וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה תקים תחנת כוח גרעינית ראשונה במצרים

הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי הצהיר במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי המדינות חתמו על מזכר הבנות לבניית התחנה בצפון המדינה. הוא הוסיף כי קהיר ומוסקבה יחזקו את שיתוף הפעולה הצבאי שלהן

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא מצרים עבד-אל פתאח א-סיסי הכריז היום (שלישי) במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שנערכה בקהיר, כי שתי המדינות חתמו על מזכר הבנות להקמת תחנת כוח גרעינית בעיר א-דבעה, שבצפון מצרים, במהלך היום השני לביקורו של פוטין במדינה.

כמו כן, א-סיסי הוסיף כי קהיר תחזק את שיתוף הפעולה הצבאי שלה עם מוסקבה. במהלך הביקור, העניק נשיא רוסיה למקבילו רובה קלצ'ניקוב כמתנה.

פוטין מצדו התייחס למלחמת האזרחים בסוריה ואמר כי הוא מצפה לחידוש סבב שיחות השלום בין משטר אסד לבין האופוזיציה. זאת, אחרי שבחודש שעבר נפגשו במוסקבה כמה גורמים מהאופוזיציה עם נציגים מהממשלה בדמשק. "אנחנו מסתכלים קדימה, לעבר סיבוב נוסף של שיחות, שבסופו של דבר אני מקווה יובילו להסדר המצב בסוריה בדרכי שלום", הצהיר פוטין.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מעניק לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי קלשינקוב במתנה, במהלך ביקורו בקהיר, 10 בפברואר 2015. רויטרס
פוטין מעניק לא-סיסי רובה קלצ'ניקוב, היום/רויטרס

פרט לכך, התייחסו שני המנהיגים למשברים ברחבי המזרח התיכון. א-סיסי הדגיש את החשיבות שבפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני באמצעות הקמת שתי מדינות לשני העמים ועל החשיבות שבשמירת לוב כמדינה מאוחדת.

מצרים מפעילה תכנית גרעינית מצומצמת ביותר לצורכי שלום, המשמשת למטרות מחקר וכוללת כור מחקר בהספק קטן. בשנות ה-70 שקלה קהיר יוזמה להקמת כורים גרעיניים להפקת חשמל שאותם הייתה אמורה לקבל מארצות הברית, אך המהלך בוטל בסופו של דבר על ידי הממשל האמריקני.

בשנים האחרונות לשלטונו של הנשיא חוסני מובארק התקבלה בקהיר החלטה לחדש את התכנית להקמת כורים להפקת חשמל. ההסבר הרשמי להחלטה היה הצורך בגיוון מקורות האנרגיה והיערכות לקראת העתיד שבו ידלדלו מאגרי הנפט במצרים ובעולם. לצד זאת, פרשנים מייחסים את ההחלטה גם לחשש במצרים מפני התחמשותה הגרעינית של איראן. מצרים, בניגוד לישראל, חתומה על האמנה למניעת הפצתו של נשק גרעיני (NPT) ועל כן היא יכולה לקבל סיוע בינלאומי, כולל מארצות הברית, להקמת הכורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully