את הטלפון הנייד באופן שייקשה על שוטרים להבחין בשימוש בנייד בעת נהיגה. על רקע זה שוגרה הנחיה לכל השוטרים לרישום דוחות על נהיגה בראש הנוטה מטה. בהנחיות החדשות של משטרת התנועה הודגש כי אין חובה על השוטר לראות את מכשיר הטלפון ברשותו של הנהג, אלא להבחין בכך שהוא מטה את ראשו לכיוון פנים כלי הרכב.

בתחילת השנה דווח כי במשטרה בוחנים אפשרות להחמרת האכיפה נגד נהגים שמשתמשים בטלפון הנייד במהלך הנהיגה, ואחת מהן היא החרמת הטלפונים. בשנים האחרונות נרשמה עלייה חדה במספר תאונות הדרכים שנגרמו כתוצאה מהיסח הדעת של נהגים, בחלק ניכר מהמקרים בשל שימוש בטלפון. הבעיה חמורה במיוחד בקרב נהגים מקצועיים, נהגי משאיות ונהגי אוטובוסים, שמעורבותם בתאונות דרכים עלתה באופן משמעותי בשנים האחרונות. תוצאות התאונות שבהן מעורבים אוטובוסים ומשאיות היו קשות יותר מתאונות במעורבות של כלי רכב פרטיים ובמקרים רבים הן היו קטלניות.

עוד בוואלה! NEWS:
שביתת המורים נגד אלימות: נעצר הנער שהכה מורה במוט ברזל
מזג אוויר: אחרי הגשם והקור - סוף שבוע חם מהרגיל לעונה
באורך שני מגרשי כדורגל: נושאת מסוקים בריטית עגנה בנמל חיפה

הנחיות חדשות בנוגע להסחות דעת בנהיגה 30 בנובמבר 2017. אגף התנועה הארצי, מערכת וואלה! NEWS
ההנחיות החדשות שפורסמו/מערכת וואלה! NEWS, אגף התנועה הארצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully