וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לגבול הדרום? רוסיה רוצה להשתמש בבסיסיה האוויריים של מצרים

30.11.2017 / 12:42

מוסקבה פרסמה טיוטת הסכם עם קהיר, שלפיה שתי המדינות יוכלו להשתמש במרחב האווירי ובבסיסים האחת של השנייה. היא הורתה למשרד ההגנה לחתום עליו - בתום משא ומתן עם עמיתיהם

עריכה: יאיר דניאל

ממשלת רוסיה פרסמה היום (חמישי) טיוטת הסכם בינה לבין מצרים, שתאפשר לשתי המדינות להשתמש במרחב האווירי ובבסיסים אוויריים אחת של השנייה. הצו הממשלתי, שנחתם ב-28 בנובמבר, מורה למשרד ההגנה הרוסי לקיים משא ומתן עם גורמים מצריים ולחתום על ההסכם ברגע שבו יגיעו הצדדים להבנות.

בשנים האחרונות נרשמה התקרבות ביחסים בין מוסקבה לקהיר, ברקע המתיחות בין מצרים לארצות הברית מאז הפלתו של הנשיא חוסני מובארק. הנשיאים ולדימיר פוטין ועבד אל-פתאח א-סיסי נפגשו בשנים האחרונות, ובין המדינות נחתמו שורת עסקאות נשק וכן הסכמים להקמת מיזמי אנרגיה.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה תקים תחנת כוח גרעינית ראשונה במצרים
דיווח: רוסיה שיגרה כוחות מיוחדים לגבול מצרים-לוב

נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – סוצ'י, אוגוסט 2014. רויטרס
סיסי ופוטין, 2014/רויטרס

רוסיה הרחיבה את נוכחותה באזור בשנים האחרונות, עם התערבותה הישירה לצד משטרו של בשאר אסד בסוריה ושליחת כוחות לשטחה. מאז, מתקיים תיאום בין צבא רוסיה לצה"ל כדי להימנע מחיכוכים.

מוקדם יותר השנה, קיימו שני הצבאות תרגיל נרחב בשטחה של מצרים וגורמים מצריים ואמריקניים אמרו לרויטרס בחודש מרץ כי רוסיה שיגרה כוחות מיוחדים לבסיס אווירי במערב מצרים, סמוך לגבול עם לוב. בקהיר הכחישו זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully